„AutoHELP je revoluční novinkou na českém trhu a DIRECT Pojišťovna ji nabízí svým klientům jako první. Inspiraci jsme čerpali v některých zemích západní Evropy,
kde již podobný systém úspěšně funguje,“ říká Ján Čarný, generální ředitel DIRECT Pojišťovny. „Očekáváme, že nás budou postupně následovat i další pojišťovny a dojde tak doslova k revoluci v oblasti likvidace pojistných událostí v České republice,“ dodává Ján Čarný.
PRINCIP SLUŽBY AUTOHELP
Je-li motorista s uzavřeným povinným ručením u DIRECTu účastníkem dopravní nehody, kterou nezavinil, nemusí se již díky unikátní službě AutoHELP obracet na pojišťovnu viníka, ale vše za něj vyřídí DIRECT Pojišťovna. Ta škodu zlikviduje, vyplatí mu pojistné plnění a poté sama kontaktuje pojišťovnu viníka nehody.
„Pro klienty znamená služba AutoHELP velké zjednodušení v procesu likvidace pojistné události. Klient jednoduše kontaktuje svou, tedy DIRECT Pojišťovnu, která za něj vše vyřídí. Nehoda, kterou klient DIRECT Pojišťovny nezavinil, nemá samozřejmě vliv na bonus za bezeškodní průběh pojištění a není uplatňována žádná spoluúčast,“ uvádí Ján Čarný.
Služba AutoHELP se vztahuje na poškození automobilu při dopravní nehodě, kdy je znám viník nehody. Ten musí být prokázán policejním protokolem nebo podepsaným prohlášením o zavinění, které klienti DIRECT Pojišťovny dostávají spolu se záznamem o dopravní nehodě při sjednání pojištění. AutoHELP pomůže u nehod, které se staly na území České republiky. Pomůže i tam, kde je viníkem řidič vozidla se zahraniční poznávací značkou nebo řidič jedoucí v nepojištěném automobilu.
Službu AutoHELP nabízí DIRECT Pojišťovna zdarma k povinnému ručení a získávají ji automaticky všichni noví klienti. Stávající klienti DIRECTu si službu AutoHELP mohou aktivovat při obnově smlouvy.
AUTOHELP – konkrétní příklady
Příklad č. 1 – Soused mě naboural na parkovišti
Bez služby AutoHELP
Soused mě naboural na parkovišti. Volal jsem do své pojišťovny, kde mám sjednáno povinné ručení, tam mi však sdělili, že musím kontaktovat pojišťovnu viníka a že škoda bude uhrazena z jeho povinného ručení. Ptal jsem se tedy souseda, kde je pojištěn a zda již škodu nahlásil své pojišťovně. Prý zatím neměl čas. Teď tedy čekám, až mi jeho pojišťovna škodu uhradí.
Se službou AutoHELP
Soused mě naboural na parkovišti. Volal jsem do své pojišťovny, mám totiž k povinnému ručení zdarma službu AutoHELP. DIRECT Pojišťovna moje auto prohlédla a škodu mi uhradila. Vše jsem vyřídil se svou pojišťovnou, rychle a bez jakýchkoli problémů.
Příklad č. 2 – Naboural mě cizinec
Bez služby AutoHELP
Naboural mě cizinec. Volal jsem do své pojišťovny, ale tam mi sdělili, že pro mě bohužel nemohou nic udělat. Škodu na mé Fabii prý musí vyřídit jakýsi škodní zástupce. Mám si zavolat na Českou kancelář pojistitelů a tam mi zjistí, kdo je škodním zástupcem pojišťovny viníka nehody. Zavolal jsem tedy na ČKP a dozvěděl se, kde mám škodu nahlásit. Poté jsem zavolal škodnímu zástupci zahraniční pojišťovny. Od něj jsem se však dozvěděl, že musím nějakou dobu počkat na výsledek jednání se zahraniční stranou. Trvalo to téměř půl roku a stálo mě to spoustu dohadování, nervů, času a peněz za neustálé telefonáty.
Se službou AutoHELP
Naboural mě cizinec. Volal jsem do své pojišťovny, mám totiž k povinnému ručení zdarma službu AutoHELP. DIRECT Pojišťovna moje auto prohlédla a škodu mi uhradila. Jen jsem poslal potřebné doklady a vše bylo hotovo. Stačil jeden telefonát, jedna prohlídka vozidla a jeden email s doklady.