Před tím, než je založena nová firma, nebo také v případě, že se firma stěhuje do prostor jiné nemovitosti, je nutné získat souhlas s umístěním sídla společnosti od vlastníka nemovitosti. Ve většině případů není zajištění souhlasu vlastníka nemovitosti komplikované.
Tento souhlas je nutný i v případech, kdy není nemovitost na úvěr od banky, ale je sídlo nové firmy pouze v pronájmu například od někoho, kdo za nájem pobírá rentu z nemovitosti a využívá prostory pro firmu jako svůj pasivní příjem.
Co zařídit po udělení souhlasu?
Vždy je vhodné si sídlo nemovitosti pojistit, například pro případ havárie vodovodu nebo vyhoření elektřiny a podobně. Stejně tak by měli být pojištění také zaměstnanci nebo firemní auta.
S pojištěním mohou pomoci různé portály, které poskytují srovnání cen pojištění. Zákazník si tak může snadno vybrat to nejvýhodnější. Srovnávačů je na internetu hned několik. Po zadání pár potřebných informací obdrží zákazník hned několik nabídek a může si tak vybrat tu, která mu nejvíce vyhovuje.
Dalším krokem, který je třeba zařídit, je vybavení prostor kanceláří a poskytnutí pracovních pomůcek zaměstnancům. Zde je zahrnuto vybavení, jako jsou počítače, pracovní stoly, odkládací prostory, kancelářské potřeby, tiskárny apod.
Co je stejně důležité jako pojištění a jiné formality uvedené výše, je pořádný oběd. Po vydatné práci musí následovat také zdravý rychlý oběd. Ne vždy je restaurace v blízkosti kanceláře, a tak je někdy potřeba si připravit oběd doma nebo využít dovážkových služeb.
Virtuální sídlo společnosti
V současné době je také velmi oblíbené využívání virtuálního sídla společnosti. To je takové sídlo, za které společnost platí určitou částku, ale ve skutečnosti v ní nesídlí. Toto sídlo je klasicky zapsané v obchodním rejstříku společně s adresou, ovšem tuto adresu nikdo nenavštěvuje, je pouze pro formální účely.
Na tuto adresu chodí jen korespondence zasílaná společnosti, kterou si nechává společnost přeposílat. Tato služba stojí v řádech tisíců korun ročně.
Home office
Zaměstnanci jsou často zaměstnaní formou home office a pracují tedy z domova. To má spoustu výhod i nevýhod. Výhodou může být výrazné snížení nákladů na provoz společnosti, pokud jde o zajištění stravování zaměstnanců, vybavení kanceláří, účty za energie a další.
Nevýhodou však bývá například sociální izolace zaměstnanců, mnohdy neefektivní předávání informací týkajících se plnění pracovních povinností nebo nepravdivé výkazy zaměstnanců o času stráveném prací.
Jsou však zaměstnání, kdy takové pracovní podmínky zařídit nelze, a tak se musí společnost potýkat s vyřizováním formalit, jako je souhlas s umístěním sídla společnosti, odběr energií a podobně.