„Zájem o využívání negativního on-line registru spotřebitelů dlouhodobě roste. V roce 2006 jsme zaznamenali téměř 2 miliony dotazů, což je nárůst o více než 72 % oproti roku 2005,“ uvedl Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS a výkonný ředitel Společnosti pro informační databáze, a.s. Mezi rokem 2004 a 2005 byl zaznamenán nárůst v počtu dotazů o 36,5 % (z 839 351 na 1 145 964 dotazů). „Jsme přesvědčeni, že zvyšující se zájem o využívání negativního on-line registru sdružení SOLUS bude pokračovat i v následujících letech,“ doplnil Jan Stopka.
Jen mezi prvním a druhým pololetím loňského roku se počet dotazů téměř zdvojnásobil. Za prvních 6 měsíců roku 2006 vznesly členské společnosti 694 893 dotazů, zatímco za druhé pololetí se zvýšil počet dotazů na 1 279 709 dotazů.
Mezi období, kdy je největší zájem o služby společností využívajících databázi SOLUS, patří tradičně období kolem Vánoc. Za listopad a prosinec roku 2006 bylo vzneseno více než 490 000 dotazů. „I při tomto velkém počtu dotazů zůstala zachována rychlost, s jakou registr poskytuje svým uživatelům odpovědi. Více než 99,9% všech odpovědí bylo poskytnuto do 1 vteřiny,“ uvedl Jan Stopka.
O významu a velkém přínosu negativního registru v oblasti prevence rizika vypovídá tzv. „hit-rate“, tedy počet odpovědí „ano“, klient byl v databázi nalezen. Zatímco v roce 2004 činila průměrně hit-rate 4,5 %, v roce 2005 již byla na úrovni 8,15 % a v roce 2006 se zvýšila na 14,5 % v pracovní dny, respektive na 11% o víkendech.
Aktuálně obsahuje negativní on-line registr sdružení SOLUS necelých 580 000 záznamů o více než 409 000 klientech, z kterých se již více než 22 % díky činnosti sdružení SOLUS ze svých finančních problémů za poslední 3 roky dostalo a své dřívější závazky po splatnosti uhradilo „Absolutní počet záznamů v negativním registru sice roste, ale v žádném případě nelze tvrdit, že by se zvyšovalo riziko u členů sdružení SOLUS. Naopak, členové sdružení SOLUS mají díky přístupu do registru k dispozici efektivní nástroj, jak riziko snižovat. Nárůst absolutního počtu klientů, kteří jsou zařazeni do negativního registru SOLUS, je způsoben průběžně se rozšiřující členskou základnou sdružení SOLUS a zapojováním nových sektorů,“ dodal Jan Stopka.