Výši poplatků určuje několik faktorů – jsou to v prvé řadě náklady, dále využívání produktu, poptávka, a také reakce klientů, veřejné mínění a konkurenční prostředí. Těchto devět poplatků rušíme, protože klienti je pokládají za nesprávné a protože se poplatky za rušení účtu staly faktorem, který poškozuje bankovní reputaci,
dodal. Průzkumy České spořitelny ukazují, že více než 89 procent klientů poboček je spokojeno nebo dokonce velmi spokojeno se službami České spořitelny. Česká spořitelna chce tento index spokojenosti dále zvýšit.
Mezi poplatky, které od 1. srpna 2005 Česká spořitelna ruší, jsou: poplatek za rušení sporožira a běžného účtu, za deaktivaci vkladní knížky a účtu vedeného ve službě Servis 24, za ověření zůstatku na účtu v případě neoprávněné reklamace a některé drobné administrativní poplatky.
I když jsou s jednotlivými položkami spojeny náklady, rozhodli jsme se tyto náklady uhradit a zjednodušit tak poplatkovou strukturu. Dopad ze snížení poplatků do hospodaření banky bude ročně asi 60 milionů Kč,
uzavřel Martin Škopek.
Klára Gajdušková
tisková mluvčí České spořitelny, a.s.