V každém národě najdete lidi, kteří se s nějakou pomocí jen "svezou", aniž by ji skutečně potřebovali. UA není výjimkou. Ale pořád je to nic proti tomu, když vám rozstřílejí dům, byt a nakonec vás chtějí spálit v mobilním krematoriu. Jsme v Evropě, buďme rádi na pomoc a solidárnost. Je to jen o nastavení pravidel a hranic, ne zda nepomáhat.
6. 4. 2022, 16:44 editováno autorem komentáře
Nedávno tu byl článek,že to nejde nebo je to komplikované a že jim dokonce bude lhůta "k registraci" dokonce prodloužena.
Víte,ono ty rozstřílené baráky .... Ano,ale mělo se hned zpočátku řešit,kdo opravdu je ten potřebný,kdo je z válečné zóny a těm poskytovat pomoc. A ti přicházejí až teď a ještě přicházet budou. Těch půl milionu,co stálo na slovenských a polských hranicích hned po prvním výstřelu a které jsme si do Čech začali ihned sami vozit, bylo ale ze západní Ukrajiny. Je to obrovská země,takže z východu,kde konflikt vznikl,zcela jistě nebyli. To už je ale pak těch, "co se svezli" trochu příliš. Pak už se na ty potřebné ani nedostává a hlavně už lidi opouští ta solidarita.
Proč ten aktivizmus a propaganda hned v nadpisu, pánové novináři?
Že ukrajinská auta problémem při nehodě mohou být se lze dočíst hned v následujícím textu, vzhledem k tomu, že zřejmě většina z nich nemá zelenou kartu.
Vadí mi obojí. I to riziko nehody (snad dost malé) s následným popotahováním a ještě víc to, jak většina novinářů se snaží dělat ze čtenářů hlupáky. Pravda, Měšec je ještě proti takovému iDnesu a zejména tisku aktivisty Lukačeviče seriozní a objektivní médium.
Malé riziko nehody? Já měl za 45 let řízení 3 nezaviněné dopravní nehody... První v r. 1985, Čech se ohlédl dozadu po dětech a jaksi přehlédl, že jsem před ním zastavil a dával přednost tramvaji. Druhou v r. 2014, Češka mně nedala přednost při odbočování vlevo a ještě se hádala, že to nezavinila, protože přece jela na zelenou. A třetí vloni, Ukrajinec jedoucí v levém pruhu hodlal zaparkovat u chodníku a jaksi se zapomněl podívat do zrcátka, jsa patrně zvyklý na to, že při jízdě na koni po širých ukrajinských stepích zrcátko nepotřebuje.
Což mně jako zrovna malé riziko nehody s Ukrajincem zrovna nepřijde, zvláště vzhledem k tomu, že vloni na jaře jich tady zas až tak moc nebylo.
Z pozice řidiče z povolání s nájezdem 100 000 km+ ročně, a to včetně zemí, jako je Rusko, Ukrajina a některé asijské státy si dovolím nesouhlasit. UA auta nejsou v ČR problém. S větší pravděpodobností se "potkáte" s PL autem, než s UA. I já jsem měl většinu nehod právě s PL auty, a to mimo hlavně mimo samotné Polsko, kam přitom často jezdím. Vždy si o mě rozbili nárazník či světlo, tak jsem jel dál bez další škody.
Řekla bych, že ukrajinská auta v Česku problém JSOU.
Teď zrovna řeším případ, kdy Ukrajinec prodal auto Čechovi (no, Čechovi, přesněji řečeno Cikánovi (protože označení Rom je pro slušné a pracovité Cikány bohužel sprosté slovo). Je to sice vrak, ale ten Cikán pracuje v Rakousku a nějak se potřebuje dostat do práce. Z Rakouska bere i přídavky na děti a má tam účet, na který mu chodí výplata. Patří k té vzdělanější a pracovitější části našich poněkud tmavších spoluobčanů, akorát právě tato skupina to má v této společnosti setsakra těžké. Takže mládenec má v ruce podepsanou smlouvu (stalo se tak těsně před vypuknutím konfliktu, ale asi to nemá ověřený podpis). Nevím ještě, jestli má povinné ručení. V ruce má dále malý i velký OTP, jinak řečeno techničák. To je na jméno toho Ukrajince. Ukrajinec dostal povolávací rozkaz na vojnu a odjel na Ukrajinu, odtud tu a tam na SMSku odpoví, ale klidně už může být taky mrtvý. Ukrajinci ve věku 18-65 let nesmějí pod trestem smrti opustit Ukrajinu. A teď to řešte, když je to zamotané a postiženým je k dovršení veškeré legrace ještě Cikán. Jsem zvědavá, jestli ten přepis dotáhneme zdárně do konce a jestli Cikána zlegalizujeme jako právoplatného majitele toho auta.
8. 4. 2022, 11:04 editováno autorem komentáře