Konec okurkové sezony je tady aneb jak podpořit své řemeslo!

Není žádným tajemstvím, že kvalitních řemeslníků je jako šafránu. Zato poptávka po řemeslech stále roste. I Přesto je však mnoho podnikatelů stále bez práce. Kde je tedy problém?
8. 9. 2014
pr článek

Sdílet

Mnohdy je pro kvalitního řemeslníka téměř nemožné najít zakázky odpovídající jeho oboru a požadavkům. Mohlo by se tak zdát, že poptávek po řemeslech je stále méně. Je tomu však zcela naopak. 

Když se žáci základních škol v 90. letech 20. století a na přelomu 21. století rozhodovali, kam bude směřovat jejich další studium, volili povětšinou střední školy s obchodním zaměřením. Nebylo tedy nic překvapujícího na tom, pokud šla většina mladých talentů na obchodní akademii. Právě popularita některých oborů tak ve velké míře ovlivnila i počty studentů klasických učebních oborů a tím pádem i množství kvalitních řemeslníků v dnešní době.

I přesto, že tento trend již pomalu pomíjí a mladí lidé se vracejí ke kořenům a povolání svých dědů a pradědů, stále je vyšší poptávka než nabídka a to především právě mezi klasickými řemesly.

Jak se tedy může řemeslník dostat ke kvalitním zakázkám a zároveň neproinvestovat veškeré úspory na podporu svého podnikání?

Hlavním problémem je, jak se k množství zakázek v jednotlivých řemeslných oborech dostat. Se světem plným internetových aplikací a chytrých mobilních telefonů přicházejí na trh stále novější způsoby komunikace a kanálů, které komunikaci mezi dodavateli služeb a poptávajícími uživateli zprostředkují a ulehčí. 

Mnohdy však rychlí vývoj odsune na druhou kolej právě ty podnikatele, kteří si nepotrpí na nejnovější technologie a velkoformátové reklamy, ale dají spíše na reference a kvalitu a celkové kvalitní výsledky své práce a jejich cesta k novým zakázkám je tak o něco složitější.

Co ale se střechou, když do ní začne zatékat, nebo opravou zrezivělého potrubí, které již odsloužilo? Nikdo jiný, než poctivý řemeslník tuto práci neudělá lépe. 

Právě pro řemeslníky a menší či střední společnosti vznikly tzv. poptávkové systémy, které v sobě snoubí nejen kvalitu, profesionální přístup a úctu ke klasickým řemeslům, ale i nové technologie a komunikaci skrze internet. 

Proč poptávkový systém?

Při využití poptávkového systému má každý i začínající řemeslník či firma možnost získat denně až několik desítek zakázek šitých na míru jeho profesi a celkově oborovému zaměření.

Ceny těchto služeb se dají sehnat již od 7 Kč za den a poptávky po službách přijdou dodavateli služeb přímo do emailu. Firma či živnostník tak může obratem reagovat na poptávku po službách, které právě on poskytuje. Službu je možné si objednat na období od 6 měsíců až na 24 měsíců a tak není problém si ji vyzkoušet i na kratší období a moci si tak vyhodnotit efektivitu tohoto nástroje poměrně v krátkém časovém horizontu. 

A co reference které vždy fungovaly, fungují a fungovat jistě budou nadále?

Lidé rádi vybírají instalatéra, podlaháře a jiné řemeslníky podle předchozích zkušeností. Kvalitní hodnocení můžete však získat i na internetu. Samotné poptávkové systémy nabízí pro své dodavatele službu hodnocení dodavatelů, kde může každou firmu ohodnotit zákazník na základě zrealizované zakázky. Hodnocení firem bývá často primárně využíváno při výběru firem i na samotných poptávkových webech. 

A kde si můžete nejlépe vyzkoušet, jak takový poptávkový systém funguje?

Reference na vaše služby, denně nové poptávky z vašeho oboru a tedy start vašeho podnikání, můžete vyzkoušet skrze největšího poskytovatele těchto služeb v ČR a to poptávkový systém AAAPOPTÁVKA.CZ, kde můžete nyní získat nejen nové obchodní příležitosti pro své podnikání, ale také se zapojit do soutěže o nerozbitný telefon značky Caterpillar CAT B15 Dual Sim. Do soutěže se má možnost zapojit každý dodavatel, který si zvolí některou ze služeb poptávkového systému. Více informací o této soutěži najdete přímo na stránkách poptávkového systému.

Vyzkoušejte tedy i vy možnosti poptávkových systémů a začněte tak s další etapou svého podnikání.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).