Hlavní navigace

Česká pojišťovna hned, kdykoliv a odkudkoliv

I letošní rok se nese ve znamení postupující digitalizace a rozšiřování nabídky online služeb.

Doba čtení: 2 minuty

Objednávání jídla, nákupy potravin, oblečení, elektroniky či dovolené. Věcí, kvůli kterým je potřeba se někam osobně dostavit, ubývá, stejně tak jako papírů, které si budete odnášet a vršit doma v zásuvkách.

Online lze vyřídit téměř vše

„Typů pojištění, které si lze sjednat online přibývá. Zdaleka už to není jen cestovní pojištění. Přes internet je možné sjednat pojištění majetku, odpovědnosti či povinné ručení a havarijní pojištění. Pojistit si online můžete i domácího mazlíčka, “ popisuje Pavel Mužík, online marketing manažera České pojišťovny. Přes internet se dnes v České pojišťovně uzavírá nadpoloviční většina pojistných smluv, které se vztahují k neživotnímu pojištění. Možností uzavřít pojištění online využívají lidé napříč věkovými kategoriemi. Nenaplnily se tak obavy, že digitalizace ztíží starším lidem přístup ke službám. Možnost vyřešit vše online oceňují nejen mladí, ale i ti, kdo jsou hodně vytížení a internet jim šetří čas.  

Zvlášť v letní sezóně, kdy se četně nakupují zájezdy na poslední chvíli, můžete uzavřít cestovní pojištění i z letištní haly krátce před odletem. „Pojištěni můžete být již za hodinu, a to i při platbě převodem. Stačí nám poslat avízo o platbě,“ doplňuje Pavel Mužík.

Z pohodlí domova prostřednictvím internetu pojištění můžete nejen sjednat, možné je nahlášení pojistné události včetně přiložení všech dokumentů. Klienti pak mohou i sledovat, v jakém stavu se řešení jejich škody zrovna nachází.

Dobrá rada i na internetu

Pokud potřebujete při výběru pojištění přes internet poradit, můžete využít online chat. Ten je k dispozici na webových stránkách České pojišťovny.  „Pojišťovnu lidé v běžném životě nekontaktují tak často, jakmile však potřebují řešit nějaký problém, očekávají, že se o ně moderním způsobem postará,“ říká Pavel Mužík a dodává: „Klienti se nejčastěji ptají na autopojištění, následují dotazy související s cestovním a úrazovým pojištěním“.

Pojištění bez zbytečných papírů

V rámci digitalizace a tzv. přístupu paperless (v překladu méně papíru) přichází ke slovu také biometrické podpisy a signpady, tedy elektronické „tabulky“, na které se lidé podepisují. „Klienti na zavedení biometrických podpisů reagují velmi kladně. Někteří už s nimi mají nějakou zkušenosti a ví, že díky nim se celý proces zrychlí. Důležitou roli pak hraje i fakt, že je podepsaný dokument zaslán elektronicky, což celý proces zpracování smlouvy výrazně zrychlí,“ popisuje výhody Roman Kočvara, který má paperless program v České pojišťovně na starosti.

 „Stohy papírů pak umí nahradit i Klientská zóna, samoobslužný online portál pro klienty naší pojišťovny. Klient v ní má uložené své smlouvy, může do nich kdykoliv nahlížet a v případě, že se blíží splatnost pojistného, může je v Klientské zóně rovnou i pohodlně zaplatit. Zároveň může na smlouvách provádět vybrané změny. Prostřednictvím Klientské zóny pak mohou klienti i pohodlně oznámit škodu, “ doplňuje Roman Kočvara.