Hlavní navigace

Názor k článku Vadí vám v internetovém bankovnictví reklamy? Některé banky je umí vypnout od Michal Kubeček - Kreditní karta je produkt, který není v ČR...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 12. 2019 8:58

    Michal Kubeček

    Kreditní karta je produkt, který není v ČR moc populární (přinejmenším v porovnání s některými jinými zeměmi), ale pro banky je docela zajímavý, takže se ho zákazníkům snaží vnucovat, někdy i dost nevybíravým způsobem (čest výjimkám). Dokonce se mi asi dvakrát stalo, že mi - aniž bych o to jakýmkoli způsobem žádal nebo jen projevil zájem - rovnou přišla poštou kreditní karta s tím, že "všechno je připravené, stačí jen aktivovat".

    Obecně se dá říci, že klient, který má u banky jen uložené peníze, není moc lukrativní (za normálních okolností - při současném rozdílu mezi úrokovými sazbami běžných a spořících účtů a úrokovou sazbou ČNB to tak úplně neplatí), takže je v zájmu banky klienty, kteří mají peníze, uvrtat do investic a klienty, kteří je nemají, do půjček. Koneckonců třeba i u Air Bank, která je v článku chválena, že umožňuje reklamní nabídky vypnout, je hned na hlavní stránce internet bankingu s všeobecným přehledem velká kalkulačka půjček a nabídky kontokorentu, hypotéky a pojištění, a to podle všeho bez ohledu na vaše zůstatky a jejich historii.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).