Nejsem si jist, zda se tomu dá říkat chyba - slova jako krádež či podvod se mi zdají mnohem příhodnější ... jak jsem již psal - mě se stalo, že mi strhli dvakrát jednu platbu - rezolutně jsem odmítl psát nějaké romány na jejich reklamační oddělení a přes jejich ústřednu se probil na účetní - bohužel či bohudík mě již české společnosti naučili dostatečné agresivitě a neústupnosti při sjednávání si pořádku - zde bylo výsledkem to, že mi zavolali zpět a ujistili, že mi budou peníze vráceny v nejbližším možném termínu. Teď ještě, kdy onen avizovaný termín nastane a jak by to asi vypadalo, kdybych se začal domáhat nákladů jejich "pochybením" způsobeným - např. bankovní poplatky za převod neoprávněné účtované částky.
Me zase Telecom uctoval po premene linky na ISDN (a tudiz i tel. cisla) 2 poplatky (175,- a 450,-). Dobre, pokud zmena probehla na zacatku mesice, byl uz asi poplatek 175,- pripsan, ale o 2 mesice pozdeji me tento pausal nauctovali znovu, to uz jsem davno stare telefonni cislo nemel.
Já mám dosti podivný pocit, že Český Telecom účtuje hovorné asi takhle: "...jó, tak tady nám pán za leden provolal 1230 korunek, to je hezké, hm... podíváme se, jestli má objednaný podrobný výpis, hm... nemá, to je hezké, takže pán nám provolal - hele Jardo, kolik mu mám připočíst? - 1486 korunek 30 halířků, tak mu vystavím fakturku, Mařka podej mi dalšího...".
Někdy jsou totiž jejich cifry člověku dost nepovědomé; jenže co asi tak může dělat? Tužtičkou si zapisovat každý hovor včetně jeho metráže? Asi těžko, nehledě na to, že by mu to u reklamace stejně bylo k ničemu. Takže musí držet hubu a krok.
Bijte Telecom ! Zajimalo by me zda byste nemel sanci na nahradu skody ci "vynalozene namahy" ? Co na to pravnici ? A Telekomonikacni urad by snad mohl udelit pokutu ? Jasne, ze se jedna o par korun, ale jde o princip a telemoloch by se mel usmernovat a dostavat za usi. Diky za clanek
diezz
Když rodičům chodily účty za telefon, tak se mi také zdálo, že jsou vyšší, než jsme očekávali. Ne o moc, tak o 50 - 100 Kč. Ale zato každý měsíc. Jednou to ale fakt přepískli - asi o 2000 Kč, naštěstí reklamaci uznali.
Dalo mi to práci, ale přesvědčil jsem rodiče, aby zrušili pevnou linku (doma i na chatě; celkem to trvalo asi rok, holt zvyk je železná košile). Táta má služebního mobila, a mámě jsem koupil Oskartu - krásně si můžu přes internet sledovat jak volá :-).
Její účty se pohybují většinou do 300 Kč/měs (tedy na úrovni paušálu za pevnou linku), jen jednou to bylo kolem 500 Kč.
Docela dobra historka. Taky bych si prisadil jednu historku od firmy UPC, ktera si s chovanim telekomu vubec nezada.
Zacatkem prosince jsem objednaval zrizeni pripojky internetu v mem byte ktery v soucasne dobe pronajimam a nebydlim v nem. Se slecnou jsme se domluvili ze pripojka bude udelana dne 27.12. Tohoto dne nikdo neprisel a pri dotazu na zakaznickem centru mi bylo sdeleno ze navsteva technika byla zrusena a me bylo vse oznameno na zaznamnik tusim ze dne 15.12. Pri objednavani teto sluzby jsem slecne zduraznoval ze nemam zadny telefon a ptal se zda si mam zavolat tesne pred instalaci. I pres tuto informaci byla zrusena tim zpusobem ze kdosi z UPC nahral vzkaz na telefonu ktery byl uvedeny ve Vasi databazi ale o kterem jsem Vasi operatorce rekl ze nefunguje. Bylo sdeleno ze neni nutne, abych si volal treba den dopredu a technici dne 27.12. prijedou. Pro mne toto znamenalo zbytecnou cestu a straveni dne v Praze (nebydlel jsem v Praze a byt uziva nekdo jiny). Sluzbu jsem tedy musel objednat znovu a technici pote prijeli dne 7.1. Nasledne jsem si objednal sluzbu UPC do noveho bydliste v Praze 4. Pripojeni internetu a aktivace kabelove TV dne 18.1. probehla bez problemu. Pri dotazu zda by bylo mozne zavest i HBO mi bylo sdeleno ze si musim pockat az probehne aktualizace v databazi UPC. Objednal jsem si tedy kanal HBO i programovou nabidku Classic. Bylo mi prislibeno ze technik prijede 24.1 mezi (myslim) 9-11 hodinou. Slecne jsem pri objednavani zduraznil ze mam na zvonku jinou vizitku s jinym jmenem a dal ji telefon ktery jsem si v uvedeny den zapujcil (nevlastnim telefon) a zaroven ji rekl ze potrebuji dekoder. 24.1. technik neprijel. Pri dotazu na infolince mi bylo sdeleno ze technik zde byl a nedostal se do domu a volal mi na uvedeny telefon. Po celou dobu mi behem tohoto dne na telefon nikdo nevolal a ja byl cely den doma. Bylo mi prislibeno ze technici se mi ozvou odpoledne okolo 16 hodiny a prijedou jeste tyz den. Opet se nikdo neozval. Volal jsem tedy vecer okolo 20 hodiny opet na zakaznickou linku a bylo mi nabidnuto ze technik muze prijet nekdy behem dalsiho tydne. Na moji urgenci ze jsem cekal cely den mi posleze slecna sdelila ze prijede druhy den rano okolo 9 hodiny kdy se take dostavil. Nicmene mi odmitl dat potvrzeni na zaplaceni poplatku 600kc. Pri telefonickem rozhovoru se zakaznickym centrem za pritomnosti technika mi bylo sdeleno ze sluzba HBO bude pocitana od 24.1. Po mem ohrazeni ze 24.1. jsem ji nemel dostupnou mi slecna ze zakaznickeho centra slibila ze faktura bude vypsana az na termin od 25.1. Prisla mi faktura a na te je to jako by se nechumelilo napsano od 24.1. Napsal jsem tedy stiznost na UPC a co myslite ze mi odpovedeli.
Doslovne
je nám to velice líto, ale po posouzení Vaší žádosti, Vám oznamujeme, že
Vámi požadované odúčtování poplatků nebude provedeno. Děkujeme za pochopení
a spolupráci.
S přáním hezkého dne
(zde bylo konkretni jmeno cloveka za UPC)
Operátor Back Office
Dale v dopise bylo cosi o tom ze nelze prokazat zda jsem doma byl ci nebyl a zda mi nekdo na pujceny mobil volal ci ne. Kdyz jsem se ohradil ze to samozrejme dokazat jde podle vypisu z mobilniho telefonu technika tak mi na to rekli ze technici nejsou zamestnanci UPC a oni nemaji povinnost predkladat sve telefonni vypisy. Takze abych to zrekapituloval. Muj ucet byl navysen o castku zhruba 120kc a dale jsem si musel vzit dva dny volna ktere jsem ztravil tim ze jsem cekal na praconiky UPC kteri neprisli.
Cela story mela jeste dalsi pokracovani. Po tydnu obvolavani na nejruznejsi mista v UPC mi nakonec byla nasledující faktura snizena o jeden den. Postoj UPC k tomu ze jsem ztravil dva dny zbytecne doma by mohla asi shrnout nasledujici veta ze zakaznickeho centra
Citace:
Nelze poskytovat kompenzace takového druhu.
Jako perlicku beru dopis s UPC pri platbe za vyuctovani v breznu ve kterem mne upozornuji ze jsem nezaplatil 600kc za zapujceni terminalu pro prijem kabelove televize. Toto nezaplaceni bylo zpusobeno tim ze pracovnik ktery u mne instalaci provadel mi odmitl dat prijmovy doklad na tuto castku. O tom ze jsem mel jejich vinnou preplaceny svuj ucet a defacto (i kdyz malou castkou) je sponzoroval ani slovo.
PS: Prosim omluvte muj pravopis.
Mám až naprosto shodnou zkušenost. Zaplatila jsem v červenci 2001 platbu za telefon dvakrát, jednou složenkou, jednou převodem z účtu, celkem 2800 Kč. Po týdnech komunikace z "call centrem", několika doporučených dopisech, kdy jsem žádala vrácení přeplatku, se mi kromě přání " hezký den" na závěr každého zbytečného hovoru jsem se dočkala zaúčtování až v říjnu 2001. Od Telecomu odejdu kamkoliv, jakmile to bude možné, protože mluvit s "call centrem" už nikdy nemíním, v zájmu vlastního duševního zdraví.
Pláčete vąichni hezky, ale na nesprávném hrobě. Myslíte si, ľe Telecom zajímají názory jeho zákazníků v nějaké internetové diskuzi? Jediné, co ho zajímá, jsou platby jeho zákazníků. Nejste-li s jeho sluľbami spokojeni, prostě zruątě pevnou linku. V dneąní době, kdy se mobilní operátoři předhánějí v lepąích nabídkách si určitě vyberete. Jediným problémem je připojení k internetu.
A jestli si myslíte, ľe Telecomu nebude vadit, ľe ztrácí zákazníky, mýlíte se. Uľ několikrát byl donucen k ústupkům pod vlivem odlivu zákazníku. Telefonní budky skoro nevynáąejím, tak se snaľí z nich zprovoznit SMSky. Několikrát slevňovali volání na mobilní sítě. Prostě zákazníci mu musejí dát najevo, ľe s jeho sluľbami nejsou spokojeni a ON to pocítí.