Ono je to tak, že vedoucí pobočky má jisté pravomoci a může i trošku slevit. Záleží na tom, jak daná pobočka plní stanovený plán. Pokud neplní a potřebuje zvednout obrat, tak i povolí, jinak si nevrznete. Jenže to může platit třeba jeden měsíc. Další jsou v plnění plánu v pohodě a už si taky nevrznete. Jenže tuto informaci se nemáte šanci dozvědět. Vyplatí se proto dělat drahoty a obcházet více bank. To je info přímo od pramene.
K lepší sazbě Vám nepomůže ani finanční poradce (= vlastní zkušenost z doby, kdy jsem se domnívala, že bych to i chtěla dělat. Vztah bank k poradcům i ke klientům mne z mého nadšení ale dokonale vyléčil). Tolik svinstva, podrazů a prodeje za každou cenu jsem v jiné oblasti nepotkala a nemám na to žaludek.
No, mě zaujalo, že v různých městech jsou různé parametry hypotéky. Třeba v jednom městě má tatáž banka minimální hranici pro hypo 300 tis., ale v jiném městě už 200 tis.
V jedné pobočce vám řeknou, že 100% hypo banka neumí, a na pobočce v jiném městě, že 100% hypo není problém.
Na pobočce v okresním městě vám řeknou, že banka neuznává příjem z pronájmu, a na pobočce stejné banky v Praze už příjem z pronájmu uznávají.
Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že je třeba obrážet více poboček a ideálně i v různých městech. Překvapilo mě, že banka nemá nějaký jednotný systém.
Nemůžu potvrdit. Při refinancování loni v srpnu jsem banky obcházel a byl jsem připraven s nimi smlouvat. Nedalo se. Z ceníkových cen neslevili ani korunu. Možná jsem pro ně nebyl zajímavý klient nebo bankéři na pobočkách nemají tolik pravomocí. Ostrvsko a frýdecko-místecko, HÚ 2 mio. Nakonec jsem refinancoval s poradcem z Partners, ale i on dostal ceníkovou cenu.
Ono je to tak, že když si člověk udělá průzkum trhu, a vybere ty nejlepší nabídky, tak z nich skutečně slevu nedostane. Zároveň ale může dostat slevu na ty mizerné, typu KB, Rajfka apod. Nicméně i po slevě jsou maximálně stejné, obvykle ale i tak horší, nežli co si člověk vybere sám. To mám potvrzeno i od osoby, co to prodává v prodejně velkého developera.
Sám jsem málem využil nabídku Spořitelny od poradce, ale pokládal jsem poradci nepříjemné otázky typu na jak dlouho je ten běžný účet nabízí zdarma? Vyšlo z toho, že jen na dva roky a o den později si to banka u mě zazdila tím, že bylo ve zprávách prezentováno její slavné zdražení bankovních služeb.
Stačilo chodit osobně od banky k bance ve vyhrazeném dopoledni (v centrech krajských měst jsou stejně většinou přes ulici) a říkat jim tu nejlepší nabídku banky předchozí. Děly se divy a tak jsem měl výsledky ještě lepší než s poradcem :)