Česká podnitelská pojišťovna, a.s., vykázala za rok 2006 zisk ve výši 184,7 mil. Kč

Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., dnes zveřejnila své hospodářské výsledky za rok 2006 a vykázala opět růst. Celkové předepsané pojistné vzrostlo oproti minulému roku na hodnotu 4.345,2 mil. Kč, což v porovnání s hodnotami dosaženými v loňském roce 4.010, 5 mil. Kč, představuje nárůst o 8,3 %. ČPP tak výrazně překročila růst domácího pojistného trhu, který dle údajů České asociace pojišťoven v celkovém předepsaném pojistném dosáhl růstu 3,75 %. ČPP tak posílila svůj tržní podíl na 3,6 %. Zisk společnosti podle IFRS vrostl ve srovnání s loňským rokem o zhruba 112 mil. Kč a dosáhl hodnoty 184,7 mil. Kč
23. 4. 2007
pr článek

Sdílet

Přestože výsledky loňského roku ovlivnily kalamity způsobené tíhou sněhu a rozsáhlými povodněmi, dosáhla ČPP vysoké ziskovosti a velmi solidního nárůstu pojistného. Rovněž start do roku 2007 naznačuje pokračující pozitivní trend v dynamice růstu, říká o výsledcích společnosti její předseda představenstva a generální ředitel Dr. Franz Kosyna.

Významného úspěchu jsme dosáhli zejména u segmentu životního pojištění, které díky předepsanému pojistnému ve výši 1.082,8 mil. Kč vykázalo nejvyšší dynamiku meziročního růstu 21,8 %, přičemž trh vzrostl pouze o 4,8 %. V neživotním pojištění předepsané pojistné vzrostlo o 4,5 %, zatímco trh neživotního pojištění vzrostl pouze o 3,1 %.

Pojištění motorových vozidel meziročně rostlo o 2,9 % a zejména v oblasti povinného ručení byl rok 2006 pro naši pojišťovnu rokem zásadních změn. Zavedli jsme zcela nový způsob tarifování pojistného, který zohledňuje více rizikových kritérií, který bývá označován jako segmentace tarifů. Výsledkem segmentace bylo navýšení pojistného kmene o 51 tisíc smluv. Díky počtu smluv uzavřených v segmentu pojištění odpovědnosti z provozu motorových vozidel, které se dnes již blíží hranici 640 tisíc, zaujímá ČPP třetí místo na domácím trhu. Segment havarijního pojištění vozidel vzrostl v roce 2006 dokonce o 53,9 %. Úspěch jsme zaznamenali rovněž v oblasti podnikatelských pojištění, kde se přes mírný pokles trhu podařilo dosáhnout nárůstu o 5,6 % a v oblasti pojištění občanů a domácností, které vzrostlo dokonce o 40 %.

Česká podnikatelská pojišťovna, a. s., je držitelem ocenění za rok 2005 v anketě o nejúspěšnější pojišťovnu roku, pořádané Asiociací českých pojišťovacích makléřů. V kategorii „Pojištění motorových vozidel“ se umístila na 5. místě, stejné umistění získala v kategorii „Spolupráce s makléři“ a v hlavní kategorii „Pojišťovna roku“ obsadila rovněž 5. místo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).