Doporučuju všem šťastný výběr. Na základě vlastních zkušeností je tady pár fíglů, se kterými se můžete setkat:
1) Některé formuláře požadované ve VOP (např. na vypovězení smlovy) vůbec neexistují.
2) Smlouva je speciálně udělaná, aby ji nikde nečetl, např. u BE nadpis 130 bodů – samotný text 5 bodů.
3) Skryté poplatky – buď při uzavření nebo ukončení nebo obojí
4) Dodavatel si může všeobecné obch. podmínky jednostranně měnit, samozřejmě ve svůj prospěch.
5) Důsledkem bodu 4), že např. uzavřete smlouvu na rok a on si to změní, že pokud mu do určitého data něco neoznámíte, tak se smlouva automaticky prodlužuje o rok – 2 – 5 – 10, jak se mu to bude hodit.
6) Zkuste se pídit po obsahu různých „záruk nejnižší ceny“, garancí a podobných marketingových blábolů. Rozhodně nepočítejte, že to odpovídá vaší představě podobných slov.
7) Cena elektřiny se skládá z více položek, soutěží se v jedné, nic nebrání dodavateli natáhnout vás v jiných položkách než je cena silové elektřiny.
8) Ušetřit pár sto- n. desetikorun ročně je sice příjemné, ale když máte každé měsíce něco doporučeným dopisem reklamovat, nervovat a hádat se, volat na placené infolinky, tak se obrázek může změnit.
9) Když už bude správně vyúčtování, tak to ještě neznamená, že vám nebudou chtít napálit na další období nesmyslně vysoké zálohy. Klidně spotřeba a jednotková cena klesá, záloha roste o 50% – pak viz bod 9).
10) Někdo má asi podnikatelský záměr nevydělávat ani tak na dodávkách elektřiny nebo plynu, ale na skrytých poplatcích a pokutách.
11) Nevyřizování reklamací a korespondence v zákonných lhůtách, neprůchozí infolinka, nepřekonatelná pechová huba,
atd., atd…
Mnoho úspěchů, já si vše výše uvedené na vlastní kůži zkusil.