Vlákno názorů k článku Nespravedlivé zahraniční platby: zdražily pro všechny, bez výjimky od Patrik Chrz - Mě "SHA" způsob plateb naopak připadá jako naprosto...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 11. 2009 7:21

    Patrik Chrz
    Mě "SHA" způsob plateb naopak připadá jako naprosto nejlepší varianta. Je věcí příjemce platby, aby si vybral takovou banku (takový způsob platby), která mu bude účtovat co možná nejnižší (ideálně žádné) poplatky. Však ve vnitrostátním bankovním styku taky neřešíte jestli váš dodavatel zaplatí za příchozí platbu 2 Kč nebo 10 Kč, je to čistě jeho problém jakou si vybral banku. Myslím si, že je to dobrý krok pro zvýšení konkurenčního prostředí na bankovním trhu (i když jestli se u našeho bankovního trhu o nějakém konkurenčním prostředí dá vůbec mluvit :( ). V obchodním styku jsou "SHA" platby naprosto běžný standard už mnoho let.
    Je škoda, že (mé oblíbené :D) devizové společnosti jste zmínili jen tak okrajově a dokonce jen u soukromých osob. Ano, platit a přijímat platby přes devizové společnosti je v současné době nejvýhodnější forma zahraničního platebního styku a jsou vhodné i pro firmy. Vlastně jsou vhodné hlavně pro firmy. V případě velkých plateb je totiž nejen důležitá aktuální výše poplatku, ale i výsledný kurz a když můžete na 1 EURu ušetřit desítky haléřů, tak to v milionových částkách udělá opravdu zajímavé peníze. Pracoval jsem ve velkoobchodě s hodinkami a zahraniční platby jsme prováděli výhradně přes devizové společnosti. A soukromě je využívám rovněž. Nakupuji na německé eBay, kde u soukromých prodejců (tedy ne firem, co se prodejem živí) je možné využít jiný způsob platby, než bankovní převod, skutečně jen výjimečně, v mém případě je to méně než 1 případ z 10 a ten ještě chce za přijetí platby přes PayPal 3 %. A tak platím přes devizové společnosti. Veškeré platby zdarma (a to i u částek pod 10 EUR) a kurzy lepší než v bance.
  • 13. 11. 2009 8:20

    Dalibor Z. Chvátal
    Nevýhodou devizových společností je, že jsou stále jen zprostředkovatelem. Firma/občan není vlastním pánem a musí se spolehnout na prostředníka, kdežto v případě banky/záĺožny je přímým klientem. To je poznat hlavně při případné reklamaci, kde klientem banky je v tomto případě devizová společnost a firma je klientem devizové společnosti. Další nevýhodou je příjem platby, ten se děje ve prospěch devizové společnosti (ona je majitelem účtu), což často odesílateli připadá zvláštní.

    Ale naprosto souhlasím, že kromě Fio, žitavské Volksbank či snad ještě Citibank, HSBC a PPF banky není pro firmy jiná alternatva, pokud nechtějí platit vysoké poplatky své bance. Teď už jen přesvedčit finanční ředitele ke změně :)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).