Ježíšmarjá, už zase výměna žárovek. Taky spalování dřeva se doporučuje, Kde jsou ty časy, kdy byly dotace na výměnu kotlů na dřevo a uhlí za topení elektrikou. Celých 10.000,- mohla rodina dostat! Ale musela zazdít komín a podepsat lejstro, že už nikdy do dřeva ani neškrkne. Teď má zase sekat volše u potoka. Jen čekám, kdy nám doporučí v zimě netopit a chodit a spát v kožichu, místo větrníku zavěsit nad stůl netopejra, večer hrát dětem loutkový divadlo, mejt se v potoce a svítit svatojánskejma muškama.
Co takhle nevozit hadry a další čínskej šunt přes půl zeměkoule, ale vyrobit to blízko místa spotřeby a uspořit náklady na naftu nebo na co to ty lodě jezděj´ (na vítr a uhlí už snad ne a na atom taky ne), nevozit syrový mlíko z Čech do Němec a jogurty zase zpátky, netrajdat s balenou vodou po republice, ale investovat do kvalitních rozvodů vody a chytrolíny naházet do Vltavy.
Každou chvíli něco jiného ... Netopte uhlím, topte elektřinou. Tu pak zdražíme - a lidi, topte plynem. Ten pak taky zdražíme - a topte zase uhlím. To taky zdražíme, tak si vlastně nevybereme. Co vláda, to jiné topné médium. Mnout ruce si mohou výrobci spotřebičů na to které médium a instalační firmy - mají na jedno volební období zajištěny zisky.
Pokud se vrhnou na spotřebu ropy a plynu Čína a Indie, vezmou všechny prognozy o vystačení zásob na X let brzy za své.
Pokud by se většina aut předělala na pohon plynem, bude brzy nedostatek plynu. Možná to bude platit i o vodě, nevím.
Topení dřevem - z toho dřeva je dle mého názoru více zplodin než z plynu.
Usporné žárovky - většina i těch značkových vydrží podstatně méně než je deklarováno výrobcem na obalu.
Pokud se podíváme nejen na Čínu, ale i na nás - vše se zbytečně převáží sem a tam. Musejí se dělat výjezdní zasedání, konference, porady, semináře - hlavně že se může někam jet. Podnikatelé se předvádějí v drahých autech s ohromnou spotřebou s cílem ventilovat na veřejnosti Já Na To Mám... Všechny zbytečné přesuny sem a tam zaplatí zákazník ve formě předražené služby nebo výrobku. Ve vyspělé cizině se část dopravy opět přesouvá na energeticky méně náročnou železnici, u nás kde se dá se vytrhávají koleje, aby byly aspoň nějaké tržby z kovošrotu.
Mělo by se více šetřit, ať něco zbyde také dalším generacím. A ne Po nás potopa ...