Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Žít z provizí, nebo má platit klient? Finanční poradci řeší dilema od guest - Zvolil jsem možnost klientem, ale otázkou je jak...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 3. 2016 7:35

    guest (neregistrovaný)

    Zvolil jsem možnost klientem, ale otázkou je jak a kdy. U dlouhodobých produktů se až po dlouhé době pozná, zda poradce poradil dobře nebo špatně.
    V článku se píše, že u nás je malá ochota lidí platit přímo poradci, ale skutečnost, že v současném systému si založí např. investiční životní pojištění a poté je cca 8-12 jejich měsíčních plateb přes pojišťovnu vyplaceno poradci, jim nevadí. Kdyby mu ale měli dát 1 000 Kč ze svého, tak se budou kroutit jako had.

  • 16. 3. 2016 8:41

    * (neregistrovaný)

    Jak říkáš náčelníku. Celé je to založeno na lžích "poradce" a neznalosti a nezkušenosti oběti - klienta. Však ty sám, kolik by jsi zaplatil vědomě a dobrovolně někomu za radu sjednat si třeba IŽP?

    On není problém dát 1000 Kč ze svého, v tom se naprosto mýlíš, když si myslíš, že ano. Problém je v tom, že (téměř*) nikdo nenabízí za peníze odpovídající službu. Vždyť se podívej třeba na advokáty. To je v podstatě také poradenství. Zde lidé platí ze svého, dobrovolně, mnohonásobky té tvé tisícovky. Jenže zde za to něco dostanou, a s nějakou zárukou to dostanou (advokát za své služby odpovídá!).

    * Pro běžného člověka z ulice to nenabízí nikdo, pouze pro velké klienty se dá sehnat makléřská firma. Klíčové je pro velké klienty. Protože zde není (hlavním) úkolem makléře něco vybrat, poradit, ale vyjednat podmínky smlouvy. Aby pojistka vůbec něco kryla. No a malý klient může platit poradci co chce, ale problém je že se s nimi pojišťovna vůbec nebude bavit. Ber, nebo nech ležet.

    Hlavní problém ale není na straně "poradců", ale na straně pojišťoven. Pojišťovny tento stav vytvořily a udržují. Pojišťovny, a nikdo jiný, mohou tento stav změnit. "Poradci" jsou sice lháři, podvodníci, nesolidní lidé, nicméně se pohybují pouze v prostředí a pravidlech vytvořených pojišťovnami.

  • 16. 3. 2016 9:00

    L. (neregistrovaný)

    Pojišťovny to nedělají proto, že by byli zlé, ale prostě proto, že je to ekonomický nesmysl. Pro varianty, kterou nabízejí, mají předem spočítaná a oceněná rizika. Pokud by někdo přišel s tím, že chce vlastní variantu smlouvy, musely to ocenit znovu a to není úplně jednoduchá věc nehledě na míru nejistoty. Nehledě na to, že ve spoustě případů by pojišťovna investovala do přepočítání, načež by klient řekl "to nechci" a za investované peníze by neviděla ani korunu.

    Takže pro běžného klienta to nemá smysl, náklady a riziko by byly příliš vysoké. Individuální smlouvy mají smysl jen u velkých klientů, kde se ty náklady navíc zaplatí.

  • 16. 3. 2016 19:39

    Karl (neregistrovaný)

    Poradci mají být placeni pojišťovnou, mají mít měsíční plat. Nyní dělají zdarma servis klientovi, tj. změny, rady, výpovědi a další služby. Když uzavřou smlouvu s klientem, tak ručí 2 roky za smlouvu a v případě zrušení smlouvy provize vrací. Provize jsou nejisté a malé, na životní smlouvy nestojí fronty, klient se těžko hledá. Mnoho poradců rychle končí, protože se nemohou uživit. Rozdělit ty malé provize na 5 let, vymyslel idiot, který o tom neví nic. Jako přivýdělek ke mzdě to jde. Jako OSVČ na hlavní úvazek je špatné.

  • 16. 3. 2016 21:54

    Tomáš Marný

    Mohu tě ujistit, že jsou mraky poradců na hlavní úvazek, kteří vydělávají statisíce měsíčně. Jenže už se v oboru pohybují pěknou řádku let a svůj kmen si pečlivě udržují. Noví si neškrtnou ani jako přivýdělek ke mzdě - pojistí rodinu, širší příbuzenstvo, pár známých a končí.

  • 17. 3. 2016 8:56

    Jarda (neregistrovaný)

    Pokud by to tak opravdu bylo a pro poradce byl takový problém se uživit, nebyl by to jasný signál, že už je jich až moc? Když bude na každém rohu třeba projdena obuvi, taky přece nebudeme chtít aby je platil výrobce, protože mají malé prodeje.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).