Česká spořitelna rozšiřuje svou odpovědnost při ztrátě karty a nabízí kreditní kartu po telefonu

Od 15. října 2005 ručí Česká spořitelna za všechny transakce ztracenou nebo odcizenou platební kartou od okamžiku, kdy klient kartu zablokuje. Banka tak ruší dosavadní pravidlo, kdy ručila za transakce kartou od půlnoci dne, ve kterém klient nahlásil blokaci karty. Blokaci karty může klient nahlásit na lince 800 207 207 nebo na čísle 267 201 889. Obě služby jsou klientům dostupné nepřetržitě, 24 hodin denně.

Sdílet

Věříme, že zrušení odpovědnosti klienta při ztrátě karty je dalším krokem ke zlepšení práv klientů v bankovním světě. Banka tak pokryla další bod vzorových podmínek ČNB, které mají pro banky pouze doporučující charakter, uvedl Miloslav Křečan, ředitel Kartového centra ČS.

Od 10. října 2005 mohou klienti nově požádat o kreditní kartu prostřednictvím bezplatné linky 800 207 207. Po splnění podmínek banky klient do deseti dnů obdrží PIN a může si jednoduše vyzvednout kreditní kartu ve své pobočce. Výše úvěrového rámce je závislá na typu karty a bonitě klienta (začíná na úrovni 5 000,– Kč až 30 000 Kč – o karty s vyšším úvěrovým limitem je nutné požádat na pobočce). Standardem je bezúročné období až 45 dní.

Kreditní karta po telefonu je další novinkou, která klientům zpříjemní život. Hlavní výhodou nové služby je komfort, jednoduchost a rychlost. O kreditní kartu mohou požádat jak stávající klienti ČS, tak i klienti, kteří nemají u ČS účet, dodal Miloslav Křečan.

Česká spořitelna vydala ke konci srpna letošního roku už 2,85 mil. platebních karet, z toho přes 276 tis. kreditních karet. V debetních kartách má 40% podíl na trhu a v kreditních kartách dokonce 50% tržní podíl.

Klára Gajdušková
tisková mluvčí FSČS a.s.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).