Jeden a půl milionu návštěvníků na www.spotrebitele.info

V nejbližších hodinách uvítá informační server Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) www.spotrebitele.info jeden a půl miliontého návštěvníka. Zatímco od spuštění webu v roce 1998 trvalo sedm let, než počítač zaznamenal čtvrt milionů zájemců o spotřebitelské informace, posledních 500 000 lidí tuto adresu vyhledalo za posledních 10 měsíců.
21. 5. 2007
pr článek

Sdílet

Server změnil za poslední rok svou tvář, stal se barevnějším a přitažlivějším, zároveň se snaží přinášet aktuální články z různých oblastí spotřebitelského života.

Je evidentní, že roste zájem o spotřebitelská témata, o zasvěcené rady v situaci, kdy spotřebitel neví, jak reagovat. Podle statistiky návštěvnosti serveru se uživatelé nejvíce zajímají o spotřebitelské poradenství. V žebříčku návštěvnosti jsou na předních místech také české právní normy se vztahem k ochraně spotřebitele – zejména zákon o ochraně spotřebitele či občanský zákoník. Počet stížností podle oblastí výrobků se příliš nemění, na čelných místech se střídají problémy s obuví a elektronikou, následované potížemi s počítači, rostou také stížnosti na oblast financí a telekomunikací.

„Vezmeme-li v úvahu, že drtivá většina návštěvníků našeho webu našla požadovanou informaci či radu, pak osvěta za uplynulá léta je opravdu velká. Myslím, že nyní už bychom našli jen zlomek spotřebitelů, kteří by obchodníkovi uvěřili tvrzení, že není záruční doba dvouletá, ale šestiměsíční,“ říká mluvčí SOS Ivana Picková. „Nicméně stále zůstává obrovský kus práce před námi – i před aktivními spotřebiteli, kteří chtějí v této oblasti zjistit víc a nenechat se obalamutit,“ dodává mluvčí.

Server ale nenabízí pouze poradenství, lidé hledají informace i v článcích publikovaných na www.spotrebitele.info. Největší zájem bývá o informace o nebezpečných výrobcích z evropského informačního systému Rapex a také o články s potravinovou tematikou.

SOS se snaží svůj web neustále zlepšovat, připravuje se třídění článků podle témat, nové možnosti vyhledávání a v rámci spolupráce s časopisem TEST i přístup k množství testů výrobků.

„Web SOS nabízí také servis SOS pro spotřebitele. Nabízíme jim výhodné balíčky služeb a produktů, které využijí v každodenním životě. Lidé si mohou předplatit časopisy Štít spotřebitele a TEST a získají tak komplexní a nezávislé informace o kvalitě výrobků a služeb. Samozřejmostí je i přístup do členské sekce webu a zvýhodněné poradenství. Čím více bude spotřebitelů, kteří budou znát svá práva, tím lépe pro obě strany – jak pro nakupující, tak pro podnikatele,“ říká předseda SOS David Šmejkal. „A čím více spotřebitelů bude podporovat naši organizaci, tím silnější bude, a tím lépe bude moci prosazovat jejich práva – stejně jako je tomu ve vyspělých zemích,“ dodává předseda SOS.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).