Vlákno názorů k článku Úspora energie nevede jen přes vypínání videa od argus - To by byla úspora zrušit jeden z mnoha...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 7. 2008 12:50

    argus (neregistrovaný)
    To by byla úspora zrušit jeden z mnoha nesmyslů alespoň v létě a taky letní
    a zimní čas oblbující a nic neřešící...
  • 24. 7. 2008 9:39

    Paly (neregistrovaný)
    Take jsem si to dlouho myslel. Ale poslednich par mesicu jsem v Nemecku, kde sviceni ve dne neni povinne. I v tom nejvetsim slunci je rozsvicene auto videt podstatne lepe nez auto zhasnute. Proto toto narizeni jiz nepovazuji za nesmysl. Kdyz jezdim po nemecku, tak mam zhasnuto jen na dalnici. Tam to povazuji za nejmene nebezpecne.
    Letni a zimni cas je zaveden take s ohledem na usporu energie, ale v dnesni dobe ma uz asi jen minimalni ucinek.
  • 24. 7. 2008 11:33

    trochu reality (neregistrovaný)
    Jestli jezdíte s českou SPZ, tak děláte naší republice ostudu. Jezdím taky často za hranice, a jaká je to pro oči úleva, když se v Německu nesvítí. V okolí hraničního přechodu svítí pár trotlů - a když se podíváte na SPZ, jsou to češi. Já jak jsem zvyklý z Čech, tak po nastartování rozsvěcím - a už mne parkrát tamní problikávali. Nejdřív jsem myslel, že jsou někde policajti, ale pak jsem vždy zjistil, že svítím. Tak si dávám pozor, aby mne za trotla nepovažovali jiní. A tuhle, to ještě byly na hranicích kontroly: Přes Polsko se muselo svítit přes zimu. Na přechodu s Německem jsem zapomněl zhasnout, byl den a světlo. BeGeSák ke mě něco šprechtil, běžným výrazům jako nákup či obchod rozumím, tomuhle ne. Ukázal prstem na šacovací pruh. Zajel jsem tam a už jsem se viděl, jak mi rozebírají auto a dvě hoďky jsou v čudu. Slušně mně vytáhl z auta a ukázal na svítící světla a pak na nebe. Pochopil jsem. Zašklebil se a tím to bylo vyřízené.

    Tuhle jsme se vraceli z Německa před 8 večer. Bylo zataženo a docela šero, u nás to spousta úchyláků už pere dálkovkama a mlhovkama, u nich se ještě nesvítilo! A zase: nikde žádná bouračka. V Německu svítí spíše na dálnici auta, která opravdu jedou rychleji než většina ostatních - mají tam nemozeneou rychlost. Kromě toho je dokázané, že si běžný motorista zvykne na svícení ve dne a pak na silnici časem přestane vnímat ostatní svítící účastníky (motorkáři nebo tramvajáci by vám o tom mohli povídat) a nevidí neosvětelé objekty - babičku s kárkou, cyklistu, chodce, děti, zvěř, jakoukoliv překážku. Když tam bude ležet nějaký spadlý náklad, tak si rozbije auto, pokud tam bude živý tvor, tak přejede. Ale o těchto negativech se již mluvit nesmí.

    To svícení, pásy či neprošlá lékárnička furt nějak tu tragičnost na našich silnicích nemohou zastavit. Je to jen dobrý zdroj pokut pro plnění plánů státní či městskou Policií.
    Odešla mi v autě baterie o rok dřívěji než jindy, při stejné frekvenci jízd. Nyní mi přestal fungovat alternátor, ale pravidelná prohlídka v autorizovaném servisu ani STK nic takového nepředpověděly. Ale všude mi dali zapravdu, že obojí je právě díky celodennímu svícení - takže je to větší zátěž pro životní prostředí než kdyby se nesvítilo..
  • 24. 7. 2008 11:54

    Paly (neregistrovaný)
    Ja jezdim jen do Regensburgu ... a tady sviti ve dne i hodne Nemcu. Ale Nemecko je velka zeme ... ucite to neni vsude stejne. Taky jsem zde jiz slysel nazor ze rozsviceno ve dne jen rika policajtum ze to jede Cech ... ale v Rege to neplati, zde sviti cca 50% aut.
    S tim ze si clovek na rozsvicena svetla zvykne ... to mate take pravdu - sam to na sobe pozoruji ... doufam ze nikdy neudelam fatalni prehlednuti (uz jsem pred chodcem brzdil na posledni chvili, protoze jsem ho prehledl :( ... nastesti se nic nestalo a ja si uz budu davat vetsi pozor :) )
    Ale svitit budu ... abych sam nebyl prehlednut a nebyl trefen nepozornym ridicem.
  • 24. 7. 2008 9:55

    Tomáš Marný (neregistrovaný)
    Kontrolní okázka: Kolik má příkon osvětlení a kolik klimatizace, která je dnes v 70% nových aut?
  • 24. 7. 2008 12:12

    anonymní
    Klimatizaci nemáte puštěnou furt (aspoň já ji pouštím jen na chvíli, aby teplota uvnitř klesla a pak už stačí jen mít puštěný větrák) a po celý rok /kolik letos bylo slunečných dnů, kdy se musela zapínat klimatizace?/, kdežto svítíte stále. Ve dne, v noci, v lednu v srpnu.
    Tuhle jsem byl na školení řidičů a tam nám přednášející říkal, že se v rámci unie chystá zrušení povinnosti ve dne svítit. A Rakousko prý tuto nesmyslnou pvinnost zrušilo již v předstihu, od 1.1.2008. Tak aspoň nějaké pozitivum z EU.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).