LPG je skutečně "odpad" při zpracování benzinu. Benzin který vypadne z destilační kolony má dlouhé řetězce, které se pro použití v spalovacím motoru musí přetrhat na kratší. Při tomto trhání (krakování) vznikají kratší řetězce a také plynné uhlovodíky (LPG). Plynné uhlovodíky (Propan, butan) jsou pak dále zpracovány a smíseny v poměru 40:60 nebo 60:40 (podle ročního období) a dále zkapalněny stlačením (při stlačení nad nějakých 25bar plyn zkapalní bez nutnosti extrémního chlazení, které je nutné pro většinu ostatních technyckých plynů). Po zkapalnění je pak již aplikace různá - topení, vaření, automobilový průmysl, ...
Ono je taky rozdíl jedete -li s autem co má centrální směšovač, nebo systém seqvenční pro každý válec zvlášť, je to jak s benzínem, karburátorové motory prostě smrdí a to samé je s plynem, nový motor=perfektní těsnění a žádný smrad.
Teď 2010 se karburátory až tak nevidí, ale 20 let z5 jezdilo ještě spousta 120-Favorit a to člověk co prošel kolem auta, pokud tam neviselo 5 stromečků s kokosovou vůní prostě poznal co je v autě za palivo...