No právě díky vysoké produktivitě stačí na výrobu málo lidí. Skutečná nezaměstnanost by byla vysoká ale máme tu vysoké daně cla a státní přerozdělování který umožňuje vytvořit hodně parazitujícich praovnich mist. Jako když za komanču byla uměla zaměstanost dnes stat dotuje firmu vzdělavacima programama aby nepropouštěla.
Einstein už ve třicátých letech minulého století viděl problém s aoutomobilovým průmyslem a dnešek je jen jeho systematickým vystupňováním:-( Nadbytek aut a slabá kupní síla spotřebitelů si vůz koupit vede k tomu, že automobilky vyrábějí, ale čím dál míň prodavají = výroba zdánlivá. A to brzdí ekonomický kolotoč kapitálového trhu. Jako pozitivní mi připadá jeho vize účelového plánování a účelové vyroby. Hraje v tom i velkou roli ekonomická komunikace mezi různými společenstvími a tudíš přerozdělování výroby mezi ně,aby nedošlo k výrobě zdánlivé. O to se dnes snaží i EU né??
Jo více účelově vyrábět, ale co? Další baráky, silnice, markety, židle na jedno použití...mno banky to chtějí aby dávaly úvěry a dostávaly úroky a finanční kapitál se zhodnocoval, stát aby vybíral daně a firmy mohly přežívat. Jenže potřebuje takovou účelovou výrobu společnost jako celek?
Kazdy barak, silnice, market, zidle ma urcitou zivotnost. A vyroba by se mela soustredit prave na jejich obnovu a vylepsovani, ne na chrleni odpadu. Samozrejme nektere veci je vyhodnejsi menit casteji, kvuli vyssimu vyuziti energie, napr. turbiny apod.
No právě a v zájmu výrobce je co nejmenší životnost. Kdyby to vyráběl, tak jak za minulýho režimu, chyběla by spotřeba a nebylo by komu prodávat. Proč inovovat a zvyšovat životnost, když pak méně prodám. Tak velí ekonomika výrobce. Kde je udržitelný rozvoj a ekologie?