Během víkendu prohlédli pracovníci České pojišťovny už zhruba tisícovku vyplavených domů. Zaměstnanci Komunikačního centra ČP pracovali stejně jako mobilní technici a likvidátoři i během víkendu a světit nebudou ani ten příští. Operátoři České pojišťovny si také pochvalují, jak detailně mají lidé hlášení o pojistných událostech připravená. Nelze se tomu divit, protože většina ze zatopených už má podobnou zkušenost z roku 1997.
„Škody jsou různého rozsahu, například v Troubkách, kde bylo zhruba o metr vody méně, než před třinácti lety, šlo hlavně o zaplavené sklepy a přízemí domů,“ tvrdí mobilní technik ČP Pavel Křehlík, který právě v této obci na Přerovsku škody prohlíží. Od samého začátku lidem Česká pojišťovna nabízí zálohy, zájem o ně však kupodivu velký není.
Česká pojišťovna řadu svých klientů v nejvíce postižených oblastech překvapila tím, že za nimi své pracovníky vyslala sama, bez toho, že aby čekala až na jejich zavolání. Telefonní linka Komunikačního centra 841 114 114 je však i nadále základním komunikačním nástrojem pro nahlašování škod, takže lidé rozhodně nemusejí do pojišťovny jezdit. V průměru zabere nahlášení jedné pojistné události zhruba 12 minut.
Celkem za celou Moravu – 3700 pojistných událostí s odhadovaným plněním kolem 120 milionů korun
Moravskoslezský kraj – 2392
- Bruntál – 10
- Frýdek-Místek – 1079
- Karviná – 791
- Nový Jičín – 234
- Opava – 82
- Ostrava – 196
Olomoucký kraj – 725
- Jeseník – 19
- Olomouc – 10
- Prostějov – 6
- Přerov – 688
- Šumperk – 2
Zlínský kraj – 469
- Kroměříž – 55
- Vsetín – 362
- Uherské Hradiště – 24
- Zlín – 28