Chtěli jsme jako poděkování klientům na konci roku použít něco neotřelého, něco, co tu zkrátka ještě nebylo,
vysvětluje Miroslav Řezník, vrchní ředitel marketingu České pojišťovny (www.cpoj.cz). S nápadem natočit vtipnou verzi standardně nasazovaného reklamního spotu přišla reklamní agentura BBK Advertising (www.bbk.cz), která pro Českou pojišťovnu zajišťuje komunikaci a kreativu už dlouhá léta. Ocenili jsme, že se klient nebál, byť po zralé úvaze, dát našemu nápadu zelenou,
potvrzuje šéf BBK Ondřej Obluk.
Uvedený spot paroduje úspěšnou reklamu, která je součástí kampaně ČP od července loňského roku. Ředitele vymlouvajícího se na zdlouhavé vyřizování v pojišťovně zahrál brněnský herec Aleš Jarý, známý divákům hlavně coby člen pátračky z televizního seriálu Četnické humoresky. V roli asistentky mu skvěle sekundovala herecká kolegyně Radka Stupková. „Povedlo se nám to i díky skvělému a profesionálnímu castingu,“ vysvětluje Ondřej Obluk z BBK. Navíc parodie vznikla s minimálními náklady, protože se točila najednou se svou „seriózní“ verzí.
Podle Miroslava Řezníka z České pojišťovny je to také dobrá příležitost k tzv. virálnímu marketingu. Jeho princip spočívá v tom, že si lidé mezi sebou spontánně a rychle předávají zajímavá sdělení, nejčastěji elektronickou poštou. Ohlas na netradiční spot, který bylo možné vidět v televizi pouze na Silvestra, byl okamžitý. Ozývají se nám diváci a chtějí vědět, kde je možné klip znovu vidět,
říká Řezník. Spot už začal putovat po internetu, lidé si jej mezi sebou přeposílají. Podle Obluka je ideální, když reklama funguje nejen na obrazovce, ale úspěšně pokračuje ve svém tažení i na internetu.