Rádi bychom klienty aktivně zapojili do adresné pomoci, kterou Česká spořitelna zajišťuje v oblasti charity. Pokud se tento princip osvědčí, jsme připraveni přijít s další podobnou aktivitou,
uvedl Martin Škopek, člen představenstva a náměstek generálního ředitele České spořitelny.
V současné době v České republice onemocní během svého života rakovinou prsu každá desátá žena. I o tomto druhu rakoviny platí, že včasná diagnóza je klíčová pro uzdravení pacientky. V případech, kdy se nemoc podaří včas odhalit, se pacientky zcela uzdraví. Je tomu tak díky mamografům – speciálním přístrojům sloužícím k vyšetření a odhalení nemoci. V České republice je dnes zhruba 160 tisíc žen na jeden mamograf. Pořízení základního mamografického přístroje přitom vyjde na 2 až 3 miliony Kč.
Očekáváme, že díky této iniciativě budeme moci pořídit jeden mamograf, který instalujeme v Centru pro nemoci prsu v Praze 10,
uvedla Alena Tůmová, předsedkyně Nadačního fondu Mamma.
V loňském roce věnovala Česká spořitelna na charitativní projekty 33,3 milionu Kč, což je o téměř dva miliony korun více než v roce 2003. Mezi nejvýznamnější projekty, které Česká spořitelna a Nadace České spořitelny loni podpořily, patří Sananim, sdružení pro prevenci a léčbu drogově závislých; Život 90, občanské sdružení na pomoc seniorům; Fond ohrožených dětí; Nadace VIA, Česká katolická charita, zaměřená na rozvoj společnosti; a Nadace Partnerství, zaměřené na zlepšování kvality životního prostředí a na pomoc dalším nadacím.
Klára Gajdušková
tisková mluvčí České spořitelny, a.s.
Alena Tůmová
Nadační fond Mamma