Vážený autore, sjednání jakékoli pojistky je v současné době horor, o který se přičinily samy pojišťovny. V době, kdy sice pojišťoval kdekdo, měl pojišťovák možnost svobodného výběru produktů. Pojišťovny spustily humbuk, že prodejci pojišťují podle výše provize a že to je třeba změnit, aby byl zákazník pánem. Načež byl vydán zákon po pojistných zprostředkovatelích, který povoluje prodávat vzájemně si konkurující produkty pouze na základě povolení, které lze získat pouze za tučný poplatek. To ale pojišťováci, zvláště ti začínající, zaplatit nemohou, neb na to nemají. Čímž byla totálně zlikvidována konkurence a zákazník si může všechny pojišťovny obcházet sám, aby zjistil potřebné informace. To ho stojí hafo času, takže u třetí pojišťovny mu rupnou nervy a pojistku uzavře bez ohledu na to, jaká je a jestli je na trhu vhodnější, nebo pošle všechny do jistého místa a nepojistí se vůbec. Ono i k pojištění majetku dostanete smlouvu, ze které nevyčtete, co máte vlastně pojištěno, protože jsou tam podmínky obecné, pak speciální a pak ještě dodatek, ve kterém je napsáno, že neplatí podmínky obecné ani speciální, ale dodatek. V každém dokumentu je uvedeno něco jiného. Neporadil si s tím ani právník. Jak si s tím bordelem má poradit obyčejný člověk?
Vám přijde divné, že má pojišťovna všeobecné podmínky a speciální? Ráda byste si přečetla vše v jednom? Ale to byste zase nejspíš řvala, proč, když si pojisťujete psí boudu, máte v podmínkách napsány i výluky z havarijního pojištění auta, že?
To jsme si nerozuměli. Pojišťovali jsme dům. Chtěla jsem, aby byly pojištěny i stromy na pozemku kolem, kdyby spadly sousedovi na plot nebo mu poškodily barák, tak aby to nebylo ve výluce. Bylo to uvedeno ve speciálních podmínkách. K pojistce byl přiložen dopis s vyjmenováním všeho možného, ale stromy na pozemku tam uvedeny nebyly. V dopise je zmínka, že platí jen a pouze to, co je v přiloženém dopise. Takže mne zajímá, proč je něco uvedeno ve všeobecných podmínkách, něco jiného ve speciálních a něco jiného v dopise. Podle právníka platí výhradně to, co je v dopise. Pak ale nepotřebuju podmínky všeobecné ani speciální, můžou to rovnou vyjmenovat v dopise. Bavíme se stále o jedné jediné nemovitosti.
PS: pojištění auta má jiný formulář, takže nelze pojistit auto s psí boudou, ledaže by šlo o nástavec na přívěsu nebo speciální tunning.
"Chtěla jsem, aby byly pojištěny i stromy na pozemku kolem, kdyby spadly sousedovi na plot nebo mu poškodily barák, tak aby to nebylo ve výluce."
To je klasické pojištění odpovědnosti, to s vlastním pojištěním domu moc společného nemá. Ale nabízí se to k pojištění domu jako připojištění. Pokud ne, dá se to sjednat úplně samostatně, já mám takové za 500 ročně do škody 500 000 Kč.
A proč uzavírat extra pojistku? Proč to dělat složitě, když to jde jednoduše? Vy to máte za 500 ročně, kdyby to bylo součástí pojistky, tak to budete mít třeba jen za 50,-. Když budete chtít pojistit vše okolo baráku, tak zjistíte, že okruh pojištěných věcí nepojistíte 1 pojistkou za 2 tisíce, ale 5 pojistkami za 10000! Extra blesk, extra povodeň, extra kroupy ... to by pojišťovy nesměly tak hrabat.
Zrovna tak jako si pojišťovny vymiňují pojištění čelního skla extra. Co je to za móresy? To zachvíli budou chtít extra pojištění plechařiny ...
Ano, zrovna tak si u pojišťovny můžete sjednat extra třeba pojištění sedadel... Nikdo vám snad pojištění skla nenutí, pokud bude poškozeno při havárii, bude vám zaplaceno v rámci havárie, pokud dojde k jeho poškození jinak a nebudete ho mít připojištěné, zaplatíte si ho sám, to je to tak nepochopitelné?
Nechápu, proč se připojisťovat extra, vše by mělo být v jediné pojistce. Je nepochopitelné, že sklo zaplaceno nedostanu. A je rovněž nepochopitelné, když někomu odlítne od auta kamínek a poškodí mi sklo, aby ten dotyčný přišel o bonus, protože přece nemůže za to, že tady máme (nejen na silnicích) bordel. Pojištění sedadel nebo zavazadel je snad něco jiného, ale sklo je pevnou částí auta.
Víte vážený o čem to tu blábolíte ? Jaké extra pojistky ? Když někomu pojišťuju auto, tak po vyplnění základních údajů jen zaškrtávám možnosti které si klient PŘEJE. Chce klient odcizení ? Dobrá. Chce havárii ? Dobrá. Věří si a chce jen ochranu proti živlům nebo zvěři ? Dobrá, je to jeho právo. Stejně tak u skla - chce ho pojistit, dobrá bude to mít, a nemusí k tomu mít havarijní pojistku. Je to prostě stavebnice, klient dostane co chce a to taky zaplatí. Když by v tom bylo všechno, tak byste byl asi první kdo by křičel proč máte platit rizika o která nestojíte a defakto tím sponzorujete někoho jiného.
Úplně stejně je to u nemovitostí. Je rozdíl, jestli jde o barák v řadové zástavbě (nebo byt v paneláku) anebo o baráček někde na samotě (resp. byt ve vlastním domku). V prvém případě je pojištění zodpovědnosti dost důležité, v druhém už méně - ale vždy záleží na tom co klient chce a co bude platit. Není to žádná zvláštní pojistka, je to jen jedna z možností skládačky pojištění domu / bytu.
Spíše o čem tu blábolíte Vy ...
Přispěvatelé chtěli mít v rámci jednoho pojištění pojištěna všechna rizika, která u nich připadají v úvahu.
""Chtěla jsem, aby byly pojištěny i stromy na pozemku kolem, kdyby spadly sousedovi na plot nebo mu poškodily barák, tak aby to nebylo ve výluce."
To je klasické pojištění odpovědnosti, to s vlastním pojištěním domu moc společného nemá."
A sklo automobilu je jeho součástí, tak by se snad mělo plnit automaticky, ne? To byste si mohl zachvíli uzavírat nějaké připojištění na zpětná zrcátka nebo stěraře, když vám je někdo očeše.
Chápu, že pojistka se dá zkonstrovat na míru, ale jen v rámci křížků, které s vámi zaškrtává pojišťovák. Ale když tam ta kolonka k zaškrtnutí nebude, tak si skutečně musíte sjednat (a platit) ještě nějaké další pojištění.
Zjednodušeně řečeno: chci co největší okruh pojistných rizik při co nejmenší finanční zátěži.
Sklo auta je sice jeho součástí, ale povinné ručení obecně ručí za škodu kterou vy uděláte jiným (jsou i menší výjimky ale o ty tu nejde). Takže to že někdo vám rozbije sklo je přece jen něco navíc a proto to nemůže být v rámci normální smlouvy. Znám hodně klientů, kteří nevybírají POV dle toho co v něm je, ale jen podle ceny. Nějaká další rizika je nezajímají. Pokud máte havarijní, tak tam sice sklo pojištěné samozřejmě máte, ale zase s rizikem ztráty bonusu za bezeškodní průběh. To samé lze říct o těch vašich stěračích a zrcátkách. A ještě na okraj, pojištění čelního skla je skutečně služba klientům, často dokonce mimo provize zprostředkovateli!
Vaše logika je trochu divná. Nejste pojišťovák sedící na penězích a hledající kdejakou skulinku, jak poškozenému neplnit? Že za uzavření pojistky na sklo nemá zprostředkovatel žádnou provizi, mi je jedno. Kdyby neměli vůbec za žádné pojištění provizi a pobírali odpovídající základní plat, svět by se taky nezbořil. A řada klientů by jistě byla ušetřena praktikám lhaní a zamlžování skutečností tolik dnes v bankách a pojišťovnách užívaných.
Není mi jasné, že když šlo proplácet škody na sklech doteďka, že to najednou nejde a z lidí se tahají další peníze. Rozbití skla není nic navíc, co nemůže někdo jiný provozem svého vozidla bez svého zapřičinění způsobit. Když někomu vjedu autem do plotu nebo poškodím dopravní značení či někomu způsobím úraz, je to vše způsosbené provozem vozdila a pojišťovna by měla plnit. Zrovna tak, když mi při bouračce rozbijí plechy, zrcátka, stěrače nebo nějakou nadstanadrdní výbavu (různé plastové tuningy "krášlící" zejména škodovky), měla by pojišťovna plnit. Opravdu nevidím rozdíl, jestli je na autě poškozen blatník, sklo nebo spoiler ...
Máte jen částečně pravdu.Zda v důsledku konkurence,nebo z jiných pohnutek jsem nedávno poznal pojišťovnu která má vše průhledné a hlavně netají výši poplatků.Všechny pojišťovny mají poplatky a většina je tají.Chce to jen najít tu zprávnou pojišťovnu a hlavně se ptát.
Ty se Jezevče nemíchej do toho, když se dospělí baví. Zas ti pustili v blázinci za dobré chování Internet?
A Vy Dagomaro uveďze, o který ústav se jedná ...
Možná Aegon anebo Axa sjednaná přes Partners, každopádně rezerotvorná pojistka. Osobně tipuju tu Axu. Rizikovka to evidentně nebude, to by nezmiňoval,-a poplatky, u ní záleží na výlukách kdy nehodlají platit.
To záleží na tom, v jaké pozici ten "pojišťovák" je. Já jako PPZ mohu nabízet to , co nabízí makléřská firma se kterou mám smlouvu. Takže klientovi mohu vybrat ze životek u pěti partnerů. Zdá se vám to málo ? Na výběr a rozhodování je to někdy až moc, některé produkty se liší jen v detailech (a provizně jsou taky když ne stejné tak zanedbatelně odlišné).
Ale stejně si nedovedu představit nějaký Internetový porovnávač který by porovnával všechny parametry pojistných smluv
Já si přes internetový porovnávač vybral jinou banku. Zvítězily poplatky na určité transakce, které jsem v měsíci míval. Pak jsem se pídil i po kartě, kterou k účtu dávají, k pojištění k ní vázané atd.
Zrovna tak se dá vybrat podle ceny povinné pojištění auta, a k němu se dají vybrat asistenčí služby.
Takže aspoň v hrubých rysech by se mělo dát porovnat i životní pojištění, a já tuto možnost vítám. Bouchačům nevýhodných smluv jdoucích hlavně za provizí snad nastanou trochu krušnější časy.