S potěšením vidím, jak kdysi nejlepší banka na trhu, průkopnice nízkonákladových účtů mBank, jde do kytek.
Poslední dva roky vymýšleli Bolek a Lolek jeden hovězí nápad za druhým a když zavedli nové internetové bankovnictví, ve kterém se ani čuně nevyzná, tak klientům zcela evidentně došla trpělivost.
Managoři v mBank ovšem zapomněli, že jejich klientelu tvoří flexibilní lidé, kteří už dříve našli odvahu "hlasovat nohama" a odejít od velkých nenažraných molochů. Klienti mBank jsou přesně ti, kteří se nebojí zvednout kotvy a jít jinam.
Jenže mBank se zachovala přesně jako ony velké bankovní molochy a teď se asi diví, že jim klienti utekli - k Fio, k AirBank i jinam.
"Wytajte v kramu unywerzalnym. Co pan szuka, wszetcko mame. Kot packowy, fazole jantarowe, lizaky malinowe, telefon komorkowy amerikanski." :-D
Asi tak nějak. I když me nový pravidla co se týče útraty kartou aspoň za 500 vyhovujou víc než předtím. Ale naučil jsem se používat kombinaci účtu mBank a Airbank. Respektive mBank používám tak nějak na to běžně fungování a zaplacení složenek a co zbyde okamžitě putuje na ucet Airbank
No, pro mě právě zavedení podmínek, kdy při nepoužívání karty dostanu "pokutu" byla ta úplně poslední kapka k odchodu.
Účty u AirBank a Fio jsem si zřídil hned jakmile byla jasné, že s mBank nic nehne a ignorace připomínek k novému IB na mFóru. Když potom mBank odmítla opravovat nahlášené chyby v novém bankovnictví, tak jsem na podzim vyprázdnil účty a používal jen Fio a AirBank.
Když před Vánoci přišly nové podmínky, tak jsem jen zašel na mKiosek s tím, že to prostě chci zrušit. Nechtěl jsem mít ani neaktivní účty, kde bych si pořád musel hlídat jestli náladový Bolek s Lolkem nezavedli nějaký poplatek.
Mimochodem, zážitek s rušením účtu byla taky chuťovka. Zrušení účtu netrvalo měsíc, jak se uvádí, ale tři měsíce!!! A musel jsem kvůli tomu ještě jednou na mKiosek abych je popohnal, protože na maily mBank zcela kašlala a odpovídala jen všeobecnými kecy.
Požadavek na zrušení jsem podal 14.prosince, účty byly zrušené až na začátku března!! HRŮZA!!!
Nové IB mBanky je "moderní" - přeplácaný mCirkus... mHra, mKolotoče, mBublifuky. Bohužel to vypadá jako dlaždice ve Windows 8 a Windows Phone 8. Aby taky ne, když vývoji nového bankovnictví šéfoval "managor", který předtím dělal pro Micro$oft.
Naprostá většina klientů je z toho zklamaná, ne-li přímo na*r*ná. Na mFóru je už víc jak rok nahlášená spousta bugů, které nikdo neopravuje. A to i v kritických částech aplikace. Nová verze aplikace pro mobilní telefony je katastrofou.
Předchozí IB mBanky bylo jedno z nejlepších elektronických bankovnictví. Nová verze je nejen zmršená, ale díky neopraveným chybám i nebezpečná. A nespokojenost klientů je velká: http://www.mbank.cz/forum/kategoria,8,internetove-bankovnictvi.html
Amatérizmus mBanky, kdy odstaví klienty od starého bankovnictví a přitom je nechají v provozu, to je prostě unikum: http://www.mbank.cz/forum/thread,238774,stare-ib-zije-ze-by-zaloha,1.html
Jako člověk z IT sféry se jen děsím, jaké další bubáky mají ještě schované uvnitř kódu.
Mimochodem, současné akce na přilákání nových klientů stojí mBank více než kdyby se snažila si udržet svoje stávající klienty, které svým jednáním jen vytáčí. A "noví" klienti pochopitelně mBanku jen vytěžují a nic jí nepřinesou, viz: http://www.mbank.cz/forum/thread,238677,moje-devitimesicni-zkusenost-s-mbank,1.html
A pokud se chceme bavit o tom, jak má vypadat moderní "lehké" IB, tak se podívejme na AirBank, kde je skutečně jen to nejnutnější. A také Fio letos spustila nové IB a proti starému je to také krok vpřed.
Ale nepochybuji, že se najde skupinka masochistů, kterým se tenhle nový mCirkus líbí. Nevědomost je sladká.
> Naprostá většina klientů je z toho zklamaná, ne-li přímo na*r*ná.
A na základě jakého průzkumu tohle tvrdíte? Na fórech rozhodně není reprezentativní vzorek lidí - nespokojení si tam jdou zanadávat, ale spokojený nemá důvod tam chodit říkat, že je spokojený.
> Na mFóru je už víc jak rok nahlášená spousta bugů, které nikdo neopravuje.
To ale bylo i se starým IB, že vývoj byl dost mizerný.
> (staré IB v provozu)
Ale ono není v provozu, přihlásit se do něj nedá. Jediné, co je v provozu je nějaký přihlašovací formulář ve starém designu a je otázkou, kam se z něj vlastně přihlašuje.
> "noví" klienti pochopitelně mBanku jen vytěžují a nic jí nepřinesou
Zatímco staří jí nadšeně platili vysoké poplatky, že? ;) Nene, u mBank byli vždycky klienti, ze kterých moc peněz neměla. To je vidět i na jejích mizerných hospodářských výsledcích - přes velkou "lowcostovost".
> A také Fio letos spustila nové IB a proti starému je to také krok vpřed.
Jo, Tak si přečtěte třeba tady, jak strašně na to nové IB klienti Fia nadávají a děsí se dne, kdy to staré IB vypnou (je to tam pomotané s dalšímy tématy, tak to není tak intenzivní, ale je toho tam dost): http://forum.finexpert.e15.cz/viewtopic.php?f=316&t=1120912&st=0&sk=t&sd=a&start=8040
A na AirBank jsem taky slyšel nadávky, jaké jsou to hrozné omalovánky.
S většinou souhlasím. To že se každému líbí něco jiného je přirozené. Ovšem IB mBank je opravdu katastrofální a líbit se bude opravdu jen drtivé menšině. Nehledě na to, že to staré byla opravdu špička. Rychlé, přehledné - no prostě 1A. A ty jejich mHry - ty jsou úplně směšné. Mě opravdu nezajímá, že jsem dostal nějakou bezvýznamnou hvězdu za to, že jsem se třeba 5x týdně přihlásil. Nebo 5x zadal příkaz :-)
Co se týká Air - tak to je opravdu někde jinde, vše najdu lehce, působí to velmi "vzdušně", uživatelsky. To se o mBank říct nedá a jen čekám až budu mít cestu někam, kde mají ten mKiosek a účet u nich zruším................................................................. Pro všechny rada - pokud nechcete platit poplatky mBank za kartu a neuskutečňujete žádné transakce, tak tu kartu zrušte přímo v IB a oni Vám ty poplatky účtovat nebudou.
Věc názoru.
Už to není textové, ale více grafické, nicméně s mBank to asi srovnávat nejde.
Mě osobně se to docela líbí. Se starým IB jsem byl spokojen, na druhou stranu "Nástěnka", "Plánované platby" a "Nezaúčtované transakce" mají něco do sebe.
S novým IB máte určitě větší přehled co se na účtu děje hned po přihlášení a bez dalšího klikání.
Ještě tak dopracovat převody mezi vlastními účty a moc toho chybě nebude.