AFIZ pomohla dalšímu klientovi získat odškodnění v rámci služby AFIZ SMÍR

AFIZ uzavřela další případ stížnosti klienta, tentokrát na investičního zprostředkovatele ve věci pokynů k nákupu cenných papírů, předaných obchodníkovi s cennými papíry v rozporu s dohodou mezi zprostředkovatelem a klientem. Případ byl ukončen finančním vyrovnáním mezi zprostředkovatelem a klientem. Klient následně AFIZ poděkoval za zprostředkování dohody o narovnání a vzal zpět stížnost na postup zprostředkovatele.

Sdílet

Služba AFIZ SMÍR umožňuje klientům členů AFIZ, kteří mají za to, že byli poškozeni při poskytování služby finančního zprostředkování nebo poradenství, dosáhnout mimosoudního vyrovnání. Podmínkou je souhlas všech zúčastněných (tedy klienta a poradce) s tímto řešením. V takovém případě poskytuje AFIZ prostředí pro uzavření smíru, což znamená, že zástupce právního oddělení AFIZ je přítomen jednání o narovnání a poskytuje v průběhu něho na požádání kvalifikovaný právní názor na vzniklou situaci. Díky tomu by klient měl získat přiměřené zadostiučiní v případě, kdy mu skutečně vznikla škoda v důsledku jednání poradce a naopak poradce by měl zadostiučinění poskytnout pouze v případě, že za škodu zodpovídá.

Zástupce AFIZ v této věci dává pouze právní názor, nemá zde postavení rozhodce. Kromě zástupce AFIZ může být na přání klienta a se souhlasem poradce přítomen i zástupce Sdružení obrany spotřebitelů (SOS). Klient by tak měl mít jistotu, že právní názor prezentovaný zástupci AFIZ a SOS je opravdu objektivní a nestraní poradci coby členovi AFIZ.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).