Ceske drahy sice potrebuji konkurenci, ale Jancura tvrde narazi stejne jako jeho predchudce. Schvalovani provozu lokomotiv, pridelovani mista v jizdnim radu, dotovani IC/EC Ceskych drah statem,...
A jeste k tem vypoctum. 300 Kc v prumeru za jednu jizdenku je optimismus, ale budiz. 300 lidi v prumeru v kazdem vlaku denne, kazdy den v roce, 6 jizd jedne soupravy denne, bez rezervni soupravy, bez udrzby, bez zapocteni DPH? Tak to radeji podelte dvema a uz budeme na navratnosti 4 roky a stale bez zapocteni udrzby, personalu, platby za dopravni cestu, platby za elektrinu...
Nebojím se, že by to pan Jančura neměl dobře spočítané. Co se týče schvalování lokomotiv, půjde na to trochu jinak, než pan Šimral z Railtrans. Ten chtěl, aby mi byly schváleny již existující lokomotivy (mluvilo se např. o rakouských Taurech). R. Jančura si nechává postavit jednotky namíru; v jeho požadavcích bude tedy i kompatibilita s českým zabezpečovacím zařízením a nebude to tudíž již starost Jančury, ale výrobce jednotek (možná Siemens?). Přidělování místa v jízdním řádu bude snad také snazší, neboť by měl příští GVD tvořit SŽDC a ne ČD.
Věřím a doufám, že mají HighJet větší šanci na úspěch.
Drzim palce.
Jsem slovak a pracuji a ziju v Praze. Na Slovensko jsem doposud jezdil luzkovym vlakem, tam i spet za cca 1800KC pokud jsem se sam. Pokud jsem sel s druzkou, musel jsem si zakoupit dvojluzkove kupe, coz vyslo tusim kolem 2200KC na jednoho tam i spet.
Nevyhody vlakoveho spojeni:
a) 2-3 dni pred odjezdem vlaku jiz nemusi byt luzko volne
b) neni moznost pres internet sledovat obsazenost vlaku ani luzek, tedy nevim, do kdy mam cas se rozhodnout kdy pojedu = kdy si mam jit koupit listek
c) neni mozno si zakoupit pres internet jizdenku ani luzko
d) predem lze zakoupit jizdenku/luzko jen max 2mesice, nekdy to ale diky jejich systemu nejde, a jde to jen mesic dopredu
e) jizdenku/luzko lze zakoupit jen primo u pokladny na nadrazi, kde je vzdy potreba cekat od minimalne 20min az po pres hodinu.
f) vlaky jezdi velice pomalu
g) vetsinou neni ve vlaku jidelny vuz, neni mozno se najist
Ted jiz proto "jezdim" letecky, SkyEurope, rezervuji a zaplatim si letenku 3 mesice dopredu z domova pres internet, a cesta tam i spet me stoji do 2500KC a jsem tam raz dva. A nejen to, i moje rodina o rodina moji druzky, i muj bratr, vsichni letime. Lepe se tak planuje dovolena, kdyz si muzu vse vyplatit a rezervovat dopredu z domova a v klidu a jeste k tomu za srovnatelnou cenu nez vlak!
Pokud by nekdo rozjel slusnou vlakovou dopravu za rozumne penize, budu jezdit vlakem. Chce to super lehke rychle soupravy = nizke naklady (mensi mrtva vaha) a samozrejme online internetovou rezervaci a prodej.
Vaše letecká doprava může mít také nevýhodné jevy:
- 2-3 dni pred odletem jiz nemusi byt volná letenka
- musíte cestu plánovat s ještě větším předstihem než u vlaku
- ve vlacích nejsou přítomny jídelní vozy, protože za ty ceny by tam šel tak s. Klaus s V. Koženým, a ti jak známo hromadnými spoji stejně necestují.
Nedávno jsem někde četl, ře i ČD mají nějaký e-shop, že si tam můžete objednat jízdenku, kterou si pak v PDF formátu vytisknete. Ale neznám detailnější podmínky.
Bohužel, situace s obsazením spojů dlouho před odjezdem je obdobná i u autobusů. Jízdenky jsou rovněž dlouhou dobu před odjezdem rezervovány (Divím se, že nějakého šprýmaře nebo konkurenci nenapadlo zarezervovat skoro celý autobus, všechny spoje, a pak těsně před odjezdem rezervaci zrušit - pak by asi mnoho lidí necestovalo a jakýkoliv dopravce by šel do kytek nebo by musel změnit systém rezervace na ten původní, ČSAĎácký.
To nám slibovali - konkurence, konkurence ... Žádná de facto není. Tam, kde jezdí autobusy, nejezdí vlaky a naopak. Tam, kde jezdilo ČSAD, jezdí nyní p. Jančura s tím, že ceny jízdenek, které nasadil pro převálcování konkurence, již dávno nejsou pravdou a ceny jsou vyšší, než které mělo ČSAD, a to i přes vyšší kapacitu ve žlutých banánech oproti Karosám /prý se za ty ceny nedá jezdit - ale na to už tehdá přišlo ČSAD, proto měly ceny takové, jaké měly. Ale aspoň že se zvýšil komfort přepravy ...