- Každoročně Česká spořitelna investujete do pobočkové sítě 1 mld. Kč
- Po optimalizaci pobočkové sítě (přemístění, otevření či uzavření pobočky) zůstane celkový počet poboček přibližně na stejné úrovni jako na počátku letošního roku, tj. přibližně 667 poboček
- Česká spořitelna letos otevřela již čtyři pobočky, dvě přemístila a pět zrekonstruovala
- Do konce roku ČS chce otevřít ještě zhruba deset poboček, dvanáct přemístí a 80 zrekonstruuje
- Novinkou je mobilní pobočka – aktuálně ji klienti najdou v Brandýse nad Labem
- Česká spořitelna má 26 poboček otevřených i během víkendu
Celkový počet poboček Česká spořitelna zvýšila na 670 a nadále si drží primát banky s nejširší pobočkovou sítí u nás. V letošním roce Česká spořitelna plánuje otevřít ještě přibližně deset poboček, dvanáct přemístit do vhodnějších a atraktivnějších prostor ve stejné lokalitě a zhruba 80 poboček zrekonstruovat. Při optimalizaci pobočkové sítě se banka drží jednoduchého principu – mít pobočky tam, kde je klienti využijí.
„Již několik let se držíme strategie, že chceme být tam, kde jsou naši klienti, a tomu přizpůsobujeme i naši pobočkovou síť,“ řekl Tomáš Vaníček, ředitel úseku Region západ České spořitelny. „Pečlivě sledujeme a vyhodnocujeme, jak naši klienti pobočky využívají. Podle toho pak analyzujeme využití našich poboček a ty pak přemisťujeme, otevíráme anebo naopak zavíráme. Někdy se tak děje i v jednom městě, protože životní rytmus obcí a měst se přesunul z náměstí do komerčních zón,“ uvedl Aleš Sloupenský ředitel úseku Region východ České spořitelny.
V lednu Česká spořitelna představila novinku – první mobilní pobočku, která je určena jako náhradní prostor během rekonstrukce stávající pobočky. Banka ji však může využít i jako samostatnou pobočku během konání veletrhů či festivalů. V současné době ji mohou využít klienti v Brandýse nad Labem, od dubna pak v Moravském Krumlově.
Česká spořitelna se ve své dostupnosti zaměřuje i na víkendové pobočky. V letošním roce banka rozšířila svou síť poboček s víkendovým provozem o další dvě na celkem 26 poboček. V dalších 86 pobočkách mohou klienti využít samoobslužnou zónu, která je pro ně přístupná i mimo otevírací hodiny pobočky.
357 poboček je opatřeno bezbariérovým přístupem. Navíc 26 největších poboček je vybaveno tzv. indukční smyčkou, která napomáhá sluchově postiženým klientům zlepšit komunikaci s bankovním poradcem.