Neviděl bych to tak "nadějně". (Rezervotvorné) životní pojištění je produkt s vysokou (a hodně neprůhlednou) nákladovou složkou a pochybuji, že by měly pojišťovny zájem na tom, aby si klient mohl jednotlivé produkty snadno porovnat.
Navíc, kolik by bylo takových klientů, kteří by měli aktivně zájem si takovéto pojištění sjednat?
Tenhle druh produktu právě potřebuje ony "obchodníky s deštěm", kteří klienta, neuvažujícího o tom, že by si takovouto pojistku vůbec sjednal, přesvědčí, že právě tohle je to jediné, co potřebuje ke své úplné spokojenosti.
Aby se životní pojištění mohlo uzavírat přes internet, bude se muset asi zjednodušit. Tak, jak je nyní rezervotvorné životní pojištění uděláno, to znamená drahý složitý produkt, je optimalizováno na prodej zprostředkovateli. To znamená složité, aby byl důvod vysvětlovat je na schůzkách a aby obsahovalo hodně "háčků" na kterých je možné klienta chytit. Taky drahé, aby z něho byla velká provize, aby se zaplatili ti zprostředkovatelé, kdyby měli jen pár stovek za jedno pojištění, dneska by se neuživili. Naopak pro uzavírání na internetu musí být jednoduché, aby se moc nemuselo studovat, tudíž jedno velké univerzální rezervotvorné pojištění se bude muset rozdělit na více jednodušších speciálněji zaměřených na různé klienty. Taky ty poplatky, aspoň ty viditelné, se budou muset zminimalizovat, to je na internetu dost sledováno.