„Období, kdy internetové systémy umožňovaly provádět jen vybrané transakce, je nenávratně pryč. Dnes lze on-line nejen zadávat platební příkazy, ale bez fyzické návštěvy finanční instituce získat úvěr, založit či převést penzijní připojištění nebo investovat,“ uvedl Marek Zeman, ředitel PR a komunikace finanční skupiny AXA, a dodal: „Banky i pojišťovny si uvědomují, že internet skýtá stále vysoký potenciál, jak oslovit zejména mladší část populace. Proto jim nabízejí nové a nové internetové služby a lákají je na rychlost, jednoduchost a výrazné slevy či bonusy.“
AXA penzijní fond nabídl kromě přístupu k účtu penzijního připojištění od dubna minulého roku také jeho sjednání či převod prostřednictvím stránky www.zijtevpohode.cz, kterou jen v posledním čtvrtletí loňského roku navštívilo více než 130 tisíc uživatelů internetu. AXA penzijní fond kromě snadného a rychlého zpracování žádosti nabídl klientům i bonus za on-line sjednání ve výši až 7500 korun. Tato částka motivuje klienty k výrazně vyšším úsporám, takže klienti AXA penzijního fondu, kteří uzavřeli smlouvu on-line, mohou mít téměř dvojnásobnou penzi. Od loňského prosince pak AXA umožnila on-line přístup k účtům podílových fondů s možností zadávat příkazy k nákupu či prodeji podílových listů.
„Internetové služby mají rozhodně budoucnost, nicméně zkušenosti z Čech i zahraničí jasně ukazují, že nemohou bohužel plně nahradit síť poboček či finančních poradců. Lidé potřebují mít jistotu, že mohou v případě složitějších úkonů či konzultací navštívit v blízkosti svého bydliště kvalifikovaného poradce,“ připomněl Zeman.