Já jsem byl nucen využít u pojištění od Kooperativy asistenčních služeb - odtahu své škodofky. Zastavil jsem na zákazu, vytáhl klíček ze zapalování a šel si koupit do lékárny léky. Dvě minutky. Když jsem se vrátil zpátky do auta a chtěl nastartovat, nešel klíček do spínací skříňky. Volant zamčený, auto tedy nešlo ani odtáhnout na laně. Tak jsem zavolal, že potřebuji auto naložit a odtáhnout do servisu. Odtahovka sice přijela až ze sousedního okresu, událost se stala v krajském městě, 20 km od místa trvalého bydliště. Ještě že přijel odtah s rukou, ten klasický, co natahuje auto smykem, by měl asi problém s naložením (na zákazu stálo více vozidel v koloně, takže odtahovací vůz by neměl kde (před nebo za nepojizdné auto) zastavit a nakládat.
Jak jsem pak nezávisle zjistil u servisu, který odtahovku provozuje, u značkového škoda servisu i u firmy opravující zámky - tak tato závada je u škodoevk s oboustrannými klíči "běžná". U starých jednostranných klíčů se závada nevyskytovala. Takže pokrok je u škodovky cestou zpět!
Ve škoda-servisu jsem zjistil, že odtah v rámci města stojí bez pětikačky tisíc korun. A jelikož mne škodovka servisovaná pravidelně ve značkovém servisu vyšplouchla již mnohokrát, (a když slyším ve frontě na přejímací techniky, co všechno se na těhle autech může po...t a kolik stojí odstranění závad) asistenční služby v rámci pojištění se zcela jistě vyplatí. Aspoň u výkřiků techniky z Mladé Boleslavi.
Když jsem pozoroval a slyšel nadávání mechanika u práce, kdy nemohl spínací skříňku odvrtat a musel rozdělat celé řízení včetně tyče s klouby ... usoudil jsem, že škodvka je opravdu výkřik techniky. Nechápu ale, proč jdou škodovky tak lehce ukrást. Já škubal volantem, ale zámek jsem neurval.
Nějaký škubání volantem je asi mýtus z filmů, stejně jako vytržení drátů. Normální zloděj si nastartuej paklíčem. Když si snadno odemkne dveře, tak proč by nenastartoval, když je tam stejnej klíč.....