Česká spořitelna věnuje výnosy z kartových operací na nákup mamografu

Klienti České spořitelny, kteří od 20. března 2005 do 20. května 2005 zaplatí kartou České spořitelny (ČS) za zboží či služby, nebo prostřednictvím bankomatu dobijí kupon do mobilního telefonu, pomohou posílit prevenci a léčbu rakoviny prsu. Česká spořitelna totiž za každou bezhotovostní transakci kartou uskutečněnou za toto období připíše ze svých výnosů 0,50 Kč na konto Nadačního fondu Mamma. Nadační fond prostředky věnuje na nákup mamografu. Nadační fond Mamma a Česká spořitelna jsou dlouholetými partnery.

Sdílet

Rádi bychom klienty aktivně zapojili do adresné pomoci, kterou Česká spořitelna zajišťuje v oblasti charity. Pokud se tento princip osvědčí, jsme připraveni přijít s další podobnou aktivitou, uvedl Martin Škopek, člen představenstva a náměstek generálního ředitele České spořitelny.

V současné době v České republice onemocní během svého života rakovinou prsu každá desátá žena. I o tomto druhu rakoviny platí, že včasná diagnóza je klíčová pro uzdravení pacientky. V případech, kdy se nemoc podaří včas odhalit, se pacientky zcela uzdraví. Je tomu tak díky mamografům – speciálním přístrojům sloužícím k vyšetření a odhalení nemoci. V České republice je dnes zhruba 160 tisíc žen na jeden mamograf. Pořízení základního mamografického přístroje přitom vyjde na 2 až 3 miliony Kč.

Očekáváme, že díky této iniciativě budeme moci pořídit jeden mamograf, který instalujeme v Centru pro nemoci prsu v Praze 10, uvedla Alena Tůmová, předsedkyně Nadačního fondu Mamma.

V loňském roce věnovala Česká spořitelna na charitativní projekty 33,3 milionu Kč, což je o téměř dva miliony korun více než v roce 2003. Mezi nejvýznamnější projekty, které Česká spořitelna a Nadace České spořitelny loni podpořily, patří Sananim, sdružení pro prevenci a léčbu drogově závislých; Život 90, občanské sdružení na pomoc seniorům; Fond ohrožených dětí; Nadace VIA, Česká katolická charita, zaměřená na rozvoj společnosti; a Nadace Partnerství, zaměřené na zlepšování kvality životního prostředí a na pomoc dalším nadacím.

Klára Gajdušková
tisková mluvčí České spořitelny, a.s.
Alena Tůmová
Nadační fond Mamma

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).