Osobně nemám kamenné obchody s elektronikou rád. Prodavači absolutně nerozumí zboží, je prostě zbytečne tam platit více, když to mohu lehce objednat na internetu. U prověřených obchodů není problém.
Ale chápu, že třeba pro důchodce, co neumí s internetem, jsou kamenné obchody důležité. Takže místo na slunci (zatím) asi mají.
Ano, obchodníci mají dneska už minimální znalosti, k tomu všude velice úzký sortiment a častou spousta předražených historických ležáků. Když už víte, co chcete, tak vám tak maximálně nabídnou, že to objednají a prodají za svou kamennou cenu a ještě chtějí zaplatit předem. Za téhle situace je opravdu lepší si to přes internet objednat sám, je to přímé, rychlejší, levnější a s doručením až domů.
Krome jedne vyjimky (obchod s elektrinikou v Nouzove - takove zapadle misto, MHD se tam neda z Prahy dostat, musel jsem do Unhosta a dva kilaky pesky :), tehdy tam meli GRUNDIG, jak je to dnes a jestli jeste existuji, netusim), jsem nikdy nenarazil na maly obchod, kde by se zvysena cena nejak odrazela v poskytnutych sluzbach, spise naopak.
Napr. vcera jsem byl v jedne prodejne kol, mel jsem urcity pozadavek (skladacka s vyssimi riditky). Odpoved, ze nemaji, nevedou, ale kdyz si zjisttim presny typ, tak ze na ZAVAZVOU objednavku zajisti. No, rikam si, co mi za to, ze mi zbozi zajisti za doporucenou maloobchodni cenu, nabidli? Horsi sluzby, nez pri nakupu pres Internet, tam si kolo pred prodejem take nevyzkousim, ale mohu ho alespon vratit.
Je mi jasne, ze kazdy by chtel prodavat drahe zbozi - televize, lednicky, pracky, mycky,... Zisk z kusu je zajimavy. Ale o to je pro klienta zajimavejsi sleva na Internetu.
Me chybi kamenna prodejna s drobnym elektrem. Kdyz chcete koupit fen, zehlicku, holici strojek (zkuste sehnat holici strojek na baterie, normalni AA, na cestovani idealni), fritak, robot,... V prodejne obvykle najdete jen dve, tri znacky a od kazde par modelu. Pritom tohle je to, kde by kamenny obchodnik mohl byt silny. Radu z jmenovanych pristroju si chce zakaznik osahat a slevu v internetovem obchode vyrovna postovne. Bohuzel se do toho nikomu moc nechce a radeji prodaji jednu TV, nez 10 zehlicek.
Tak opet negativni zkusenost z cykloobchodu. Jednani stylem "pokud Vam nevyhovuje tenhlejediny model co mame, tak nic jineho se nedela". Kdyz jsem navrhl jestli by nebyla mozna nejaka zakaznicka uprava, tak pry ano, ale kdyz podepisu reverz, ze se vzdavam zaruky.
Suma sumarum jediny kdo se mel k nejake akci je ten eshop, tak jsem zvedav, az to uvidim. A pak mali obchodnici breci, ze je z jedne strany valcuji eshopy (cenou) a z druhe hypermarkety (tam aspon neni problem s uplatnovanim zaruky, protoze dodavatel vi, ze kdyz se bude cukat, tak od nej priste jednoduse zbozi nevezme)
nie som si tym uplne isty, ale podla mna sa ako zakaznik nemozes vzdat svojich prav (napr. na reklamaciu, okrem presne ustanovenych pripadov, napr. ze kupujes pouzity tovar, zodpoveda tomu cena a o pripadnych vadach vies, ale aj tak je nutne davat zaruku aspon 12 mesiacov sa mi zda).
Ano, je to tak. Pamatuji si případ, kdy paní vyhrála soud s čistírnou, která ji zničila kabát i když podepsala "reverz", že "má zkusit cokoliv, aby skvrnu odstranila i kdyby to mělo znamenat zničení oděvu" (nebo tak nějak).
Ale kupovat si zboží od obchodníka o kterém předem vím, že mi bude dělat problémy při reklamaci? To si to raději koupím v tom supermarketu, kde vím, že to hodí dodavateli, ať si to naloží do lihu :)