A co takhle obeslat všechny ty slavné firmy s dotazem, proč se podílejí na okrádání svých zákazníků a ještě za to platí?
To je přece nesmyslné chování, jediný kdo se směje je O2!
Zakazník platí víc než za normální hovor na pevnou, firma platí víc než za normální číslo, kde je tedy ten důvod, proč to firmy mají?
Snad chtějí "hezké číslo"? V době internetu a telefonních seznamů v mobilu si stejně nikdo čísla už nepamatuje.
Máme ve firmě také zavedeno. Důvod je jednoduchý. Lidi to spíš pošlou e-mailem, přes FB, web, poštou, hoděj na pobočku, než aby se nám půl hodiny vykecávali s každou blbostí. Možnosti zdarma jsou, jako okrádání zákazníků to tedy nebereme. Bohužel, zkušenost s lidma je taková, že jak je to zdarma, tak to prostě zneužívají. Měnit to nebudeme. Pro nás je to úspora nákladů především na času zaměstnanců, kteří mohou opravdu pracovat.
Mám stejnou zkušenost, lidi jsou schopný se vykecávat 30 minut, 50 minut, hodinu... O ničem. Ptají se pořád dokola na to samé, za chvíli si nepamatují, co jim odpovím a ptají se znova. Přitom to mají napsaný na webu. Když jim pošlu odkaz na web, kde je to napsaný, tak odpoví, že to nechtěj číst, abych jim zavolal. Pak si stejně nic neobjednaj. Nebo objednaj, já vystavím fakturu, ale nezaplatí. A já ještě ztrácím čas upomínáním a stornováním objednávky. Jenom vysíraj. Naštěstí ne každý klient, jenom odhadem 2/10. Zbytek klientů je v pohodě. Ale je pravda, že tahle menšina dokáže sežrat 8/10 pracovního dne. Teď mám obědovou přestávku, ale jdu zase zapnout telefon a makat :-)
Já sem někde narazil na alternativního operátora, který za příchozí hovor na Bílou linku vyplácel volanému drobnou provizi, čili i toto může být motivace, i když u těch velkých molochoidních firem to může být spíše neinformovanost a hloupost těch, co o tom rozhodují. Taky možná motivace je, že u barevných linek je asi snazší možnost vybrat si jakékoliv číslo co se mi líbí.
Každopádně situace kolem barevných linek je díky absenci regulace tohoto segmentu špatná. Příchozí hovor z mobilu na zelenou linku stojí majitele přes 4 Kč, ceny volání na modré a bílé linky jsou rovněž absurdní a směšné je to zejména u těch modrých, které jsou deklarovány jako linky se sdílenými náklady, kdy něco platí i volaný a tedy voljící by to měl mít levnější než běžný hovor, realita je však opačná.