České dráhy prodaly po deseti dnech provozu telefonického prodeje již 100 jízdenek TeleTiket

Před pouhými deseti dny spustily České dráhy telefonický prodej jízdenek pro vlaky SuperCity a dnes ve čtvrt na deset dopoledne prodaly již stou jízdenku TeleTiket. Zákaznice, která si ji koupila, pojede první třídou ve vlaku SC Pendolino z Ostravy Svinova ve 13:21 hodin. Za stovku prodaných TeleTiketů utržily České dráhy asi 45 tisíc korun. Zákazníci přitom průměrně kupují dvě jízdenky na jeden telefonát.

Sdílet

Službu TeleTiket představily České dráhy v rámci naplňování Komplexní strategie odbavení cestujících, a to jako pilotní projekt – v první fázi zaměřený na prodej jízdenek pro vlaky SuperCity. Cestující si mohou přes telefon zakoupit jízdenku na vlaky provozované pod značkou SC Pendolino nehledě na to, zda se právě nachází ve vlaku, na letišti, v taxíku, v daleké cizině či doma.

Od 1. září 2007 se České dráhy chystají rozšířit službu TeleTiket – nabídku doplní prodej jízdních dokladů pro cestování po území České republiky vlaky kategorií EC a IC. Přes telefon tak bude možné koupit jízdenky na přibližně 60 spojů denně.

TeleTiket je jako služba nadstandardního odbavení určena všem, kdo už znají termín další cesty nebo například zjistili, že potřebují náhle odjet do Ostravy, Brna, Bratislavy, Olomouce či Prahy a nechtějí riskovat vyprodání spoje. Je určena také těm, kteří přes den během obchodních jednání nemají možnost dostat se k internetu a potřebují si zajistit jízdní doklad s rezervací pro cestu zpět. Nákup jízdenky lze realizovat odkudkoli a zákazníkovi stačí, když má pouze telefon a platební kartu MasterCard, Visa (včetně Visa Electron – pokud to vydavatelská banka umožňuje) či Diners Club.

Postup nákupu je pak velmi jednoduchý a pohodlný. Nejprve zákazník vytočí linku Kontaktního centra Českých drah na čísle 840 112 113. Volat je možné i ze zahraničí, zadá se pouze mezinárodní předvolba České republiky +420. V hlasové nabídce si zákazník zvolí nákup jízdenky a pak již může během hovoru s operátorem zadat svůj požadavek na cestu.

Operátor na základě údajů provede rezervaci, potvrdí přesný čas a místo odjezdu a příjezdu a upozorní na základní přepravní a reklamační podmínky. Současně se operátor zeptá, kde si cestující bude chtít jízdenku vyzvednout – zda na své e-mailové adrese nebo před nástupem do vlaku u přepážky na nádraží označené logem TeleTiket.

Poté operátor se zákazníkem odsouhlasí cenu jízdenky a požádá o základní údaje z platební karty tak, aby mohl prostřednictvím terminálu provést platební transakci. Jakmile je transakce potvrzena, operátor zákazníkovi zopakuje základní informace týkající se nákupu a potvrdí, kde bude jízdenka připravena nebo kam bude zaslána k vyzvednutí.

Pokud si cestující nechá poslat jízdenku na svou e-mailovou adresu, stačí, když ji vytiskne na své tiskárně a do vlaku pak může nastoupit přímo bez zastavení v železniční stanici. V případě, že cestující chce, aby jízdenka byla nachystána před odjezdem v nástupní železniční stanici, tak si ji vyzvedne až krátce před odjezdem svého spoje u přepážky označené logem TeleTiket.

České dráhy reagovaly zavedením služby TeleTiket na poptávku ze strany cestujících, kdy podle marketingového šetření realizovaného ve vlacích SuperCity by takovou službu za příplatek využilo až 25 % cestujících. Vzhledem k tomu, že se jedná o nadstandardní službu komfortního odbavení, je k celému uskutečněnému nákupu (nehledě na počet jízdenek) účtován jednorázový servisní poplatek ve výši 100 Kč. Nákup přitom může uskutečnit i ten, kdo nakonec nebude cestovat a prostřednictvím své platební karty kupuje jízdenku pro někoho jiného.

Aleš Ondrůj
ředitel Odboru marketingu v osobní dopravě ČD

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).