Obrázky ke stažení jsou tady ve složce
Za minutu máte data, která byste jinak hledali hodiny. Jak využít FinStat?
V podnikání každý den o něčem rozhodujete. Komu důvěřovat a komu ne? S kým uzavřít smlouvu? Kde najít nové klienty? Intuice je nenahraditelná, ale řídit se jen vlastními pocity vás může vyjít draho.
Pro rozhodování potřebujete spolehlivé podklady. Nemusíte přitom trávit hodiny procházením rejstříků, luštěním účetních závěrek ani studiem ekonomiky nebo práva.
Nástroj FinStat vám poskytne data o obchodních partnerech i konkurenci přehledně, srozumitelně a bez složitého hledání. Se 4000+ klienty je jedničkou na Slovensku a od roku 2024 úspěšně působí i v Česku – v tarifu Premium CZ zpřístupňuje informace o českých firmách a živnostnících už přes 500 klientům.
FinStat Premium CZ na jednom místě nabízí:
- finanční data o více než 380 000 firmách včetně údajů z účetních závěrek, 75 vypočtených ukazatelů a hodnocení rizika úpadku, tzv. FinStat skóre;
- vyhledávání firem (25 filtrů) i OSVČ (17 filtrů) pro obchod a analýzy trhu;
- automatický monitoring změn subjektů dle vašeho výběru;
- propojení s podnikovými systémy přes API;
- možnost exportu dat pro další zpracování.
S čím vám FinStat pomůže?
Byznys bez rizika neexistuje. S FinStatem ale dokážete mnohá z nich minimalizovat. Za rozumnou cenu spojuje přívětivé uživatelské rozhraní s analytikou nad rozsáhlými datovými zdroji od obchodního a insolvenčního rejstříku přes sbírku listin až po registr plátců DPH. Zjistěte, jak data využít v praxi.
1) Stačí pár kliknutí a proklepnete si dodavatele, odběratele i konkurenci
„Na stole mi přistála zajímavá nabídka od potenciálního subdodavatele. Cena výrazně nižší než u konkurence, termíny ambiciózní. Znělo to dobře… až moc dobře. Zadal jsem jejich IČO do FinStatu a hned bylo jasno – ztráta třetí rok v řadě a klesající likvidita. Obratem jsem odmítl. Takový partner by ohrozil celý náš stavební projekt za desítky milionů.“
Dodavatel na pokraji bankrotu nebo odběratel, který neplatí faktury, jsou to poslední, co v podnikání potřebujete. Příběh jako tento bohužel není zdaleka ojedinělý. Ale čísla nelžou.
I když jednáte s firmou, která je v oboru známá, získá si vás skvělou prezentací, výhodnou cenou a jejich obchodní zástupce působí sympaticky, nezapomeňte na rčení: „Důvěřuj, ale prověřuj.“ S FinStatem je to druhé otázkou vteřiny. Odpoví vám na otázky:
- Jaká je finanční kondice firmy? Máte k dispozici přehled obratu, zisku, aktiv, závazků, analýzu likvidity a zadluženosti i pravděpodobnost úpadku.
- Není firma v insolvenci? Pokud ano, hned uvidíte aktuální stav řízení.
- Kdo za firmou stojí? Získáte informace o vlastnické struktuře, jednatelích a dalších propojených společnostech i osobách včetně historie změn.
Vše v přehledných grafech a tabulkách, kterým rozumí i laik bez ekonomického vzdělání.
Ukázka finančního reportu:
2) Najdete nové zákazníky přesně podle vašich představ
„Loni jsme nečekaně přišli o klienta, který tvořil 30 % našich tržeb. Potřebovali jsme propad vykrýt co nejdřív. Ve FinStatu jsme si našli podobné firmy z našeho regionu, přes dvacet z nich reagovalo na nabídku a se sedmi jsme do dvou měsíců uzavřeli smlouvu. Místo propouštění jsme nakonec museli nabrat dva nové lidi.“
Ztráta klíčového zákazníka je noční můrou. Dobrá data ale využijete nejen v krizi. Obchodník má totiž prodávat, ne tápat. Místo náhodného oslovování, shánění kontaktů přes známé nebo bezcílného bloudění po veletrzích může díky FinStatu cíleně oslovit firmy, které odpovídají profilu ideálního zákazníka.
Filtrujte podle kritérií, která jsou relevantní pro váš byznys:
- obor podnikání – odvětví, CZ NACE nebo konkrétní činnosti;
- finanční výkonnost – obrat, zisk, výše aktiv…;
- region – kraje, okresy;
- počet zaměstnanců, právní forma aj. parametry.
Pokročilé vyhledávání se hodí i při analýze odvětví nebo konkurence – snadno zjistíte, jak si vedou společnosti podobné té vaší, jaký je průměrný obrat v oboru nebo kdo je největší hráč na trhu.
Data můžete exportovat do Excelu nebo přímo propojit s vaším CRM systémem.
Ukázka vyhledávání firem:
3) Okamžitě se dozvíte o změnách, které vás zajímají
„S dodavatelem součástek jsme spolupracovali roky. Jednoho dne mi přišel e-mail z FinStatu, že se změnil většinový vlastník. Hned jsem zavolala obchoďákovi a potvrdilo se, čeho jsem se bála – koupil je náš konkurent. Díky včasnému varování jsme naštěstí stihli najít jiného dodavatele dřív, než nám ukončili smlouvu."
Podobná nepříjemná překvapení mohou přijít ze dne na den. Firmy neustále vznikají a zanikají, mění se jejich majitelé i jednatelé, ekonomické výsledky nebo se objevují různé varovné signály. Je prakticky nemožné všechno uhlídat vlastními silami.
V monitoringu FinStatu si jen zvolíte, které subjekty chcete sledovat, a systém vám automaticky pošle e-mailové upozornění například na:
- Změny v majetkové struktuře a vedení – když do společnosti vstoupí nový investor, jednatel nebo dojde k převodu podílů mezi vlastníky.
- Změny údajů – hned se dozvíte o novém bankovního účtu, přesunu sídla nebo provozovny, změně názvu a dalších novinkách.
- Zveřejnění účetní závěrky – ihned získáte aktuální finanční data.
- Insolvenční řízení a jiné kritické události – neuniknou vám problémy, které by mohly ohrozit vaši spolupráci.
Dostupné typy notifikací:
4) Ušetříte čas a vyhnete se chybám díky automatizaci
„V CRM máme stovky zákazníků. Dřív jsme každou novou firmu přidávali ručně – projít web, rejstřík, ověřit IČO, opsat adresu, kontakty… Zabralo to aspoň 10 minut a stejně se občas vloudila chyba. Teď jen zadáme IČO a FinStat nám vše doplní sám včetně rizikového skóre, podle kterého nastavujeme platební podmínky."
Správa údajů a kontaktů může spolknout hodiny měsíčně. Nemluvě o chybách, které při ručním zadávání nevyhnutelně vznikají. S rostoucím počtem obchodních partnerů se problém jen prohlubuje. A neaktualizovat data vůbec? To způsobuje další komplikace.
Propojte bohatou databázi FinStatu přímo s vašimi systémy pomocí API. Ať už používáte CRM, ERP nebo účetní software, API integrace automaticky:
- Doplní podrobnosti o firmách i OSVČ – do systému zadáte jen IČO a z FinStatu se načte název, adresa atd.
- Aktualizuje údaje – nemusíte ztrácet čas sledováním změn ani ruční úpravou záznamů a předejdete špatně vystaveným fakturám.
- Hlídá, zda je subjekt (ne)spolehlivým plátcem DPH – pozor, že když obchodujete s nespolehlivým plátcem, můžete být povinni zaplatit DPH za něj.
- Integruje finanční ukazatele – například v CRM hned uvidíte bonitu klienta, jeho tržby a zisk nebo počet zaměstnanců.
FinStat přes API propojíte s vlastním systémem i s hotovými řešeními typu SAP, Microsoft Dynamics, ABRA, Odoo, POHODA, Helios a jiné. Implementaci zvládne váš IT tým nebo dodavatel softwaru během několika dní.
Data jako konkurenční výhoda
FinStat proměňuje čísla v konkurenční výhodu. Najde uplatnění napříč firmou. Nejvíce ho ocení podnikatelé a obchodníci v B2B segmentu a společnosti, které mají větší počet dodavatelů či odběratelů nebo působí v odvětvích citlivých na platební morálku a stabilitu partnerů. Typicky jde o velkoobchod, stavebnictví, finance, účetnictví, právo, IT a podobné obory.
Nejdražší jsou ty informace, které nemáte. Ať potřebujete prověřit obchodního partnera, najít nové klienty, sledovat změny nebo automatizovat datové procesy, vyzkoušejte FinStat Premium CZ – všechny funkce získáte jen za 13 500 Kč bez DPH/rok. A pokud vás zajímají i slovenské firmy, můžete si pořídit obě databáze ve výhodném balíčku.
Chcete zjistit, jak FinStat pomůže právě vám, nebo si ho rovnou objednat? Pošlete nezávaznou poptávku nebo zavolejte na +420 777 409 526.