Kromě dvoumilionového daru se AXA v projektu Světluška angažuje i prostřednictvím dobrovolnické práce svých zaměstnanců a sbírky do kasiček na svých pobočkách.
„Je nám ctí, že můžeme s Nadačním fondem Českého rozhlasu již 5 let spolupracovat jako generální partner tak skvělého projektu, jakým je Světluška. Během té doby jsme darovali již celkem 10 milionů korun a díky transparentnímu systému příspěvků pro jednotlivce i organizace máme vždy jistotu, že se peníze dostanou tam, kde pomůžou nejlépe,“ uvedl Marek Zeman, ředitel PR a komunikace finanční skupiny AXA pro ČR a SR. Ten na benefičním koncertě Světlo pro Světlušku předal symbolický šek na 2 miliony korun Martině Kaderkové, ředitelce Nadačního fondu Českého rozhlasu.
„Velký dík patří našim zaměstnancům, kteří každoročně jako dobrovolníci stavějí Kavárnu POTMĚ a jejímu nevidomému personálu také pomáhají jako asistenti. A navíc v průběhu října společně s našimi klienty přispěli Světlušce téměř 25 tisíci korun do kasiček umístěných na našich pobočkách po celé ČR. Tato sbírka proběhla již počtvrté a letošní částka je doposud rekordní,“ dodal Marek Zeman.
O projetku Světluška
Hlavním smyslem Světlušky, projektu Nadačního fondu Českého rozhlasu, je pomáhat lidem s těžkým zrakovým postižením. Prostředky získané z veřejné sbírky a od partnerů jsou rozdělovány neziskovým organizacím a zrakově postiženým jednotlivcům. Součástí projektu je i Kavárna POTMĚ, kterou lze navštívit každý rok vždy v průběhu června na pražském Ovocném trhu. V této kavárně vládne naprostá tma, ve které se jako personál pohybují nevidomí lidé. Každý návštěvník si zde může vyzkoušet, jak vnímají svět zrakově postižení, a zároveň si vychutnat výbornou kávu.