To, co je v článku popsané, je čistě problém bank, pokud chtějí vůbec systém karet provozovat. Je to prostě dost riskantní ziskový bankovní byznys, který si nikdo jiný než banky ošéfovat nemůže. Pokud se jim to nelíbí, tak ať karty zruší a vrátíme se k hotovosti.
Jednak banka vydávající kartu si má zavést 3Dsecure, druhák banka zajišťující inkaso z karet má zajistit na základě reklamace okamžité vrácení platby.
A že si za to může sám uživatel? To těžko, pokud by neklofl na tenhle podvod, mohl zadat své údaje v nějakém podvodném internetovém obchodě (šance to poznat je nulová), nebo na nepodvodném, ale data jsou ukradená z napadeného PC, napadené komunikace, napadeného obchodu nebo jakéhokoli článku řetězce na zpracování plateb, vydávající banky, apod. Mně takhle taky najednou zmizely před 2 roky 2x5 tisíc do nějaké irské sázkařské kanceláře. Banka na základě reklamace peníze do pár dnů vrátila, vyjádření k reklamaci jsem ani přes 2 upomínky nikdy nedostal.
Přesně tak. Jen jsem zvědat, jak to budou řešit banky po cca 5 násobném snížení provizí. Asi se budou snažit z takovýchto případů více vykroutit s odkazem na porušení povinností ze strany uživatele. Tedy o důvod víc postupovat vůči bance více sebevědomě až agresivně - platbu jsem neprovedl, okamžitě mi ji vraťte. Pokud v rozumné době (řekněme 3 pracovní dny) není platba zpět, obrátit se na finčního arbitra.