České aerolinie se v posledních letech na boj se zpožďováním letadel výrazně zaměřily. „Pravidelnost letů je pro ČSA jednou z důležitých priorit,“ řekl viceprezident pro letový provoz Jan Janík. Zatímco v roce 2003 se ČSA v žebříčku pravidelnosti letů AEA pohybovaly na 20. příčce, v roce 2004 a 2005 byly již na 6. místě. Loni skončily ČSA za první pololetí na 4. místě, za celý rok pak obsadily druhou příčku stejně jako letos za první čtvrtletí.
Celkem ČSA za první čtvrtletí vypravily 17 015 odletů na pravidelných linkách z Prahy a zahraničních destinací. V době platnosti letního letového řádu nabízejí ČSA spojení do 104 destinací ve 44 zemích světa.
Společnost sama přitom může ovlivnit jen část zpoždění například právě urychlením přípravy letadla na další let v případě zpoždění předchozího příletu. Nejčastějším důvodem zpoždění je však přeplněný vzdušný prostor nebo omezené kapacity na provádění bezpečnostních kontrol cestujících na letištích. Mezi časté důvody zpoždění patří také špatné počasí. Naopak technické potíže letadel ČSA se podílejí na zpoždění jen v zanedbatelném počtu případů.
ČSA také za první čtvrtletí výrazně snížily počet zpožděných zavazadel. Celkem jich evidovaly 9,8 na 1000 cestujících. ČSA tak byly na šestém místě v žebříčku 26 leteckých společností sdružených v AEA podle spolehlivosti v nakládání se zavazadly. Navíc počet zpožděných zavazadel byl u ČSA výrazně pod průměrem AEA, který je 15,4 zpožděných zavazadel na 1000 cestujících. Více než 85 procent z těchto zpožděných zavazadel je přitom doručeno do 48 hodin.