Aktuální hospodářské výsledky společnosti easyJet:

Roční plán bude splněn.

Sdílet

easyJet statistika za první kvartál
Kvartál končící k pros 2005 pros 2004 změna
Cestujících (m)1 7,4 6,7 +11%
Vytíženost 2 82,2% 83,0%  –0,8pp
Celkový příjem 3 (Łm) 318,8 278,9 +14%
Celkový příjem na sedadlo 4 (Ł) 35,38 34,77 +1,8%
Sedadla/kilometry ASKs (bn) 8,3 7,3 +15%
Příjem ze sedadla (bn) 6,8 6,0 +14%
Průměrná délka letu (km) 923 905 +2%

1. Představuje počet zakoupených letenek, přičemž tento počet zahrnuje všechny letenky, ať již pasažér skutečně letěl či nikoli. EasyJet propadlé letenky nikterak nekompenzuje, takže pokud se pasažér k letu nedostaví, nemá obecně nárok na náhradu. Toto číslo zahrnuje i letenky poskytnuté pro reklamní účely či letenky poskytnuté zaměstnancům na jejich služebních cestách

2. Představuje počet cestujících v poměru k dostupným sedadlům bez ohledu na délku letu.

3. Představuje statutární příjem (neauditovaný)

4. Představuje celkový příjem v poměru k počtu sedadel nabízených cestujícím.

Předseda správní rady společnosti easyJet sir Colin Chandler na výroční valné hromadě v Lutonu prohlásil:

V listopadu 2005 jsme oznámili nárůst zisku před zdaněním o 9 procent na 67,9 milionu liber za finanční rok končící k poslednímu září 2005. Tohoto výsledku jsme dosáhli za ztížených podmínek na trhu, a to díky zvýšení přepravní kapacity, vyšším příjmům ze sedadla a dalšímu snižování všech nákladů s výjimkou nákladů na palivo.

Ve stejném trendu jsme pokračovali i v prvním kvartálu finančního roku 2006. Příjmy ze sedadla (poměr celkových příjmů a nabízených letenek) se oproti stejnému období loňského roku zvýšily o 1,8 procenta, čemuž napomohl i dvouciferný nárůst vedlejších příjmů ze sedadla a další úspěšný rozvoj zejména nových základen v Berlíně, Dortmundu a Basileji. Náklady na sedadlo (s výjimkou nákladů palivových) poklesly za dané období o 5 procent. Nicméně kvůli rostoucí ceně paliva celkové náklady na sedadlo vzrostly za čtvrtletí o 3 procenta.

„Výhled na celý rok zůstává beze změny. Očekáváme, že v aktuálním finančním roce se nám podaří dále zvýšit počet sedadel o 15 procent. I nadále se budeme zaměřovat na kontrolu nákladů, což by se mělo odrazit ve snížení nákladů na sedadlo o tři až pět procent s výjimkou nákladů na palivo. Celkově za rok očekáváme mírné snížení zisku ze sedadla, nicméně tento pokles budeme kompenzovat vyššími vedlejšími příjmy, které společně s dalšími iniciativami přispějí k dvoucifernému růstu. Celkově v aktuálním finančním roce počítáme se středním až vyšším dvouciferným růstem zisku. “

„V prvním pololetí roku očekáváme 50procentní nárůst nákladů na palivo, což bude znamenat zhruba 55 milionů liber dodatečných nákladů. Navíc se v bilanci za první pololetí promítne i to, že oproti loňskému roku připadnou Velikonoce na duben, tedy do druhého pololetí našeho finančního roku. Díky snižování nákladů a zvyšování vedlejších příjmů se nám částečně podařilo zmírnit dopad vysokých cen paliva, takže za první pololetí očekáváme ztrátu před zdaněním zhruba ve výši 45 milionů liber. Tento výsledek je nicméně v souladu s naším výhledem na celý rok a je zhruba srovnatelný se ztrátou 22 milionů liber, kterou jsme vykázali v prvním pololetí loňského roku. “

V prvním pololetí jsem společně s kolegy přivítal našeho nového CEO, jímž se stal Andy Harrison. Andy se svého postu ujal k 1. prosinci 2005, když předtím velice úspěšně působil ve společnosti RAC. Andy již podnikl první rázné kroky a společně s celým managementem bude usilovat o dosažení výnosů, které byly schváleny v rámci dlouhodobého plánu v září 2005. Pokračující snižování nákladů na sedadlo (s výjimkou nákladů palivových) je důkazem o tom, že tento plán se nám daří plnit. Mohu proto vyjádřit přesvědčení, že naši akcionáři se dočkají v průběhu roku zvýšení ziskovosti a vyšších dividend.

Společnost easyJet se stále drží osvědčeného obchodního modelu a svým zákazníkům bude i nadále nabízet častou, kvalitní a levnou leteckou dopravu mezi významnými letišti. Naším záměrem je pokračovat v expanzi, což ostatně potvrzuje i rozhodnutí zakoupit v letech 2008 a 2009 dalších 20 letounů A 319 a rozšiřovat síť destinací.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).