Většina lidí, které znám, si napřed prohlédne zboží v kamenném obhodě, a pak si ho koupí na internetu. Zajíce v pytli koupí málokdo. Když kamenné obchody nebudou, tak lidi nákupy na Internetu dost omezí (jen na to nejnutnější).
Ano, k tomuhle to směřuje. Dokonce už se vymyslela jakási "past na zákazníka". Výrobci přišli na to, že někteří lidí už "z principu" nezaplatí maloobchodní cenu (prostě požadují cenu nejméně 10 % pod maloobchodkou a jsou kvůli tomu ochotni koupit i dražší zboží jiné značky, jen když dostanou slevu). Tak postupně začínají přebírat síť prodejen vlastních výrobků (nezávislým velko a maloobchodům se to nevyplatí - nemají požadovaný obrat), v těch ještě mírně zvednou ceny a pak zboží "se slevou" prodávají na Internetu. Zákazníci jsou spokojení (v obchodě si zboží vyberou a na internetu koupí) a výrobci dotují provoz "vzorkoven" právě z toho internetového prodeje. Zboží pak má dvě doporučené maloobchodní ceny - jednu pro "kamenný" obchod a jednu pro Internet. :-)