Česká spořitelna zavádí od 28. dubna 2003 pojištění při ztrátě karty

Sdílet

Česká spořitelna nabízí od 28. dubna 2003 klientům možnost pojištění pro případ škody, která by vznikla v důsledku neoprávněného používání ztracené či odcizené debetní karty. Jako jediná banka na trhu nabízí Česká spořitelna pojištění, které se vztahuje na transakce provedené v období začínající 72 hodin před koncem dne, ve kterém byla nahlášena ztráta nebo odcizení karty bance. Spoluúčast klienta je nulová.

„Nabídka pojištění dále rozšiřuje parametry, s nimiž letos Česká spořitelna přišla s cílem ochránit dále zájmy klientů a posílit bezpečnost při používání karet. Významné je, že podobně jako u limitů pro transakce kartami, má klient i u pojištění vlastní volbu rozhodnout o výši pojistného podle výše pojistného plnění,“ řekl ředitel Kartového centra České spořitelny, Miloslav Křečan.

Pojištění si mohou klienti sjednat na pobočce, která spravuje jejich účet.

Roční pojistné se pohybuje v rozmezí od 170,– Kč (při pojistném plnění do 10 000,– Kč), přes 320,– Kč (u pojistného plnění do 30 000,– Kč) do 480,– Kč (u pojistného plnění do výše 50 000,– Kč). Pojištění končí ve 24.00 hod. dne, ve kterém byla nahlášena ztráta nebo odcizení karty bance. Pojištění se nevztahuje na jakékoliv transakce kartou provedené s použitím PIN. Pojištění se také nevztahuje na užití karty, aniž by byla při tomto užití karta fyzicky předložena.

Všechny karty typu GOLD (debetní, kreditní a charge) budou mít automaticky pojištění s výší pojistného krytí 50 000,– Kč započítáno již v ceně karty s tím, že současná cena karty se nebude se zvyšovat. Česká spořitelna plánuje ve druhé polovině roku rozšířit možnost pojištění i pro držitele kreditních karet.

Klára Gajdušková
Tisková mluvčí
České spořitelny, a.s.

Česká spořitelna je největší bankou pro drobnou klientelu v České republice. Poskytuje služby více než pěti milionům klientů. Česká spořitelna je primárně bankou pro drobnou klientelu, bankou pro malé a střední firmy a také bankou měst a obcí. Nezastupitelnou roli hraje Česká spořitelna ve financování velkých podniků a společností. Česká spořitelna a celá její finanční skupina nabízí komplexní nabídku produktů a služeb potřebných pro naplnění všech aspektů finančního života klientů; Česká spořitelna již vydala téměř 2,5 milionu platebních karet, disponuje sítí více než 670 poboček a provozuje přes 1000 bankomatů. Na českém kapitálovém trhu patří Česká spořitelna mezi významné obchodníky s cennými papíry.

Od roku 2000 je Česká spořitelna členem nejsilnější středoevropské finanční skupiny Erste Bank. Od července 2000 do prosince 2001 prošla Česká spořitelna ambiciózní transformací, která se zaměřila na zlepšení všech klíčových součásti banky: od kvality služeb klientům, přes lidské zdroje a informační technologie, až po zavedení nového řízení úvěrových rizik. Přesto, že klíčová část transformace skončila, Česká spořitelna i nadále pokračuje v dynamických změnách tak, aby se co nejdříve změnila v banku špičkových evropských kvalit.

Česká spořitelna je držitelem ocenění MasterCard Banka roku 2002, které získala na základě hodnocení více než 300 nezávislých odborníků v soutěži pořádané společností Fincentrum. V této soutěži zvítězila také v kategorii Hypotéka roku 2002 a umístila se jako druhá v hlasování veřejnosti na pozici Nejdůvěryhodnější banka roku 2002. Česká spořitelna je majitelem certifikátu Nejlepší úvěrová instituce v České republice, kterou jí v září 2002 udělila na zasedání Mezinárodního měnového fondu ve Washingtonu společnost Euromoney. Banka je také držitelem ocenění „Nejdůvěryhodnější značka v České republice“. Toto ocenění získala opakovaně na základě výsledků mezinárodního výzkumu, který realizovala společnost Reader´s Digest na podzim roku 2000 a 2001 pod názvem European Trusted Brands v 18 evropských zemích.

V roce 2002 vykázala Česká spořitelna podle mezinárodních účetních standardů čistý konsolidovaný zisk ve výši 5,8 miliardy korun, je to významné nicméně očekávané meziroční zlepšení proti 1,8 miliardám v roce 2001. Ukazatel návratnosti kapitálu v roce 2002 (ROE) činil 21,4 procenta proti 7,6 procenta v roce 2001.Poměr provozních nákladů a výnosů (C/I Ratio) klesl v roce 2001 na 62,6% ze 68,6%. Pro rok 2003 banka očekává meziroční nárůst čistého konsolidovaného zisku v intervalu 15% až 20%, ROE nad 20% na udržitelné bázi a Cost/Income Ratio mezi 60% a 62%.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).