Autor článku sice porovnal ceny, ale pozapomněl na přidanou hodnotu...tak třeba v Euronicsu nabízejí záruku 40 měsíců standardně na velké spotřebiče. Autor také asi neví o ŠEDÉM dovozu z Polska. To znamená, že v drtivé většině výrobky se podle výrobního čísla neopravují v ČR. A v neposlední řadé - na internetu máte ze zákona možnost vrátit výrobek do 14ti dnů bez udání důvodů, takže až budete kupovat TV na internetu, tak si můžete být jisti, že ji mělo 5 lidí před vámí... a proto jsou cenové rozdíly tak rozmarné, jelikož vám odečtou po vrácení jistou částku za poškození obalu a prodají dalsímu levněji...ale s chutí nakupujte na internetu!!!)))
"Podmínky uplatnění EURONICS ZÁRUKY 40 měsíců nejsou shodné s podmínkami záruční doby dle Občanského zákoníku, ale řídí se Obchodními podmínkami EURONICS ZÁRUKY 40 měsíců, které jsou k nahlédnutí na každé prodejně EURONICS."
Co to prakticky znamená?
"Autor také asi neví o ŠEDÉM dovozu z Polska. To znamená, že v drtivé většině výrobky se podle výrobního čísla neopravují v ČR."
To by mě zajímalo, jak by to šlo zařídit. Záruční doba, které se nejde vzdát, je podle zákona dva roky. Tudíž pokud kupuji z ČR nevím, jakým způsobem by mohl prodejce odmítnout reklamaci. Pouze by to znamenalo řešit reklamaci přes prodejce, a ne přímo přes servis.
"takže až budete kupovat TV na internetu, tak si můžete být jisti, že ji mělo 5 lidí před vámí... "
Stejné se mi může stát u "kamenných prodejen". Hodně z nich nabízí vrácení zboží bez udání důvodu do několika týdnů až měsíců. Solidní internetoví prodejci nabízí takové zboží v sekci "rozbaleno" se slevou. Nevšiml jsem si, že by měli takovou sekci kamenné prodejny.
Takovou sekci má třeba OKAY. Je tam možno koupit výrobky, které někdo vrátil právě bez udání důvodu (a podmínkou vrácení je, že zboží není poškozené, to pak jde na reklamaci). Nevýhodou pak je, že nevíte, co tam momentálně bude "na skladě". Cena je nižší až o polovinu.
Jinak možnost vrácení nepoškozeného zboží do 14 dnů je to, co se mně osobně líbí. Má to třeba i takový Lidl. Koupila jsem tam dítku ošacení, ale nesedělo mu, takže jsem nepoškozené bez problému vrátila. Dále tu možnou připouští boty RENO (ten jsem dokonce testovala jako Mystery-shopper) a další.
V RENO bych si nekoupil ani tkaničky do bot. Kdysi jsem tak koupil polobotky, po prvním dešti jsem je měl úplně promočené. Reklamace byla zamítnuta s tím, že už podle způsobu spojení podrážky se svrškem mně mělo být jasné, že nejsou vhodné pro chůzi v mokru. Bohužel nemíním studovat ševcovství, takže tam prostě nakupovat nebudu.
Ono jde hlavně o trvání a průběh servisu - třeba i všechno funguje dobře, ale je to na dlouhé lokte...
Nutno ale říct, že se občas najdou výjimky, třeba u profesionální fototechniky Canon se dříve dost objevovaly dovozy z německého kanálu a oprava řešená zasláním do Německa byla často rychlejší a kvalitnější než v CZ, ale není to zcela typické (mimochodem i u toho Canonu, je to dnes již trochu jinak)...