To je sice hezké, že to mají i o desítky procent levnější. Ale kolem 1% z nákupu kartou, u partnerskýc h obchodů i více, vám tam z nákupu nevrátí, bo karty neberou.
A přece si nebudeme platit ty měsíční poplatky za kreditky zbytečně, přicházet o své 1%, to bychom byli hloupí. Takhle bychom obrat na katě k odpuštění poplatku nenahonili.
Osobně nemám kamenné obchody s elektronikou rád. Prodavači absolutně nerozumí zboží, je prostě zbytečne tam platit více, když to mohu lehce objednat na internetu. U prověřených obchodů není problém.
Ale chápu, že třeba pro důchodce, co neumí s internetem, jsou kamenné obchody důležité. Takže místo na slunci (zatím) asi mají.
Ano, obchodníci mají dneska už minimální znalosti, k tomu všude velice úzký sortiment a častou spousta předražených historických ležáků. Když už víte, co chcete, tak vám tak maximálně nabídnou, že to objednají a prodají za svou kamennou cenu a ještě chtějí zaplatit předem. Za téhle situace je opravdu lepší si to přes internet objednat sám, je to přímé, rychlejší, levnější a s doručením až domů.
Krome jedne vyjimky (obchod s elektrinikou v Nouzove - takove zapadle misto, MHD se tam neda z Prahy dostat, musel jsem do Unhosta a dva kilaky pesky :), tehdy tam meli GRUNDIG, jak je to dnes a jestli jeste existuji, netusim), jsem nikdy nenarazil na maly obchod, kde by se zvysena cena nejak odrazela v poskytnutych sluzbach, spise naopak.
Napr. vcera jsem byl v jedne prodejne kol, mel jsem urcity pozadavek (skladacka s vyssimi riditky). Odpoved, ze nemaji, nevedou, ale kdyz si zjisttim presny typ, tak ze na ZAVAZVOU objednavku zajisti. No, rikam si, co mi za to, ze mi zbozi zajisti za doporucenou maloobchodni cenu, nabidli? Horsi sluzby, nez pri nakupu pres Internet, tam si kolo pred prodejem take nevyzkousim, ale mohu ho alespon vratit.
Je mi jasne, ze kazdy by chtel prodavat drahe zbozi - televize, lednicky, pracky, mycky,... Zisk z kusu je zajimavy. Ale o to je pro klienta zajimavejsi sleva na Internetu.
Me chybi kamenna prodejna s drobnym elektrem. Kdyz chcete koupit fen, zehlicku, holici strojek (zkuste sehnat holici strojek na baterie, normalni AA, na cestovani idealni), fritak, robot,... V prodejne obvykle najdete jen dve, tri znacky a od kazde par modelu. Pritom tohle je to, kde by kamenny obchodnik mohl byt silny. Radu z jmenovanych pristroju si chce zakaznik osahat a slevu v internetovem obchode vyrovna postovne. Bohuzel se do toho nikomu moc nechce a radeji prodaji jednu TV, nez 10 zehlicek.
Tak opet negativni zkusenost z cykloobchodu. Jednani stylem "pokud Vam nevyhovuje tenhlejediny model co mame, tak nic jineho se nedela". Kdyz jsem navrhl jestli by nebyla mozna nejaka zakaznicka uprava, tak pry ano, ale kdyz podepisu reverz, ze se vzdavam zaruky.
Suma sumarum jediny kdo se mel k nejake akci je ten eshop, tak jsem zvedav, az to uvidim. A pak mali obchodnici breci, ze je z jedne strany valcuji eshopy (cenou) a z druhe hypermarkety (tam aspon neni problem s uplatnovanim zaruky, protoze dodavatel vi, ze kdyz se bude cukat, tak od nej priste jednoduse zbozi nevezme)
nie som si tym uplne isty, ale podla mna sa ako zakaznik nemozes vzdat svojich prav (napr. na reklamaciu, okrem presne ustanovenych pripadov, napr. ze kupujes pouzity tovar, zodpoveda tomu cena a o pripadnych vadach vies, ale aj tak je nutne davat zaruku aspon 12 mesiacov sa mi zda).
Ano, je to tak. Pamatuji si případ, kdy paní vyhrála soud s čistírnou, která ji zničila kabát i když podepsala "reverz", že "má zkusit cokoliv, aby skvrnu odstranila i kdyby to mělo znamenat zničení oděvu" (nebo tak nějak).
Ale kupovat si zboží od obchodníka o kterém předem vím, že mi bude dělat problémy při reklamaci? To si to raději koupím v tom supermarketu, kde vím, že to hodí dodavateli, ať si to naloží do lihu :)
Ten jednoznačný výsledek mě dost udivuje, osobně jsem už na pár zajímavých akcí (se skutečnou úsporou) v hypermarketech u elektroniky narazil. Fakt tedy je, že jsem se tím zabýval naposledy asi před rokem, takže nelze úplně vyloučit, že se situace znatelně zhoršila. Každopádně ale je na místě akce ověřovat, to neuškodí nikdy.
A jinak jedna poznámka k internetovým cenám - u nejnižších cen je vždy otázka reálné dostupnosti, s tím už si natlouklo ústa hezkých pár "šetřilů". Je to trochu zmíněno v článku, ale situace je podle mě ještě horší.
Právě že se nebavíme o týdnu, to by většina lidí (až na pár TV závisláků :-)) ) ani moc neřešila. Problémy kolem těchto překupníků jsou často delšího rázu, člověk pak neví jak reagovat - rušit objednávku a shánět jinde, čekat - prostě opruz.. Těchto případů už byla celá řada - ve výsledku člověk v lepším případě za slevu zaplatí spoustou nervů, telefonátů atd., v horším nedostane nic a ztratí třeba několik týdnů.
Osobně sice na Internetu nakupuji skoro pořád, ale v porovnání cen jsem dost umírněný a radši vezmu zboží z ověřeného eshopu o chlup dražší, než laborovat s cílem za každou cenu získat nejmenší cenu, která na mě vypadne z porovnávače cen...
Podle mého názoru někteří i-prodejci hřeší na to, že mezi lidmi panuje přesvědčení, že na netu je zboží automaticky levnější. V poslední době se mi to potvrdilo např. v případě notebooku Packard Bell a Sony Vaio nebo sluchátkách Panasonic. Ve všech případech měl jeden velký kamenný prodejce cenu nižší než nejlevnější nabídka v e-shopech. Navíc kamenní prodejci dělají různé akce.
Souhlas. Jeden kamenný obchod v okolí funguje na procipu líná huba, holé neštěstí. Běžně prodává za doporučené maloobchodní ceny. Když ale přijdeš a řekneš, že chceš konkrétní zboží a řekneš svoji cenu (nejlepší, cos našel v eshopech), tak mrknou do počítače a většinou ti to za ni opravdu prodají.
To tak jednou důchodci, který si kupoval nějaký domácí spotřebič za plnou palbu a vedle na pultu vyplňoval žádost o půjčku, hezky spadla čelist, když jsem přišel se svou cenou a prodavač ji bez problému akceptoval. :-)
Proč handrkovat? Taky se mi to stalo. Prostě jsem přišel do obchodu a zeptal jsem se na cenu konkrétního výrobu, s tím, že jsem si ho našel v eshopu, ale preferuji kamenné obchody, pokud není rozdíl v ceně moc velký. Frajer se mě zeptal na cenu, zkontroloval si ji ve zboží na seznam.cz, koukl k dodavateli a nakonec mi nabídl ještě nepatrně menší cenu, než ten eshop.
Žádné handrkování nebylo. Prostě realisticky pochopil, že buď mi to prodá s malou marží, nebo mi to neprodá vůbec.
Jenže právě tohle je pro "kamenné obchody" cesta do pekel - vás možná podobné smlouvání baví, já osobně ale tohle beru jako další důvod v podobném obchodě nenakupovat (a ručím vám za to, že s tímto přístupem nejsem sám)...
Navíc je to lehce diskutabilní i z hlediska zákona - označené ceny by měly platit pro všechny a ne že každý dostane něco jiného.
Však už jsem to psal - líná huba, holé neštěstí. Vždyť si to můžeš bez "handrkování", jak píšeš, koupit za plnou palbu. Budeš pak i spokojen, že co je na cenovce, to máš i na pokladně. Dle vkusu každého soudruha...
A taky se mýlíš. Mně smouvání nebaví. Přijdu a dám JEDINOU nabídku. Výsledek je ANO-NE.
všiml jsem si, že Datart vychází nejvýhodněji z obchodů..a sám mám taky dobrou zkušenost (mám ho 1 km od domu), kupoval jsem tam před Vánocemi pračku, záruka 6 let (připlatil jsem si rád asi 1800,- po zkušenostech s minulou pračkou za 9000,- , která za 2,5 roku odešla )..dovoz a montáž zdarma a platil jsem Axa PF kreditkou..takže bonus 4% doma..navíc na eshopu bych se pod 300,- za dopravu nedostal ..takže spokojenost.
Občas tam mají něco konkurenceschopného (stejně jako Electroworld), pak se ale snaží to dohnat různými dodatečnými poplatky - za to, že si to necháte poslat, poslat na prodejnu nebo že si to osobně vyzvednete, u PC za zazálohování instalačních médií, atd. Většinou to je netransparentní, někde na konci objednání a často i u zboží, které inzerují jako dodání nebo instalaci zdarma. U hodnocení zboží vám projdou po odsouhlasení jen pozitivní reakce, když dáte negativní nebo žádáte odpověď, tak se vůbec nenamáhají a nikde se to neobjeví. Já tyhle podrazy moc nemusím, takže většinou skončím s nákupem jinde.
Dobrý den, pokud vám "neprošla" negativní recenze, prosím o zaslání případu na emarketing@datart.cz. Recenze opravdu necenzurujeme (kromě vulgarit), stávat by se to tedy němělo.
Btw od 1.7. jsou na všech prodejnách stejné ceny jako na eshopu, vyzkoušejte ;-) http://www.datart.cz/index.html
Děkuji
Ondřej Chlumský
Datart se mi teda moc nelíbí -
příběh osobní 1) o vánocích jsme chtěli koupit dvd přehráváč - obyč tak okolo 1000,-. V datartu měli asi dva druhy a ani jeden zapnutý. Když sem odchytil prodavače tak se ho ptám - šlo by ho zapnout? je to pro člověka co hůř vidí, tak bych chtěl vidět jak svítí displej a jak velká jsou písmena na něm? - no a pak sem si připadal jako v elektru v roce 1986 - to nejde, tyhle levné věci nejdou pustit - prostě říka: zákazníku tímhle sráčem nás nevytrhneš tak se s tebou nebudu zdržovat.
2) nákup mp4 přehráváče - kolegyně si ho koupila, chtěla ho na hodně muziky - pak zjistila že se do toho nedá nahrávat a zamrzá. když se na to ptala tak jí neřekli, že to nejde jen tak prostě nahrát data, ale musí se to při každém nahrávání celé smazat a nahrát znovu.... prostě prima. no s reklamací neuspěla, i když ten krám zamrzal.....
moje hodnocení - datart nebrat....
P.S. a stejně tak ani žádného jiného "takyvelkoobchodníka" s elektronikou. podobné je to např. s euronics v brně u hornbachu - to je totální tragédie....
U Datartu jsem ucinil pred par lety podobnou zkusenost jako vy v bode 1. Chtel jsem si vyzkouset sluchatka Koss (v podobne cene jako vas prehravac), podle me poslechova zkouska je u takoveho typu zbozi naprosto zasadni. Poslali me do haje s tim, ze to kvuli me nebudou rozbalovat a zadne volne na zkousku tam nemaji.
Já mám s DATARTEM taky bohužel dost špatnou zkušenost. Doprava a zapojení zdarma... Koupil jsem lednici a pračku, nebyl jsem doma, přebírala to domácí. Lednici nezapojili, OK, po transportu musí pár hodin stát. Pračku zapojili, přijel jsem domů, pustil vodu, zmáčknul čudlík a nerozsvítily se ani LEDky...
Zrovna Datart provozuje i svůj e-shop, kde jsou ceny o poznání nižší než v prodejně (naposledy cca před dvěma týdny kávomlýnek v e-shopu 1450, na prodejně 2000). Dá se objednat dodání zboží do prodejny s platbou kartou na místě bez příplatku, takže člověk nakoupí cca stejně jako normálně, jen je to levnější. Připadá mi to celkem zvláštní, ale když jim to tak vyhovuje, mě taky ;-)
v TC měli v těchto dnech o tisícovku levnější, než uvádí tabulka. V akcí kolem 6 500,-. Samsung LCD LE32C450 trumfnul cenou spolehlivě všechny netové nabídky i při stejném procentu slevy - jsem si ověřila. Takže už výchozí v TC nej. Znalosti obsluhujícího výtečné. Počítám, že zrovna tak "aktuální" budou i ostatní ceny.
Popravdě pro člověka, který nechce placené kanály, ale jen volné DVB-T je "pouze HD Ready" v současné době spíš výhoda, stejně se to interpoluje a na to menší rozlišení to často vychází lépe.
A lidí, kterých se tohle týká je hodně a zdaleka ne jen nějaké "socky" - já mám třeba doma velmi nadstandardní příjem DVB-T, ale kabelovka v domě není a instalace satelitu je víc než problematická. Sám i přes to fullHD TV mám, ale nijak zásadní výhodou není...
Osobně mám zkušenost, že spousta "e-shopů" jsou neseriózní překupníci. Velká elektra jsou předražená (HDMI kabel za 300 Kč, když v běžné počítačové prodejně stojí 100 Kč... to si dělají anál?), mají nekompetentní personál atd. Nic nového. Proto už nakupuji *téměř výhradně* v specializovaných obchodech s kamennou prodejnou (ale často i e-shopem), kde si popovídám s _kvalifikovaným_ personálem a zboží vyzvednu (kvůli poštovnému a balnému často cena vzroste na úroveň elektra, navíc chodit na poštu nebo domlouvat se s nespolehlivým řidičem PPL nemám zapotřebí).
Kupuji opravdu většinu věcí na inetu, a právě obchody s výrazně levnějším zbožím jsou docela problémové !!!
Většinou zboží nemají i když je psáno skladem, nebo Vám dodají zboží již dříve rozbalené.
ANO máte pravdu lze mnohokráte ušetřit, ale ne vždy a někdy lze i opravdu hodně prodělat :-)
Autor článku sice porovnal ceny, ale pozapomněl na přidanou hodnotu...tak třeba v Euronicsu nabízejí záruku 40 měsíců standardně na velké spotřebiče. Autor také asi neví o ŠEDÉM dovozu z Polska. To znamená, že v drtivé většině výrobky se podle výrobního čísla neopravují v ČR. A v neposlední řadé - na internetu máte ze zákona možnost vrátit výrobek do 14ti dnů bez udání důvodů, takže až budete kupovat TV na internetu, tak si můžete být jisti, že ji mělo 5 lidí před vámí... a proto jsou cenové rozdíly tak rozmarné, jelikož vám odečtou po vrácení jistou částku za poškození obalu a prodají dalsímu levněji...ale s chutí nakupujte na internetu!!!)))
"Podmínky uplatnění EURONICS ZÁRUKY 40 měsíců nejsou shodné s podmínkami záruční doby dle Občanského zákoníku, ale řídí se Obchodními podmínkami EURONICS ZÁRUKY 40 měsíců, které jsou k nahlédnutí na každé prodejně EURONICS."
Co to prakticky znamená?
"Autor také asi neví o ŠEDÉM dovozu z Polska. To znamená, že v drtivé většině výrobky se podle výrobního čísla neopravují v ČR."
To by mě zajímalo, jak by to šlo zařídit. Záruční doba, které se nejde vzdát, je podle zákona dva roky. Tudíž pokud kupuji z ČR nevím, jakým způsobem by mohl prodejce odmítnout reklamaci. Pouze by to znamenalo řešit reklamaci přes prodejce, a ne přímo přes servis.
"takže až budete kupovat TV na internetu, tak si můžete být jisti, že ji mělo 5 lidí před vámí... "
Stejné se mi může stát u "kamenných prodejen". Hodně z nich nabízí vrácení zboží bez udání důvodu do několika týdnů až měsíců. Solidní internetoví prodejci nabízí takové zboží v sekci "rozbaleno" se slevou. Nevšiml jsem si, že by měli takovou sekci kamenné prodejny.
Takovou sekci má třeba OKAY. Je tam možno koupit výrobky, které někdo vrátil právě bez udání důvodu (a podmínkou vrácení je, že zboží není poškozené, to pak jde na reklamaci). Nevýhodou pak je, že nevíte, co tam momentálně bude "na skladě". Cena je nižší až o polovinu.
Jinak možnost vrácení nepoškozeného zboží do 14 dnů je to, co se mně osobně líbí. Má to třeba i takový Lidl. Koupila jsem tam dítku ošacení, ale nesedělo mu, takže jsem nepoškozené bez problému vrátila. Dále tu možnou připouští boty RENO (ten jsem dokonce testovala jako Mystery-shopper) a další.
V RENO bych si nekoupil ani tkaničky do bot. Kdysi jsem tak koupil polobotky, po prvním dešti jsem je měl úplně promočené. Reklamace byla zamítnuta s tím, že už podle způsobu spojení podrážky se svrškem mně mělo být jasné, že nejsou vhodné pro chůzi v mokru. Bohužel nemíním studovat ševcovství, takže tam prostě nakupovat nebudu.
Ono jde hlavně o trvání a průběh servisu - třeba i všechno funguje dobře, ale je to na dlouhé lokte...
Nutno ale říct, že se občas najdou výjimky, třeba u profesionální fototechniky Canon se dříve dost objevovaly dovozy z německého kanálu a oprava řešená zasláním do Německa byla často rychlejší a kvalitnější než v CZ, ale není to zcela typické (mimochodem i u toho Canonu, je to dnes již trochu jinak)...
No, kdybych si takhle měla všechno přepočítávat, tak jezdím od jednoho obchodu k druhému a ve finále zaplatím ještě nejvíc, protože projedu plno benzínu. Já si těch pár stovek za televizi klidně připlatím, než abych si pro ni jezdila úplně na druhou stranu města. Třeba teď od čtvrtka budou mít televizi Samsung za dobrou cenu v Kauflandu, tak si říkám, že tu mou starou bednu už taky vyměním. Pro více info když tak doporučuji mrknout přímo na Kaufland Leták - https://www.letakomat.cz/kaufland/akcni-letak-od-ctvrtka-24-05-2018/ :-)