Hlavní navigace

Atény očekávají, že jim finále Ligy mistrů přinese 26 mil. eur

Podle výzkumu zadaného společností MasterCard by pořadatelství středečního finále Ligy mistrů mezi AC Milán a FC Liverpoolem mohlo Aténám přinést zisk ve výši 26 mil. eur.

Sdílet

Oficiální sponzor Ligy mistrů, společnost MasterCard, ve svém nezávislém výzkumu oslovila odborníky, kteří mají zkušenost s pořadatelstvím letošního i předchozích finálových utkání Ligy mistrů v Aténách (2007), Paříži (2006), Istanbulu (2005), Gelsenkirchenu (2004), Manchesteru (2003) a Glasgow (2002).

Před netrpělivě očekávaným opakováním instanbulského finálového souboje z roku 2005 se experti oslovení společností MasterCard shodují, že Atény budou těžit především z nárůstu spotřebitelských výdajů a turismu, zlepšení image, zvýšení povědomí o městě a růstu sponzoringu. Shodli se také, že pořadatelství finále Ligy mistrů by mohlo zvýšit šance města na hostování dalších významných sportovních a mezinárodních akcí v budoucnu.

Podle průzkumu společnosti MasterCard vydělají na akci nejvíce bary, restaurace, hotely, maloobchody, dopravci a správa Olympijského stadiónu. Odborníci se rovněž domnívají, že propagace kombinovaných nabídek kulturních akcí a hotelového ubytování před akcí by mohla povzbudit návštěvníky k prodloužení pobytu a přinést tedy místním podnikatelům další zisky.

„Liga mistrů UEFA patří mezi největší světové sportovní události a Atény jsou pro pořádání finále vynikajícím místem. Náš výzkum provedený ve spolupráci s několika předními experty ukázal, že finanční přínosy pro hostitele finále jsou obrovské a že přestože se jedná jen o jeden večer, v Aténách bude mít akce dlouhodobější ekonomický dozvuk,“ řekl senior viceprezident oddělení sponzoringu MasterCard Worldwide John Stuart.

„Liga mistrů UEFA urychluje v Evropě ekonomický rozvoj. Společnost MasterCard se pyšní tím, že tuto soutěž podporuje již dvanáct let a nadále setrvává na pozici Oficiálního sponzora Ligy mistrů UEFA,“ dodal John Stuart.

Ne všechny ekonomické přínosy se ale projeví okamžitě. Sedm z devíti odborníků se shoduje v tom, že pořádání aténského finále by mohlo městu přinést nové obchody. Polovina z nich navíc souhlasí, že díky fanouškům, kteří se do Atén po úspěšném fotbalovém výletu vrátí na skutečnou dovolenou, velmi pravděpodobně dojde k dlouhodobějšímu nárůstu turismu.

„Jedním z důvodů, proč chtěly být Atény hostitelským městem finále Ligy mistrů, byl úspěch Olympijských her v roce 2004. Vzhledem k tomu, jak se Atény zhostily této obrovské akce, při níž si zlepšily image a získaly cenné zkušenosti s pořádáním velkých sportovních událostí, není důvod se obávat, že by město tentokrát neuspělo. Předpokládáme, že finále povzbudí turismus a spotřebitelské výdaje v hotelích, restauracích, barech a místních obchodech, kde fanoušci a další turisté stráví nejvíce času,“ uvedl Mihalis Tsapidis, který odpovídá za fotbalové akce v Aténách.

Nezávislý výzkum, zadaný společností MasterCard, rovněž došel k závěru, že špičkové evropské fotbalové kluby budou ve finále soupeřit o zisk až 100 mil. eur – to je odhadovaná částka, kterou může AC Milan nebo FC Liverpool vydělat na vítězství v Lize mistrů.

Liga mistrů UEFA a Mistrovství Evropy UEFA se mohou od roku 1992, kdy asociace UEFA spojila své síly se společností MasterCard, pochlubit rychle rostoucí popularitou. V současné době patří mezi největší sportovní soutěže na světě – v sezóně 2004/05 byla téměř polovina diváků Ligy mistrů z mimoevropských ze­mí.

„Celosvětový zájem o soutěže pořádané organizací UEFA, která vystupuje jako globální značka s výrazným evropským dědictvím, dokonale souzní se smyslem našeho podnikání,“ dodal John Stuart, senior viceprezident oddělení sponzoringu MasterCard Worldwide.

Průzkum realizovala jménem oficiálního sponzora Ligy mistrů, společnosti MasterCard, společnost KRC Research.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).