Hlavní navigace

Názory k článku Za nemoc mnoho peněz nečekejte

  • 20. 3. 2008 7:19

    Patrik Chrz
    Jo, jo, je to almužna, ale je to tak dobře.
    Za dobu mého pracovního poměru jsem byl nemocen dvakrát a v obou případech jsem si bral dovolenou, je to výhodnějí, nikdo vás doma neotravuje, můžete si jít bez problémů nakoupit, nebo když je vám líp tak se i třeba projít ven, atd.
  • 22. 3. 2008 17:00

    Lázslo (neregistrovaný)
    Nejlepší je, když zaměstnanec odejde marodit od pátku, ale ještě v pátek odpracuje např.7 hod. Dostane zaplacenou mzdu za pátek za 7 hod. a pátek se započítá do těch tří neplacených dnů. Za sobotu a neděli tedy ještě nedostane nemocenské, ale mzdu za tyto dny by stejně nedostal. A samozřejmě, až se nechá uschopnit, tak zase až od pondělka, aby dostal nemocenské ještě za S a N na konci nemoci. Zdá se, že pátek bude den, kdy budou u lékařů plné čekárny.
  • 20. 3. 2008 10:12

    Venda (neregistrovaný)
    Já si vždy myslel, že dovolená má sloužit zaměstnanci na regeneraci sil a ne jako náhrada za léčebné dny , pokud tzv.marodíte a máte dostávat almužnu , jak se zde vyjadřujete, jen proto, že za marodění dostáváte malý příjem. Umí si holt někdo odhlasovat v Parlamentu marodění za 100 procent - ó chudáci poslanci, jak se tam nadřou až se musí občas posílit alkoholem v pracovní době ! Co kdyby zaměstnanci odváděli adekvátně pojištění o částku o 3 dny menší? Vždyť jim za 3 dny nikdo nic nedá a musí dodržovat léčebný režim (nelze si během oněch tří dnů dělat co chce, třeba chodit na vycházky). Dobře je to vymyšleno. Pane Chrz kolik je Vám let ? Buďte rád, že marodíte pouze 2x ročně (krátkodobě, nebo 2x ročně dlouhodobě?). Až budete starý, víte jak na tom budete se svým zdravotním stavem ? Může se Vám stát, že také "spláčete na výdělkem".Kolik, že máte dovolené ? 5 týdnů ? Co když budete nedej Bože marodit déle než 5 týdnů ? To si budete také brát dovolenou 5 týdnů a pak 3 dny nic a pak tu almužnu , jak sám tvrdíte ?
    Na obyčejný lidi musí být bič (ne na Ty nahoře - Ti jsou Ti nejlepší z nejlepších ! I "modré ptáky" nenosí v kalhotách ale na klopách svých sak). Pokud se to většině národa nelíbí , tak potřebuje dostat přes držku, jak pravil Švejk. A když půjdou lidi do ulic (běžná věc v západní demokratické Evropě pokud vláda dělá protilidová opatření - nyní viz. Řecko) potřebují novodobou Policii , aby je pořádně na ulici demokraticky zmlátila, vždyť teď mají, co dřív chtěli ! A proto hurááá celý národ do Parlamentu, tam se marodí za 100 procent, může se chlastat v pracovní době, dostáváte cestovné i když cestujete veřejným dopravním prostředkem zdarma, Vaše rodinné příslušníky můžete zaměstnat jako odborné poradce za velice slušný peníz, do Poslanecké sněmovny nemusíte vůbec bez omluvy docházet a penízky máte jisté, také účast v nějakém tom kamarádském kroužku také něco hodí a proč nepřipravit "Batoh" proti obyčejným zaměstnancům ? Ti totiž musí platit - je jim to strženo ze mzdy. "Ať platí", jak prohlásil jeden král v jedné české pohádce ! Takže zaplať, nic nedostaneš a drž hubu !
    S heslem "vzhůru k infarktům" ( hlavně nic jiného nechtít). Poděkovat této vládě ODS+KDU+SZ za přijatá opatření a zvláště panu Julínkovi za jeho bezvadný nápad se zavedením poplatků. Kde máte všichni tu jistotu, že tyto poplatky zůstanou na 30,- 60,- 90,- Kč ??? Ti, co tato bezva opatření schvalují již mají tzv. "vystaráno" , že ? Venda.
  • 20. 3. 2008 15:05

    Patrik Chrz
    Je mi skoro 31 a dvakrát jsem nebyl nemocný za rok, ale za celou dobu co jsem v zaměstnaneckém poměru (u všech mých zaměstnavatelů taky). A je fakt, že mí zaměstnavatelé to také vždy náležitě ocenili (finančně samozřejmě).
    Dovolenou mám jen 4 týdny (v minulém zaměstnání jsem měl 5), nemocný jsem nebyl nikdy déle než týden.
    Pro srovnání, moji rodiče za celou dobu co pracovali (už jsou v důchodu) nebyli ani jeden den v pracovní neschopnosti, matka ještě pracuje.
  • 20. 3. 2008 22:33

    Venda (neregistrovaný)
    Tak to buďte zatím hodně rád, že jste vůči nemocem tak imunní ! Ne všichni mají to štěstí... a zdraví si nikdo neničí dobrovolně, přesto trvám na tom , že dovolená má sloužit k regeneraci a odpočinku a ne jak tvrdíte, aby se tím člověk "hojil" (finančně) v době nemoci a chodil si na procházky když má horečku, nebo jiné zdravotní problémy. Ten věk Vám nezávidím , ale co není může být, nikde nemáte napsáno, že na tom budete zdravotně tak dobře, jako Vaši rodiče (mimochodem celý život těžce pracovali, nebo pracovali v chemii?). 31 let - to jste ještě hodně mladý, já ve Vašem věku měl zdraví také perfektní - stárnutím však člověk zdraví nenabírá, jak si myslí někteří pánové z ODS, ale ubírá. Je výsměch zaměstnancům těžce pracujícím odchod do důchodu v 65 letech ! Vůbec si nedovedu představit, že budu o holi v 64 letech chodit žebrat do různých podniků o zaměstnání! Vy snad ano ?
  • 21. 3. 2008 8:19

    Patrik Chrz
    ,Vůbec si nedovedu představit, že budu o holi v 64 letech chodit žebrat do různých podniků o zaměstnání! Vy snad ano ?
    Já se snažím zabezpečit tak, abych v těch 64 letech už pracovat nemusel :-)
  • 21. 3. 2008 15:01

    Pavel Hek (neregistrovaný)
    No, jestli vám je víc jak p. Chrzovi tak těžko půjdete do důchodu v 65, to se týká dnešních třicátníků a v 65 se bude odcházet do důchodu v roce 2031 pokud mě paměť nemýlí.
  • 20. 3. 2008 22:38

    Jarmila (neregistrovaný)
    Nezlobte se, jinak je na tom se zdravím ten, kdo sedí v kanceláři na hýždích (i když zas má práci náročnější psychicky), jinak ten, kdo hákuje denně 8 a více hodin venku za každého počasí. Navíc nejsme všichni od přírody stejně vybaveni, někdo holt má to zdraví už dědičně slabší. Já třeba taky nemarodím, i když tu a tam na mně sedne chřipčička (jednou byla pravá virová, tu nevyležíte za 3 dny, s tím jsem ležela 4 neděle, potila se jak vrata od chlíva, ale při pohledu na mně byste klidně mohl říci, že jsem si během nemoci vygruntovala celý byt a jako vedlejšák aspoň tři paneláky. To byla síla a znovu bych ji mít nemusela). Nejhorší na tom je, že ti, do dělají jak mezci a snaží se nemarodit, to jen blbsky odnesou. Platí, platí a když by měl stát plnit, tváří se, že jste vyvrhel a že jste si měl na nemoc šetřit. Tak proč proboha zaměstnanec MUSÍ platit nemocenskou (OSVČ nemusí, protože si spočítal, že stejně nic nedostane, takže jsou většinou pojištěni pouze úrazově. Jak to, že platí odlišnépředpisy pro zaměstnance a pro OSVČ?) ? I ta nemocenská by měla mít jasně stanovená pravidla a ne že se platby zvýší a plnění sníží, to je čistá lumpárna. Výmluvy na ty, co systém zneužívají, jsou jen znakem neschopnosti kontrolorů, a je jedno, jestli dříve byli státní a dnes jsou zdravotní pojišťovny. Nehledě na to, že nemoc se má zachytit v počátku, ne až se plně rozvine. Ani prevence nikoho od pojišťovny nezajímá a není podporována. Přitm všichni vědí, že nemocem je lépe předcházet než pak za těžký peníz hasit následky. Komunisty nemusím, ale nezlobte se, tehdy bylo aspoň občas slyšet, že pojišťovna tu zakoupila hasičům stříkačku, onde platila léčebný preventivní program.Od té doby, co jsme všechno zprivatizovali, se prevence nekoná a pojištění se neustále zdražuje a plnění se neustále osekává. Nebylo by nakonec lepší dávat pojišťovnám celý výdělek a po večerech okusovat sousedův pažit?
  • 21. 3. 2008 9:59

    anonymní
    Marodění doma a různé samoléčení jen oddaluje problém. Sice nestonáte a nečerpáte zdravotní péči a dávky nemocenského zabezpečení, ale až vám nějaká nemoc srazí, stojí to nepoměrně více než vyléčení nemoci v jejím začátku. Rovněž prskání na spolucestující v MHDéčku na zdravotním stavu populace nepřidá.

    Kontraproduktivní se mi jeví preventivní prohlídky. jdete na ni a:
    a) nic vám nenajdou, což je nereálné, protože zdravý jedinec z medicínského pohledu neexistuje
    b) najdou vám nemoc, a už vás z lékařských spárů nepustí. Kdybyste na preventivní prohlídku nešli, žádnou nemoc by vám nikdo nenašel, vy si žil v poklidu, že jste vlastně zdráv a ušetřil byste zdravotnictví nemalé prostředky. A až byste na nemoc zemřel, stát by ještě ušetřil na pohřebném a případné na výplatě důchodu ve vašem stáří.
    Pokud absolvujete léčbu na základě preventivní prohlídky - je z vás stále simulant? Léčba na základě preventivní prohlídky by měla být zcela bez finanční účasti pacienta, protože ten uposlechl výzev ODS, začal se o své zdraví starat tím, že šel na preventivní prohlídku. Ve skutečnosti je zcela jedno, zda vaše choroba vyšla najevo při preventivní prohlídce nebo jste si ji zapříčinil sám svým bujarým způsobem života nebo kariérismem v zaměstnání a přecházení nemocí. Platíte stále. To jen ODS odůvodňuje platby ve zdravotnictví tím, co se jí zrovna hodí do krámu.
  • 20. 3. 2008 23:15

    Petr (neregistrovaný)
    Tak takovej machr jsem byl do lonskeho roku taky. Je mi 33 let a muzu zodpovedne prohlasit, ze muj imunitni system je ve velmi dobre kondici a za poslednich 8 let jsem promarodil celkem deset pracovnich dni. Jenomze pak prisla vloni nehoda, uraz, operace a sest mesicu marodeni. A uz jsem takovej frajer nebyl. Tolik dovoleny nemam:o) Proste jsou v zivote veci, ktere neovlivnite.
  • 21. 3. 2008 9:48

    Patrik Chrz
    Jo to je smůla - ale speciálně v těchto případech by to snížení nemocenské na začátku nemělo hrát roli.
    Já bych byl pro nižší procentuelní a vyšší absolutní hranici. Tedy např. nemocenská max 50 % (a to třeba až po 14 dnech), ale zároveň maximální hranice řekněme dvojnásobek průměrné mzdy.
    To by vytvářeno tlak na nemakačenky a zároveň by to snížilo "zhroucení rozpočtu" postiženého.
  • 21. 3. 2008 15:42

    Jarmila (neregistrovaný)
    Pokud si úraz způsobíte sám, tak si za to třeba i můžete, nedodržel jste bezpečnostní opatření a dobře vám tak. Ale třeba včera na dálnici: auto zastaví v pořádku, ubrzdí to před havárkou. Pak přifrčí plně naložený kamion (v lepším případě odněkud z Balkánu) a protože to neubrzdí, shrne stojící auta pěkně na hromadu, občas se u toho někdo zraní. Co má dělat tento člověk? On nic neudělal a bude platit jako mourovatej. Pokud má barák na hypotéku, tak potěš koště. Zaplatí kamioňák z Balkánu vzniklé náklady, ušlou mzdu, poplatky v nemocnici a opravu auta? Nebude to spíš tak, že značnou část opravy si zacvaknete sám, páč vám pojišťovna začne blábolit cosi o zhodnocení staršího auta, ve špitále si poplatky taky střihnete sám, páč pojišťovna řekne, že se to na to nevztahuje. Nakonec zjistíte, že můžete jen platit a plnění žádné, přičemž je pomalu jedno, zda je pojišťovna privátní nebo sátní.
  • 21. 3. 2008 15:52

    Jarmila (neregistrovaný)
    Novinky v Zákoníku práce

    Dodatek k pracovní smlouvě
    Platnost od 1.1.2007

    1. Nemocenská
    Zaměstnavatel nebude dále akceptovat potvrzení od lékaře o pracovní neschopnosti. Kdo může dojít k lékaři, dojde i do práce.

    2. Chirurgické zákroky
    Veškeré operace jsou v době Vašeho pracovního poměru zakázané!
    Firma Vás přijala jako celého a neporušeného člověka. Pokud si necháte něco odstranit, bude to posuzováno jako hrubé porušení pracovní kázně.

    3. Volno na zotavenou
    Každý zaměstnanec má nárok na 104 volných pracovních dnů za rok. Tyto dny se budou nazývat soboty a neděle.

    4. Návštěva toalety
    Návštěvy na toaletách se budou řídit abecedním pořádkem.
    Všichni zaměstnanci začínajíci na písmo A půjdou na toaletu mezi 8:00 až 8:20, písmo B od 8:20 až 8:40 atd. Pokud to nestihnete v uvedeném čase, musíte počkat do druhého dne, nebo si vyměnit časenku s jiným zaměstnancem. Tato změna musí být písemně povolena od vedoucích obou zaměstnanců. Pro použití toalety jsou stanoveny 3 minuty. Po uplynutí tohoto limitu se ozve zvukové znamení, toaletní papír se ukryje a dveře se otevřou dokořán.

    5. Přestávka na oběd
    Hubení zaměstnanci- 1 hodina ( musí lépe vypadat)
    Zaměstnanci se standardní váhou- 30 minut (stačí pro udržení váhy)
    Tlustí zaměstnanci – 5 minut (na vypití odtučňovacího koktejlu )

    6. Kodex oblékaní
    Doporučuje se, aby zaměstnanci chodili do práce oblečeni úměrně svému platu. Kdo bude přistižen ve značkovém oblečení, bude to znamenat, že je na tom finančně dobře a může mu být plat snížen.
  • 20. 3. 2008 14:16

    Miloš (neregistrovaný)
    ...a proto příště opět budu volit "milovanou ODS v čele s Julínkem a Topolánkem" (za přizvukování KDU a SZ) a budu čekat co zas na nás ty kurvy vymyslí, kde by nás zaměstnance obrali !!!!
  • 21. 3. 2008 9:43

    anonymní
    Manželka před svou čtyřicítkou začala marodit. Nikdy předtím nestonala, žila zdravě - samá zeleninka, sýry, nyní však musela zneužít lékařskou péči obvoďáka, specialistů a nakonec i nemocnice. Všude si ji přeposílali, někde ani nevyšetřili, jen si přepsali zprávu od jiného lékaře k sobě do PC, všude ale platila. K tomu platby za recepty /všude vám pro jistotu napíší jen jedno balení, co kdyby se musela měnit mediakce/ a doplatky za léky - no stálo ji to už hezkých pár set. Výsledky a diagnózu stále ještě nemá, včera ji přišla nemocenská - přes 4000 - to je vejvar. Když byla v nemocnici, doma nám běžící poplatky za elektřinu, plyn, topení nikdo neodpáře.

    Že si dovolila marodit, byla potrestána hned několikráte: nižší příjmy vlivem očesané nemocenské (manželka není poslankyní a nemůže tedy marodit za 100% mzdy), několikery poplatky ve zdravotnických zařízeních a lékárnách a doplatky za léky.
    Nevím, z čeho budeme dále žít, zda nebude muset podepsat revers a jít exnout do práce. Každý si nemůže vytvářet rezervy na horší časy, žije-li od výplaty k výplatě.

    A vy Patriku Chrzi - můžete být zdráv, náhle může přijít vážná nemoc, úraz - a jste najednou někde úplně jinde. Asi byste 2 měsíce marodění nepokryl z dovolené, která je ale určena na úplně jiné účely než je marodění. Doporučoval bych proto ODS, aby při dalších reformách nemocenskou zrušila, marodění by se čerpalo z dovolené a teprve kdyby ta byla vybrána, přiznat nemocenskou, ale při uplatnění testování příjmů a majetku celé rodiny (jako to bylo u dětských přídavků). Teprve až by nebylo kde brát, došlo by k výplatě nemocenské. A věřte, až by vám nebo vašim rodičům prodali střechu nad hlavou, ještě dlouho by nebylo třeba nemocenskou vyplácet. To by se ušetřilo peněz, co nových gripenů, transportérů, Audin, notebooků by se mohlo pro naše papaláše nakoupit ...

    A při návštěvách zdravotnických zařízení jsme neregistrovali nějaké simulanty, jak se nám to snaží analýzami od stolu nalhat politici z ODS.
  • 21. 3. 2008 10:11

    Patrik Chrz
    k té první otázce - ano vyhrál
    k tomu druhému - 2 měsíce marodění by mě fakt (finančně) nepoložily - ono totiž existuje jedno pravidlo - člověk si má udržovat rezervu ve výši 3 měsíčních platů - mimo jiné právě z těchto důvodů.
    A k té dovolené - jmenuje se do "dovolená na zotavenou" :-)
    Navíc o dovolené si můžu dělat co se mi zlíbí, třeba marodit :-))

    Bohužel naše zdravotnictví je postaveno na poměrně nesmyslném principu - že za (poměrně malé) procento z "východních" mezd budeme mít "západní" úroveň služeb a to prostě není možné. Vede to k vysoké korupci - doktor upřednostní operaci "solventního" pacienta před tím, který mu nic nedá - a tyto peníze pak skončí mimo zdravotní péči.
    Řešení je několik:
    a) platba za zdravotní služby formou "pravého" pojistného - tedy ne podle mzdy, ale podle rizikovosti; "povinně smluvní" pojištění, jako v případě POV - jenže chci vidět důchodce jak platí 10 000 Kč / měsíc za zdravotní pojištění. Nebo nějaké další "dodatečné peníze" - např. za ošetření (v SRN se platí 30 EUR pokud v daném čtvrtlení navštívíte lékaře), spoluúčastí na lécích nebo jiných nákladech
    b) snížit úroveň zdarma poskytovaných služeb - tedy podle toho, co si můžeme dovolit stanovíme jakýsi standard a vše ostatní buď si bude klient platit, nebo se nebude poskytovat ("levicová" medota, když už několikrát bylo odmítnuta možnost, aby si pacient připlácel za nadstandard)
    c) omezení na straně pacienta - každý občan by měl (buď jednotně nebo na základně zaplaceného pojistného) stanoven rozsah služeb, které by mohl v určitém časovém období využít. Dál by mu buď nebyly poskytnuty, byly by poskytnuty v menší míře nebo by si je musel hradit
    d) omezení na straně lékaře - v současné době používaná metoda a dle mého názoru ta nejhorší možná. Lékař má stanoven rozsah úkonů (předepsaných pomůcek, léků), které může provést v daném časovém období. Pokud má 100 pacientů a onu péči může poskytnout 90 z nich, jak asi vybere těch 10 "smolařů"? Ideální korupční prostředí.
  • 25. 3. 2008 9:19

    anonymní
    "člověk si má udržovat rezervu ve výši 3 měsíčních platů - " - ale z čeho, pokud většina lidí žije od výplaty k výplatě? Když 2/3 populace nebere ani průměrný plat, jsou dle vás neschopní si najít lépe placené místo, vzdělávat se, dojíždět, přestěhovat se? Vaše rady jsou jen vytloukání klínu klínem.
    "východní" mzdy - chceme mít "západní" úroveň služeb. Pokud by lidé brali mzdy adekvátní evropským a světovým cenám, byly by i vyšší odvody na zdravotní či sociální pojištění a z nich by neměl být problém hradit to, na co se nedostává.

    a) Důchodce by těžko mohl platit 10 tisíc / měsíc za zdravotní pojištění, když tolik nepobírá na důchodu (nehledě, že celý život platil daně a péči nečerpal)
    b) Obávám se, že standard by znamenal ránu klackem, vše ostatní by byl nadstandard.
    c) Na léčbu chřipky by to možná stačilo, ale když pacient dostane třeba raka, bude muset exnout, protože si vyčerpal svůj limit a nebude moci hradit další léčbu ze svého?
    d) Omezení úkonů zdravortnickými zařízeními je nesmyslné. Ale pokud máte jít na banální operaci, tu vám 3x odloží, protože jednou není volný sál, pak není místo na pokoji a vždy vám předtím udělají všechna předoperační vyšetření a vy ráno stepujete na oddělení, aby vás v 11 poslali domů, tak to je plýtvání. Zrovna tak jako vám udělá vyšetření nemocnice, ale podrobné výsledky vám nedá do ruky. Vy pak chodíte k soukromníkům, kteří se nedostanou do databáze nemocnice a tak si nechají udělat totožná vyšetření pouze pro sebe. A že se výsledky nepředávají ani mezi jednotlivými soukromníky a tudíž si každý soukromník nechá dělat stejná vyšetření a výsledky schraňuje jen pro sebe - to je plýtvání.

    Lidské zdraví není zboží, nejsme ani dobytek, který se v případě vážné nemoci pošle na jatka. Nebo legalizujme eutanázii...
  • 25. 3. 2008 11:28

    Patrik Chrz
    Ono je lepší anonymně nadávat, než navrhnout nějaké konstruktivní řešení. Naše mzdy jsou prostě nižší než na Západě a přestože se (pomalu) přibližují, budou výrazně nižší ještě hodně dlouho a prostě s tím musíme počítat a ne říkaž "až to bude takhle, ..."- navíc když je porovnáváme se svými sousedy, kteří patří zrovna k těm "nejbohatším" v prámci Evropské unie; kdybychom je porovnávali se Španělskem, Portugalskem, Itálií, Řeckem, nebylo by to porovnání až tak "tragické".
    Balík peněz jdoucí do oblasti zdravotnictví je prostě příliš malý na to, aby zajistil VŠEM to, co bychom rádi považovali za standard. A z toho je prostě jedna jediná cesta ven, snížit výdaje (rozsah poskytované péče) nebo zvýšit příjmy (a to plošným zvýšením zdravotního pojištění, dodatečnými poplatky nebo zavedením "pravého" pojištění - tedy na základě rizikovosti). Zatím se k tomu nikdo neodhodlal, a tak zdravotnictví nesystémově "flikujeme" jak se dá. Takže máme sice "bezplatné" zdravotnictví, ale fakticky je pak třeba platit téměř za všechno a ne všechny peníze končí tam, kde by měly.
  • 21. 3. 2008 15:08

    Pavel Hek (neregistrovaný)
    Že se tu furt rejpe do těch modroptáků, maně si vybavuji jednoho doktora, který vykřikoval že finanční spoluúčast občanů nad rámec ZP je nutná. Ale ledva se uhnízdil u socanů, tak jsou poplatky špatné.
  • 23. 3. 2008 10:46

    Venda (neregistrovaný)
    Doktor , ale čeho ? Dr. Macek ? Dr..... Někteří - kam vítr, tam plášť. Peníze až na prvním místě ! Peníze nesmrdí ! Dovedete rozeznat černé peníze? Hesla, které politické partaje ? Do které politické "demokratické" partaje nalezli první prospěcháři ? Kam vítr, tam plášť, na to musí mít někteří "kachní žaludek".Ne všichni jej však mají...
  • 22. 3. 2008 8:20

    píp (neregistrovaný)
    Protože páni podnikatelé kvičeli, že na to nemají. Děkujeme páni podnikatelé.To je reforma jen pro podnikatelskou část našeho národa. Ta druhá část na tuto reformu jen doplácí.
  • 23. 3. 2008 10:39

    Venda (neregistrovaný)
    A co jste jiného čekal? U koryta je v současné době kasta z horních 10 ti tisíc "modroptáků" a jejich přisluhovačů. Tak tam máme, co jsme chtěli. Dobře nám tak! Ještě by někteří měli dostat hlavně demokraticky a svobodně přes hubu. Aspoň vědí koho volili. Že máte málo peněž, pokud marodíte? Na tom nezáleží, nájem a životní potřeby zaplatíte demokracií a svobodou projevu - ó jaký to pokrok ! Pak Vám demokraticky zabaví exekutor Váš poslední majetek a hlavně neumírat ! Pohřebné už "ptáci" stačili zrušit. Nechte se zakopat někde na zahradě (pokud ji máte), nebo spálit na hromadě bramborové natě.
    Opět je to tu - my a Ti nahoře. A bude ještě hůř (tedy pro zaměstnance). ODS zastupuje hlavně velkopodnikatele, uhlobarony, miliardáře, ale to nejste snad tak naivní....
  • 25. 3. 2008 14:05

    Mayha (neregistrovaný)
    Pokud jde o to zastupování a hájení miliardářů proti obyčejným lidem, tak jsem si ani nevšiml, že by se soudruzi Grégr, Schling a např. Kavan, Gross a jejich nohsledi už dali od socanů k ODS.
  • 23. 3. 2008 11:07

    Alena (neregistrovaný)
    v českém prostředí - podnikat = okrádat. Už jste viděl českého podnikatele, který dal zaměstnaci dobrovolně více (třeba za nápad, iniciativu) , než musel ? Spíše naopak, dá mu jen to co musí (minimální mzdu) a někdy ani to ne(nevyplatí mzdu! - dnes běžná věc), že na to nemá a odjede z podniku v Mercedesu (a z čeho má zaměstnanec zaplatit nájem, jízdo, energii- každý bohužel nemáme jako pan Patrik Chrch minimálně rezervu 3 měsíční platy - měsíčně 30 000 Kč)...... At si to každý u nějakého takového "velkopodnikate" zkusí. A že můžete pracovat jinde? Zkuste to v oblasti, kde je nedostatek práce (nebo práce dost, ale za minimální mzdu) ! A když seVám to nelíbí-kupte maringotku(máte-li na ni) a stěhujte se za prací. Za vzor nám dávají současní politici USA. Ještě, že mají američtí politici trenýrky,nebo slipy, jinak by čestí politici jim tam vlezli...víte kam,že ?!
  • 23. 3. 2008 11:31

    Patrik Chrz
    ..a co takhle zkusit změnit zaměstnání? Já jsem byl v minulém zaměstnání ne úplně spokojen, tak jsem obeslal firmy, které inzerovaly v různých novinách s tím, ať se neozývají, pokud nemůžou nabídnout aspoť xy peněz. No a ozvaly se tři :-)
    A pokud není práce v podniku "přes ulici", co se přestěhovat, nebo dojíždět? Můj kolega v práci dojíždí každý den z Bíliny (severní Čechy) v minulé práci jsem měl kolegu ze Slaného, další co se přestěhoval z Písku, jeden z Moravy a kolegyně z Poličky, vlastně jsem tam byl jediný "pravý" Pražák. V předminulém zaměstnání to bylo podobné (denně lidi dojíždějící z Kralup, Kolína, Lysé nad Labem, nebo se přestěhovali z Ostravy, Brna,...).
    Jestli si někdo myslí, že bude sedět doma a stát se o něj bude starat, tak to se mýlí; a nebo ano, ale doplatí na to všichni, protože ti, kdo živí tento stát jsou lidé kolem průměrné mzdy, bohatí ho nikdy živit nebudou (je jich moc málo aby jejich daně, bez ohledu na to jak vysoké, měly nějaký význam).
  • 23. 3. 2008 20:36

    Alena (neregistrovaný)
    A co takhle si koupit (pokudjste si na ni ušetřil) vyslouženou maringotku a putovat s celou rodinou za prací, jak nám to doporučují politici z ODS (oni mají cestovné zdarma) (maringotku s celou rodinou zaparkovat na placeném - nebo neplaceném parkovišti poblíž Prahy). Nebo mám dojíždět denně z Děčína 123 Km do Prahy (i dále ještě čas strávený v MHD Děčín + MHD Praha = další jízdné předplatné na měsíc na 2x MHD) ? To myslíte pane Chrz vážně ? Byt v Děčíně prodat za 300 tisíc, přestěhovat se do Prahy - koupit byt na hypotéku za Milion - garsonku pro 4 lidi?)To si z nás zřejmě děláte srandu, protože to nemůžete myslet vážně, abych ženská od dětí (nebo můj muž) takto dojížděli za prací , školní děti svěřili bezpečné ulici města Děčína?. To můžete možná Vy - možná jedináček bez rodiny a Pražák. chvilkama pokud čtu některé Vaše názory si myslím, že žijete v jiném státě a ne v Kocourkově (ČR). Na Vaše názory již nebudu reagovat. Toto je poslední má reakce na vaše názory, které jsou minimálně více méně zvláštní. Vy nikdy nechcete se "vžít" do problému druhého (protože tyto problémy jste nikdy nezažil a proto je nemůžete posoudit a melete jen tu svou politiku bohatého a veleúspěšného člověka bez své vlastní rodiny(?). Zřejmě jste veleúspěšný podnikatel, který si myslí, že bude mít úspěch vždy. Aby jste se brzy nemýlil. Můžou přijít ještě úspěšnější (bezohlednější) než jste Vy a může se i z Vás stát ta "socka", kterou se někdy ve svých článcích oháníte.
  • 23. 3. 2008 21:02

    Patrik Chrz
    ne, nejsem žádný veleúspěšný podnikatel, jsem normální zaměstnanec a ani nemám žádné "protekční" místo - sehnal jsem ho normálně na inzerát v novinách.
    Prostě nechápu to věčné stěžování si - buď jste spokojena s tím co máte, pak není co řešit, nebo s tím spokojena nejste a pak je pro to třeba něco udělat a nečekat "co pro mě udělá stát". To něco udělat může znamenat vzdělávat se (třeba se naučit jazyk nebo rozšířit své znalosti práce s počítačem) nebo za prací dojíždět tam, kde Vás se současnými znalostmi a dovednostmi ocení tak, jak si představujete.
    Kolega z práce dojíždí každý den (vlakem) z Bíliny (severní Čechy). A to má rodinu - právě se mu narodilo mimino. Taky by moh' sedět doma stěžovat si, jak si tam vydělá málo.
    Ano, může se mi stát, že v současném zaměstnání skončím (je to dost dobře možné, mám smlouvu jen na rok a co bude pak nevím, možná si mě nechají, možná ne), ale co vím určitě, nebudu sedět doma na zadku a čekat, co pro mě udělá stát.
    Víte, já mám v té diskusi tu nevýhodu, že se za svůj postoj nestydím a klidně se k němu se svým jménem přihlásím, to ale o těch nemakačencích, flákačích, lenoších a podobných, kteří si budou jenom stěžovat, místo toho, aby pro sebe taky něco udělali, neplatí.
  • 23. 3. 2008 21:24

    Alena (neregistrovaný)
    Jsem vyučená, ovládám slovem a písmem pouze Německý jazyk (ne angličtinu), mám 30 letou praxi v obchodě a ve skladovém hospodářství (počítač také ovládám (Ofis a jiné). Lepší práci neseženu (město Děčín), makám ve skladě u počítače za
    8 800 Kč základu (premie zde nejsou žádné). Co chci vůbec víc, že? A to nám již několikrát náš hodný zaměstnavatel nedal výplatu (dal ale pozdě.)( snájmem ani placení v marketu mi nepočkají až mihodný zaměstnavatel dá mzdu za odvedenou práci za kterou on již dostal zaplaceno) Je to prima, půjdu dojíždět do Prahy 140Km + MHD2x denně. Nejste pane Chrz normální. Manžel maká na směny. Dvě děti - pošle je na ulici (rodiče jako asi Vy již nikdo nemáme - máme smůlu co? Ale smrt si nevybírá). Ten Váš kolega má malé dítě a stará se o něj určitě jeho manželka co je na mateřské a doma. Ne to nemá cenu s Vámi ani polemizovat. Vy jen lidi odsuzujete a děláte z nich nemakačenky. Zkuste si to jednou sám. Dá Bůch a Vy si to také jednou vyzkoušíte a budete možná tou sockou a brzy si vzpomenete na naše výměny názorů. Jsem oproti Vám určitě starší (48 let) a dovedus odstupem lecos posoudit na rozdíl od Vás. S pozdravem Alena. Poslední reakce.
  • 23. 3. 2008 23:20

    Patrik Chrz
    No vidíte, já se živím právě tou němčinou, v podstatě je to 99 % znalostí co v práci potřebuji, anglicky umím jen velmi mizerně.
    Pokud opravdu dobře umíte německy a k tomu ještě slušně na počítači nevěřím tomu, že není možné sehnat nějakou kvalifikovanější práci. Co zkusit třeba překládat? Na to nemusíte ani nikam dojíždět, stačí počítač a připojení k Internetu. Obešlete si pár překladatelských agentur, něvěřím, že by se něco nenašlo - pokud umíte opravdu dobře německy.
    U mě doma taky nikdo nezazvonil a neřekl, jestli bych byl tak laskav a náhodou nechtěl pro něj pracovat. Prostě jsem si řekl co chci a posílal jsem odpovědi na inzeráty tak dlouho, dokud to nevyšlo podle mých představ.
    Nejhorší je totiž to vzdát a nadávat. Zkuste to stejně, kupte si noviny s inzeráty na práci, zaregistrujte se v různých pracovních agenturách (je to zdarma) a pokud tomu věnujete aspoň tolik úsilí jako zde v diskusi, nevěřím tomu, že neseženete něco lepšího než za 9 000 Kč měsíčně.
    Mě "k akci" vyburcoval plakát u stanice metra, kde jsem každý den vystupoval, když jsem jezdil do bývalé práce. Stálo na něm "láká vás plat 24 000 Kč? Pojďte řídit tramvaj". Tehdy jsem si řekl "a dost!". Když řidič tramvaje, který nemusí mít žádné znalosti, školy, nemusí umět žádné jazyky má 24 000 Kč, tak to já musím mít o dost víc.
    Nyní jsem ve svém již třetím zaměstnání a pokaždé šlo o úplně jiný obor: pojišťovna - velkoobchod s hodinkami - maloobchod s rychloobrátkovým zbožím a pokaždé o úplně jinou náplň práce. A klidně půjdu do čtvrtého, chce to jen trochu odvahy a nadšení a uvidíte, že to půjde samo.
  • 25. 3. 2008 8:53

    anonymní
    Možná že ta práce tramvajáka je prospěšnější než ta, co děláte Vy Patriku Chrzi. A přitom hůřeji placená. Pokud nevidíte do pracovní náplně té které mizerně placené profese, tak ji nechte na pokoji. Ono řídit v noci, o svátcích, potýkat se s ožraly, narkomany a bezdomovci nebude žádná slast. Na záchod si neodskočíte kdykoliv budete chtít, zrovna tak v létě máte v kabině vedro k zalknutí. Ne, nejsem tramvaják, ale když člověk není slepý, hluchý a sobecký, tak tyhle věci se nadají nepostřehnout, i když tramvají jedete 1x za pětiletku.

    Pokud si budete kupovat všechny noviny s pracovními inzeráty, jezdit po pracovních agenturách, surfovat po netu, tak zjistíte, že jste svou výplatu nebo podporu utratil za toto. A z čeho zaplatíte plyn, eletřinu, ošacení, jídlo, bydlení, zdravotnictví. Ono se to jinak kecá při 30 tisících čistého nebo při 8 hrubého.
    A dojíždění? Pokud seženete práci místo za 8 za 9, ale 2 tisíce projezdíte sockou (o autu se za ty peníze nedá vůbec uvažovat), o časových ztrátách ani nemluvě, to bude výhodné? Pominu fakt, že slušná pracovní místa se na veřejnost vůbec nedostanou, ta se rozebírají mezi známými. Na veřejnost pak jdou jen nabídky prací, které nikdo nechce vykonávat (třeba tam jsou slušné peníze, ale je mizerný pracovní kolektiv, nebo musíte být týden někde v trapu a tam se stravovat salámem a houskami, nebo to jsou práce špatně placené či kobinace navzájem).
    Ti vaši známí s malým dítětem možná skončí brzy v rozvodovém řízení. Jen peníze nejsou vše. Musí k tomu být i komunikace uvnitř rodiny a ne že dotyčný po příjezdu z práce a po večeři padne utahaný k televizi, u které usne a o víkendu si to vynahrazujepředváděním se na veřejnosti jak jsou krásně fungujcíí rodinka, když návštíví kino a zoo. Když je peněz málo, stojí to za prd, když jich je hodně, taky je to k prdu. Zlatá střední cesta.

    Alena vidí život reálně a má pravdu, jak to u většiny zaměstnavatelů chodí.

    Žijeme v jiné oblasti než je Děčín, a je zde to samé. Ženské s maturitou (- kromě bank kde probíhá výběrové řízení stylem, že již předem je znám kandidát vybraný podle papírů a známostí jen ne ten, který by nedoloval z klientů jen peníze ale který by jim i prakticky poradil) mají pracovní příležitosti v Plusu, Albertovi, zakouřeném prostředí barů a restaurací (kde se každé 3 měsíce mění personál - proč asi?) - za 10 tisíc, přitom požadavek umět snad vše a být 24 hodin k dispozici. Nic jiného tu není. Když dojíždí chlap za podobné peníze, aby ještě dojížděla ženská? Co děti - mají si kde hrát? Nebo z nich budou děti ulice? Vždy jsme se domnívali, že nadřízený by měl znát práci svých podřízených. Ale ono je tomu spíše naopak. Podřízení musí umět zaskočit za šéfa, a šéf neumí ani restartovat comp, když se seknou Vokna.
  • 25. 3. 2008 11:10

    Alena (neregistrovaný)
    Poprvé se setkávám s diskutujícím, který dovede pochopit jiného. Zatím jsem se setkala jen s poučováním pana Chrze co všechno mám dělat, abych se měla lépe a měla výplatu alespoň 30 tisíc. On nená zřejmě rodinu. Ale diskutujte s někým, který nepochopí problémy druhých. Děkuji Vám za slušná slova a pochopení. Alena. (Napsal jste to mě z duše)
  • 25. 3. 2008 11:41

    Patrik Chrz
    Já jsem nepsal, že tramvaják si ty peníze za tu práci nezaslouží, byl to příklad možnosti jak i bez odpovídajícího vzdělání je možné si vydělat slušné peníze (na řidiče autobusu je teď v Praze reklama na plat 25 500 + jízdní a další výhody). Jinak hromadnou dopravou se normálně dopravuji do práce, i když metrem.
    Ohledně těch novin - jsou i noviny zdarma, mojí současnou práci jsem našel právě v jedněch takových (Metropolitní expres) - to jen že ty slušně placené nabídky se na veřejnost nedostanou, spoustu novin je možné stáhnout z Internetu zadarmo, třeba i inzeráty z MF Dnes.
    Tohle byl příklad toho, že to jde, když se chce. Nikdo nikde (kromě státní správy) Vám nedá nic zadarmo, je to jen otázka priorit. Zkuste stejné úsilí jako věnujete zde diskusi věnovat třeba tomu hledání nového místa.
  • 25. 3. 2008 15:03

    anonymní
    Děkuji paní Aleno za uznání.
    I když nepatříme do Vaší mzdové kategorie (jsme trochu "výš" - ale možná že ceny u nás jsou také trochu výš vzhledem ke značnému výskytu německých důchodců s vyšší kupní silou než má český průměrně vydělavájící pracující), ale je lehce pochopitelné, co píšete. Jen opravdový neznaboch nebo sobec to nemůže pochopit.
    Ještě jsem zapomněl: kdysi v Kotli na Nově se ptal jakýsi postarší občan p. Mlynáře, co by dělal, když nemůže sehnat práci. A on odpověděl: podnikal bych. Několikrát se občan ptal, jak, v čem ... Odpověď byla stále stejná: podnikal. bych. Jak daleko to dopracoval, víme dnes všichni. A takové tipy lidí kolem sebe dovedou rozsévat rozumy, i když mají na všechno poradce a ve skutečnosti mnoho nedovedou. Jen plynule plácat. Mnohdy nesmysly. Ale je to spisovná čeština, vybrané fráze, které člověk se selským rozumem a bez studií nemusí plně ovládat - ten řekne vše na rovinu, tak jak mu zobák narost.

    V poslední době mne ohromil s. Nečas s "odborným" názorem na odchod horníků do důchodu. Ti by vlastně mohli v pracovním procesu umírat, a uniformovaným státním zaměstnancům možná ještě hranici odchodu do důchodu sníží; i nyní mají možnost po odsloužených letech jít dělat jinam s tím, že se jim vyplácí rentu v měsíční výši, kterou mnohdy nebere ani běžně zaměstnaný občan na plný úvazek. A když k tomu bere ještě plat za nové místo ... U nás to takto dělají státní policisté. Přejdou k Městské, dělají prakticky tu samou práci, ale pobírají za ni prakticky 2 nemalé platy. Bral bych, kdyby už nebyli schopni výkonu funkce a nemohli brát žádný jiný příjem - tak jako u "normálních" občanů vám dají částečný invalidní důchod (značně rozdílný oproti policejní rentě) a pak se starej. Pak nemají státu chybět peníze a ten pak škudlí na jiných státních úřednících, kteří takové výdobytky ani vysoké gáže nemají. Proč tedy nemají rentu i ostatní státní zaměstnanci? Nebo i ostatní, zaměstnaní u podnikatelů, a.s., s.r.o. atp.? Pozn. nejsem horníkem, ani řadovým policistou, ani členem elitní zásahové jendotky ležícím půl dne v studeném blátě číhajícím na pachatele ani příslušníkem jiné ozbrojené složky, ale mám některé z těchto profesí v příbuzenstvu.

    Přesně jsem čekal, že Patrik uvede, že "nepsal, že tramvaják si ty peníze za tu práci nezaslouží". Ale vypadalo to, že to tak myslíte.

    Opět je vidět, jak jste Patriku bez zkušeností a praktických znalostí. Metro, Metropolitní expres, 24 hodin vychzejí jen v Praze, popřípadě v krajských městech - to vás nikde na škole neučili? Lidé na venkově a menších městech mají smůlu. Opět tedy platí to, co jsem už psal - musíte si ty noviny kupovat, případně jezdit tam, kde jsou některé noviny zdarma. A obojí stojí peníze (kolik že stávaly noviny před 89. - 50 haléřů, a měly větší formát /nejen Rudé Právo/ - a kolikrát stouply mzdy - také 20 - 30x?). Zrovna tak Internet. 1000 měsíčně (pevná skoro 500, ADSL taky skoro 500). Předeběhnu vaši námitku, že nemusím mít o2, že je spousta alternativních poskytovatelů připojení. Ano, při větší koncentraci obyvatel kabel nebo bezdrát. Ovšem na menších obcích, městech, lokalitách s menší koncentrací existují ledatak nějaké spolky nadšenců, kde vám připojení 3x za hoďku vypadne a při napojení více účastníků z toho máte dial-up. Kromě toho potřebujete comp za zhruba 20 tisíc, ne každý má možnost surfovat v práci.

    Dovolil bych si vás pozvat do státní správy. V Praze na ministerstvech je situace jiná, ale tam dole - abyste viděl, co tam na úřadech mají ti lidé "zadarmo". Pracovní disciplína je u soukromníka mnohdy slabší než ve státním. V soukromém sektoru když se zmýlíte, svět nepadá, ve státním však ano. Když vezmu v úvahu jak vyčerpávající informace dostanu např. na úřadě a v bance - to je rozdíl. A jaké peníze se berou tam a tam - při stejném vzdělání, při stejné inteligenci a dovednostech.

    Vaše doporučení "stejné úsilí jako věnujete zde diskusi věnovat třeba tomu hledání nového místa" jsme si již v předstihu vzali k srdci. Právě to, co jsem tady naněkolikráte popisoval, je ono "úsili" najít si místo. A věřte, že v mnoha lokalitách mimo Prahu jste rád, že vás vůbec vezmou, a to za mizerný peníz, i když svému chlebodárci přinášíte nemalé hodnoty. A to je zase o tom "vykořisťování", které jste vy na škole bral jinak než my před 89 a nedovedete v praxi posoudit, co to vlastně je..
  • 25. 3. 2008 15:41

    Patrik Chrz
    ...ale vy pořád hledáte jak něco nejde. Jak už jsem psal, málokdo dostane něco zadarmo, vždycky je pro to třeba něco udělat. Pokud nemáte v místě noviny zdarma, zkuste knihovnu, za roční příspěvek (tuším nějakých 100 Kč) si můžete chodit denně číst denní tisk a i k tomu Internetu se tam dostanete. Paní Alena, která si tu stěžuje, jak těžce s malým platem vyjde evidentně přístup k Internetu má, tak ho může využít (pro sebe) efektivněji, než stěžováním si v diskusích. A nebo si kupujte jenom čtvrteční MF.
    Pro mě třeba podnikání není, jsem spokojen jako zaměstnanec a neměnil bych. Navíc ono je "podnikání" a podnikání; spousta "podnikatelů" jsou prodejci pojištění, drogerie a různých jiných produktů, což já osobně za podnikání nepovažuji - no ale když je to uživí, jejich věc.
    Mě se vyplatila následující metoda: V současném (nyní již bývalém) zaměstnání jsem byl vlastně spokojen (byl jsem tam 3 roky). Zajímavá práce, super kolektiv, dobrý šéf - jen jedno mi 100 % nevyhovovalo - plat. Tak jsem si řekl, že jen tak vyzkouším, jestli by někde jinde nenabídli víc. Dojíždění do práce mi trvalo asi hodinu, tak jsem měl v metru a pak v autobuse dost času na to, přečíst si všechny tři bezplatné deníky, co jsem cestou nasbíral. Když tam byla nějaká zajímavě vypadající nabídka, tak jsem na ní odepsal. Párkrát jsem byl na nějakém pohovoru, i by mě vzali (na jednom místě mi dokonce řekli, že jsem v písemném testu byl nejlepší a vysoko vybočoval nad ostatními), bohužel to vždy skončilo na (pro mě) malém platu. No a protože mě neustálé chození na pohovory začalo už unavovat, začal jsem do tzv. motivačního dopisu psát, aby mi neodpovídali, pokud nemůžou nabídnout alespoň XY peněz, že jsem jinak v současném zaměstnání spokojen. Nabídky dost prořídly, ale přesto přišly tři. No a ta třetí vyšla. Ano, šel jsem do rizika - smlouvu mám na dobu určitou, jen na rok a nevím, jestli mi jí prodlouží, možná ano, možná ne a budu zase hledat něco jiného. Vybral jsem si mezi jistotou za relativně slušné peníze a rizikem za výrazně větší peníze. Jestli jsem udělal dobře se uvidí na konci roku.
    Důležité je totiž to NEVZDÁVAT! Nikdy! Takže ti, kteří nejsou v současném zaměstnání spokojeni, by si měli odpovědět na otázku: "Na kolik inzerátů jsem za poslední měsíc odpověděl?".
    Ano jsou místa, kde se při stejné kvalifikaci platí víc a jiná, kde se platí míň. Nemá smysl si na to stěžovat, stávkovat, chce to prostě hnout pozadím a jít jinam. Já když jsem odcházel ze starého zaměstnání, tak se šéf (trochu pozdě) probudil a nabídl mi víc peněz (bohužel i tak ne dost) a když jsem odešel, tak se zvedly mzdy v celé firmě.
  • 25. 3. 2008 20:13

    Pavla (neregistrovaný)
    Má to jednu (ne)výhodu: ve 30 letech a chlap v Praze - to jste pro zaměstnavatele perspektivní. Žena po 45 létech už není. Takže sice může dojíždět, ale přitom vařit, prát, uklízet a dohlédnout na děti, aby se neflinkaly a nebyly z nich děti ulice. Jo,a po nocích může překládat (o to jsem se snažila 5 let, pak jsem to zabalila, protože firmy chtěly překladatele intení, co sedí ve firmě, práce domů se najít nedá, pokud pominu pokoutní prodejce pojištění). Ne, nesedím, na zádi, ale nehodlám dojíždět denně X hodin, protože to stojí čas a peníze - MŮJ ČAS I MOJE PENÍZE.
    PS: dojížděla jsem denně 65 km tam a zase zpět. Vstávala jsem ráno před 5.00, domů se vracela v 19.00. Dojíždění taky něco stálo. Ne, díky za takový život. Dá se tomu vůbec říkat život?
  • 25. 3. 2008 22:18

    Alena (neregistrovaný)
    Již dopředu Vám mohu sdělit přibližně jak na Váš názor bude reagovat pan Chrz - neumíte si zařídit vlastní domácnost - musíte se obětovat pro rodinu atd. On zřejmě nemá rodinu ani děti, bydlí v centru s minimální nezaměstnaností - v Praze. Je mu 30 a životě marodil jen 2x (viz. jeho odpovědi v diskuzích). Neví jak hospodařit má rodina se 2 dětmi, protože nemá v rodině manžela po dvou infarktech - chytil oba v zaměstnání pro celkovou vyčerpanost (52 let), měsíčně doplácíme 950 Kč za léky (někdy i 1100 Kč - podle lékárny)... z podniku kde pracuje se na něj ani nezeptali, jak se má(nyní marodí a je šťasten, že za marodění mu 3 dny nic nezaplatili, za pobyt v nemocnici jsme cálovali až se z nás kouřilo za recepty ani nemluvím, nyní za návštěvu u obvodního doktora a specialistú - cévní, srdcař opět platby, jen ze slušnosti - již s ním asi v zaměstnání nepočítají.To je dnes zcela běžné u pánů podnikatelů v ČR. Až pan Chrz jednou pozná co je to ta "socka" na vlastní kůži, kterou tak opovrhuje pak možná nebude takto psát do různých diskuzí, ale on zcela jistě odpoví, že on nikdy tou sockou nebude, že se moc snaží. Paní Pavlo, na mladíka Chrze (prý je mu 30 let) to chce klid, já na jeho názory již vůbec neodpovídám, protože takový mladíček, který nic neprožil mě nemůže poučovat(je mi 48 let), jak co mám v životě dělat. Psal, že jeho známý dojíždí za prací ze Severních Čech a má miminko, jenže zapoměl dodat, že má manželku, která je s děckem doma na mateřské. Nyní vydělávám jen já 8 800 Hrubého v zaměstnání na ranní a odpolední). Manžel marodí. Máme 2 děti - to jen pro Vaši info. S pozdravem Alena.
  • 26. 3. 2008 7:34

    Patrik Chrz
    Tak zaprvé - nikde v mých reakcích jsem slovo "socka" nepoužil, tohle v mém slovníku nemám.
    A ohledně toho kolegy - vždyť i u Vás si to můžete tak zařídit - jeden bude doma s dětmi a druhý bude pracovat, pokud nemáte na to rozšířit si vzdělání (přecejen v 48 letech už to jde hůř), tak si zkuste udělat řidičák a jít pracovat do nějakého dopravního podniku, nebo třeba řídit kamion. Není to práce, kde byste dostali něco zadarmo, ale to nikdy v životě.
    V jiném oddělení v práci máme děvčata až ze Slovenska - jedna dokonce z Košic, domů jezdí jednou za měsíc.
    Takže buď Vám současná situace vyhovuje - oba jste každý večer doma a staráte se o děti a pak není co řešit, nebo nevyhovuje a pak je pro to potřeba něco udělat.
    Stěžování si nebo čekání na to "co pro mě udělá stát" nikam nevede.
  • 26. 3. 2008 8:28

    Pavla (neregistrovaný)
    Vaše názory jsem měla taky, když mi bylo 30. To jsem do práce dojížděla, 65 ráno tam, 65 večer zpět. Pak přišlo dítě. Myslíte, že můžu jít od dítěte, když jsem odcházela v 5.00 a vracela se kolem 19.00? Kdo dítě vypraví do školky, kam půjde, až tu školku zavřou? Prarodiče už nebyli živi, manžel jezdil na motáže a byl doma týden jednou za měsíc. Pro práci jsme se obětovali a posléze šla do kelu rodina. Takže jsem zůstala s dětmi sama. Přitom můžete sotva dojíždět desítky kilometrů a vracet se večer, aby vám děti mezitím lítaly po ulici. Taky se to párkrát stalo a taky nám parta podobných děcek vykradla byt, protože bez dozoru dopoledne flinkly školu. I kamion bych přitom mohla řídit. Děti by mezitím byly kde? V dětském domově a já si je brala na víkendy? Co by z nich asi tak vyrostlo? Ne, situace mi fakt nevyhovuje, ale někdo se o ty děti postarat musí. Nebo si myslíte, že katastrofální propad porodnosti je z plezíru? Vážený, lidi na děti nemají zdroje a pokud mají zdroje, nemají čas na děti, protože musí vydělávat na ty zdroje. Spojité nádoby. Vy zatím děti nemáte, až je budete mít, poznáte tu pravou zodpovědnost. Dítko Vám onemocní a Vy odřeknete jízdu kamionem nebo tramvají, protože Vám to dítě nemá kdo ohlídat. A kdo poveze lidi tramvají do práce? Kdo pojede tím kamionem? Ani se nemůžete sebrat a odstěhovat se někam do pryč. Spolu s Vámi se stěhuje manžel(ka) a ten(ta) v tom novém místě musí taky sehnat práci. Pak je to otázka školky - vezmou Vám do ní dítě nebo ne? Za co budete doma, pokud ne? Seženete práci na doma? Ve 20 nebo 30 a v Praze se věci vidí jinak než s dětmi a jinak než v 50 nebo 60 někde v Horním Dolním.
  • 26. 3. 2008 13:34

    anonymní
    Když si každý dle vás rozšíří vzdělání, kvalifikaci, kdo pak bude pracovat? Paní ve skladě dělá za osmičku, když na její místo usedne vzdělaný manažer, bude chtít za to samé 80 tisíc. Bude to ufinancovatelné? Vždyť by jí možná stačil plat 25 tisíc vzhledem k dnešním cenám a poplatkům.

    Že posíláte ženské na kamion, budem brzy jak v Rusku. Tam šli muži do kanclu nebo do armády, a ženské na stavbě vynikaly s krumpáčem. Dobrá emancipace.

    Vy byste docela zapadl mezi ty trotly z vlády. Ti také dohromady nic neumí, do všeho kecají a všemu rozumí po teoretické stránce. BROUK PYTLÍK. Když se jich pak zeptáte, kolik stojí chleba a mléko, plácají vyložené nesmysly. A do práce nedojíždí, jsou ubytováni v krásných kvartýrech. "Normálnímu" člověku někdo poskytne zdarma dojíždění a ubytování? Leda tak v azbestových ubytovnách za 5 - 10 tisíc měsíčně. A dělejte přitom za osmičku ...

    To, že u nás (u vás) pracují děvčata ze Slovenska, je jakousi potupou pro ně, že se tam u nich doma nedokáží o ně náležitě postarat. Je to jako když se Čecháček jede ztrapňovat na západ a dělá tam podřadnější práce než Turci. Na západě na tyhle gastarbeitery (a tím i na republiku), že pro ně nemá odpovídající uplatnění, koukají skrz prsty, zrovna tak my na ně. Přece jen už není ranný kapitalismus, abychom za prací museli jezdit do ciziny. Když za socialismu (a ten byl přece špatný) dokázali zajistit práci díky které měl člověk na slušné žití, nevidím důvod, proč by to neměl umět nynější "lepší" systém - demokracie a kapitalismus. Ale netvrďte mi prosím, že si za socialismu nemohl občan koupit třeba MP3 nebo DVD přehrávač - když tyto technologie zkrátka před 89. nebyly.

    Pochopte, že lidi se chtějí mít lépe než za prokletého socialismu. Mají-li se hůře nebo stejně, budou svoji nespokojenost někde ventilovat. Kdysi to tak bývalo i v tom raném kapitalismu, pak musely zasáhnout (dle některých modrototaliťáků "komunistické") odbory, aby vydobyly práva, která tu za socialismu byla samozřejmostí. A nám zase bude ještě dalších 20 let trvat, než se vrátíme tam, kde jsme byli už před 20ti lety? Ostatně, za socialismu taky lidé ventilovali svou nespokojenost a svrhli režim. Podle vás tenkrát také byli neschopni si najít lépe placenou práci, 2. zaměstnání nebo mohli vyjet pracovatt ven přes nějakou PZku.
    Je logické, že občan chce být po 8 hodinách práce doma s rodinou, nechce aby mu děti vychovávaly chůvy. Jste-li workoholik a 16hodinová práce vás uspokojuje víc než cokoliv jiného, nebuďte sobecký a nenuťte to všem ostatním.
    V cizině jsem si také nevšiml, že pokud tamní občan chce auto, benzín do něj, mít kde bydlet a co jíst a nechodit v hadrech od Vietnamců, aby musel být v práci 25hodin denně bez oběda. Ano, existují i velmi dobře placené práce (třeba na vrtných plošinách, astronaut, vojenské vměšování v cizích státech ...- kde opravdu není po 8 hodinách pohov) ale takové profese lidé volí pro to, aby měli skutečně nadstandardní příjmy. Ale nelze lidem doporučovat takové okrajové pozice, aby si vydělali na standardní vybavení domácnosti, tj. auto, pračku, bydlení, stravu ... Každý občan by měl mít zkrátka právo zajistit své potřeby z běžného pracovního poměru bez obětí na svém soukromí. A pokud to neumí zajistit, ať jdou hoši od válu, stále tu jsou ještě strany nemyslící sobecky jen na svá koryta.
  • 26. 3. 2008 14:02

    Patrik Chrz
    ...fajn a jak si to představujete? Státem nařídit minimální mzdu 25 000 Kč? To by vedlo jen k tomu, že by
    buď: inflací měla stejnou hodnotu jako dnešních 8000 Kč.
    nebo: by byla obrovská nezaměstnanost, protože by nikdo lidi za těchto podmínek "neufinancoval"
    Je naprosto logické, že člověk s kvalifikací bude mít víc, než ten bez kvalifikace a rozhodně nesouhlasím s tím, že bychom se dnes měli stejně, nebo dokonce hůř než za socialismu. Stačí se jít o víkendu podívat do nějakého hyper/super makretu, nebo na ulici, jaká tu jezdí auta a hlavně kolik jich je. Když přišel rok 89, byl jsem v 7. třídě, ale přecejen si něco málo pamatuju. Do té doby jsem byl akorát jednou v Jugoslávii a jednou v Bulharsku. Nyní jsem byl na dovolené i na místech o kterých jsme se v zeměpise snad ani neučili :-). Za "komančů" jsem znal spoustu rodin, které neměly ani automatickou pračku, my jsme doma neměli třeba ani barevnou TV. A to rozhodně nejsou věci, které na západ od našich hranic nebyly standardním vybavením domácnosti.
    Pokud chcete někomu udělit právo něco vlastnit, musíte také říct b) - kde na to vzít. Stát totiž živí ti co vydělávají kolem průměrné mzdy, takže pokud si nemá peníze na tyto "nároky" jednoduše natisknout, musí je sebrat právě těmto lidem. Těch tzv. "bohatých", ze kterých by si (skoro) každý rád něco "ukousnul" je tak málo, že i kdyby neplatili žádné daně, tak to na náš státní rozpočet bude mít minimální vliv.
    Viz třeba situace v Německu s "utajenými" miliardami EUR, které si boháči ulili do Lichtenštejnska. Když se to rozpočte na cca 90 milionů němců, jde o bezvýznamných pár eur.
  • 26. 3. 2008 20:50

    Pavla (neregistrovaný)
    Já vím, že je těžké se srovnávat třeba s Německem, ale oni ti Němci jaksi všechno radostně nerozdali do cizích, hlavně zahraničních rukou, aby se stali ve vlastní zemi astabajtry. Takže by se třeba moho začít ne státem stanovenou výplatou, ale defenestrací sněmovny a vlády, zrušením Senátu, omezením byrokracie (kdopak furt kritizoval, jak jsou komanči byrokratičtí. Jenže té kancelářské svoloče je dneska 5x tolik!!!), zaměstnáním nezaměstnaných (a nezaměstnatelných, i za použití represe), zaměstnáním vězňů a dalších málo populárních opatření. Do pár let by se výsledky určitě dostavily.
  • 26. 3. 2008 21:45

    Patrik Chrz
    Tak zrovna Západní Německo bylo vybudováno za peníze z Marshallova plánu, který jsme my odmítli. Co se vlastnictví týče, těžko zpětně hodnotit, ale řekl bych, že tam bylo převážné zapojení tzv. vítězných mocností. S jeho postupným rozvojem samozřejmě vznikaly a rozvíjely se čistě německé firmy. Ale netrvalo to pár let, spíš pár desítek let.
    No a Východní Německo bylo po sjednocení kompletně rekonstruováno za peníze ze Západního Německa (tedy vlastně "cizího státu").
    Senát taky považuji za zbytečný, ale nemyslím si, že by to bylo to na čem stojí a padá prosperita ČR. Podle státního rozpočtu na rok 2008 je počítáno s výdaji cca 604 milonů. Tedy náklady na jednoho občana cca 57 Kč ročně.
    Pro omezení byrokracie bych byl taky, jenže to by chtělo taky omezit veškeré dotace, přídavky, příplatky, podpory, granty... které tito lidé rozdělují. Udělat "lehký" stát s minimálními službami a jednoduchými daněmi, jenže do toho se bohužel nikomu nechce :-( Každý politik je rád, pokud má moc a k té moci potřebuje vládnout nějakými penězi, které bude rozdělovat - ať pro onu moc samotnou nebo pro šanci, že z těch rozdělovaných peněz jim také něco "ukápne".
    Co se týče povinného zaměstnávání nezaměstnaných (i kdyby měli třeba jen uklízet kolem radnice), vězňů apod jsem jednoznačně pro.
  • 26. 3. 2008 7:38

    Patrik Chrz
    Jenže takový je život, ten kolega, co dojíždí z Bíliny, na tom nebude lépe, jenže v místě, pokud by práci vůbec nějakou sehnal, by dělal tak za 1/4 toho co tady. Taky by si mohl stěžovat, že má málo a čekat, co mu dá stát, místo toho se ale rozhodl něco pro to udělat. Nikdo nedostaneme nic zadarmo.
  • 24. 3. 2008 16:46

    Pavel (neregistrovaný)
    už zase slyším socky řvát, že na reformě vydělali boháči - jak to že na úrovni cca průměrného platu se přestávají nemocenské dávky zvyšovat, když z platu odvádím stále víc a víc?
  • 24. 3. 2008 1:26

    kenny (neregistrovaný)
    Máte chybu v poslední tabulce - v políčku: hrubá mzda 17000kč/30 dní, je částka asi 82 tis. což je blbost :-)