Zprostředkovatelé kontaktují klienty a zaštiťují se údajným pověřením ČAP ke kontrole a vyhodnocování smluv životního pojištění zákazníků pojišťoven. Na nové praktiky upozornili sami klienti, kteří si u asociace ověřovali platnost pověření ČAP, jež ve skutečnosti vůbec neexistuje.
„Česká asociace pojišťoven žádné oprávnění nikomu k prověřování pojistných smluv nevydávala, nevydává ani vydávat nemůže,“ ohradil se proti neetickým praktikám výkonný ředitel ČAP Tomáš Síkora.
Hlavní motivací uvedeného chování je boj o provizi za klienta. „Zprostředkovatelé se takovým argumentem snaží navázat kontakt s potenciálním zákazníkem, kterému posléze navrhují „,výhodnější“ životní pojištění nebo jiný finanční produkt,“ objasnil Síkora a dodává „Motivem tohoto jednání není prospěch klienta, ale získání nové provize za uzavření smlouvy.“
ČAP a všechny její členské pojišťovny se od takového jednání finančních zprostředkovatelů a poradců zcela distancují.