Hlavní navigace

Z klasických obchodů na internet

6. 10. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Isifa.com
I srpen potvrdil, že spotřebitelský apetit nakupovat je letos silný a po krátké červencové přestávce, kterou ovlivnil nižší počet pracovních dnů, se spotřebitelé opět vrátili do obchodů.

Bez očištění tentokrát vzrostly maloobchodní tržby o 8 %, po zohlednění rozdílného počtu pracovních dnů o 5,6 %.

I nadále platí, že lidé mají zájem v podstatě o cokoliv. Asi nepřekvapí, že nejrychleji utrácí za výrobky pro volný čas, což odpovídá tomu, že se všeobecně zvyšuje životní úroveň. Zbytné věci, na kterých se dříve spíše šetřilo se tak dostávají stále více do popředí spotřebitelského zájmu. A tento zájem se realizuje především na internetu, kde tržby virtuálních obchodů rostly téměř o třetinu.

A nakonec stranou pozornosti nezůstaly tentokrát ani prodejci aut, což už ostatně naznačovaly i registrace nových aut v ČR.

Nejnovější data z maloobchodu znovu potvrzují, že spotřebitelská poptávka, respektive spotřeba domácností postupně přebírá roli hlavního motoru domácí poptávky. Podporuje ji silná důvěra spotřebitelů příznivě ovlivněná klesající nezaměstnaností, rostoucími mzdami a stále menšími obavami z budoucnosti.

skoleni_15_4

Pro spotřebitele příznivý, pro centrální banku už méně je fakt, že ani silný růst poptávky v maloobchodě zatím nevyvolává žádné viditelné inflační tlaky. Ukazuje se, že konkurence na trhu stále sílí a to zejména díky internetovým obchodům, které na trh přinesly revoluci na straně nabídky srovnatelnou s předchozím nástupem hypermarketů.

V dalších měsících bychom se měli dočkat podobných výsledků maloobchodu, a tak právě obchod bude letos zřejmě jedním z nejrychleji rostoucích odvětví české ekonomiky.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).