Všechny tyto diskuze o poplatcích mi připadají asi tak významné, jako štěkání psa na ocelovou lokomotivu. Stejně pojede ve svých kolejích dál.
Já jsem to vyřešil před rokem. Hlavní účet mám stále u spořitelny, mám rád jistotu a spolehlivost, měsíčně jí platím do 100 Kč. Příkazy mi odcházejí z Fio, mám jich okolo 25, takže hodně ušetřím. A protože hodně cestuji, mám i mBank, se kterou vybírám z bankomatů.
Banky se mě sice asi moc nemají, ale já tomu říkám skělá optimalizace :o)))
Jistota a spolehlivost u spořky? Jedině pokud tím máte na mysli skutečnost, že vyřizováním sebemenší blbiny strávíte na pobočce jistě a spolehlivě minimálně půl hodiny času...
To se mýlíte. Sebemenší blbinu vyřeší většina prostřednictvím servisu 24 a pokud potřebuje větší blbinu, tak svůj požadavek zašle svému osobnímu bankéři mailem a sdělí mu termín návštěvy. Pak se jen dostaví na pobočku, podepíše příslušná lejstra a během pěti minut odchází.
To se mýlíte Vy. Ne každý má osobního bankéře, ne každý má čas furt někam mailovat, volat a brát si dovolenou /zredukované provozní hodiny úřadoven ČS jsou pro část klientely nevyhovující/ k nutným návštěvám osobního bankéře na pobočce. Že musíte řešit každou chvíli nějakou blbinu, snad není "Jistota a spolehlivost" !!!! O té "spolehlivosti" ČS se na různých forech píše docela dost. Samozřejmě, kdo bankovnictví až tak nerozumí, nechá si líbit ledasco nebo nedostatky neregistruje či přehlíží.
Jaké jsou to blbiny, kvůli kterým musím na pobočku a čekat tam půl hodiny? Mám tam účet hodně roků a na pobočku chodím jednou za tři roky pro novou kartu. Zbytek vyřídím přes Servis24.
A s těmi poplatky, platím měsíčně kolem 80 Kč. A to na tom mám všechny platby domácnosti: 3 trvalé příkazy, 2 inkasa, cca 3 výběry z bankomatu, Servis24, posílání výpisu poštou.
No, jistotu a spolehlivost bych zrovna u ČS neventiloval. Když zajdete do spořky v období po zaslání výpisů a slyšíte, co klientům provedla či neprovedla, nevěříte vlastním slechům.
»Úžasný termín je „účetní položka vzniklá použitím karty“. Zbytečný, když je hned za ním slovo zdarma. V sazebníku to vypadá pěkně, Česká spořitelna je moc hodná, že platbu kartou nezpoplatňuje, ale to v ČR nedělá nikdo (a nemusí to mít v sazebníku).« A/ Spořitelna buď tímto dává možnost klientům, aby se domnívali, že jiné banky tento poplatek uplatňují, a ČS tento poplatek neuplatňuje. B/ z vlastních zkušeností z minulosti: pokud se v sazebníku ČS objevila položka s nulovým poplatkem, zanedlouho se tam místo nuly objevily jiné číslice - poplatek začal být vybírán.
Správně účetní položku vysvětlil Jaroslav Mahdalíček, předseda představenstva Vojenské družstevní záložny: »Podle mého názoru je účetní položka, resp. poplatek za ni pouze způsob, jak znepřehlednit sazebník a získat další výnosy, protože z praxe vím, že byly případy, kdy peněžní ústav účtoval jak poplatek za příchozí či odchozí platbu, tak navíc i další poplatek za "účetní položku«. A tak když vám banka např. připíše 0,58 Kč úroku na BÚ a zároveň strhne za účetní položku daleko vyšší částku, je to přesně onen případ získání dalších výnosů.
Se spořkou jsem skončil právě pro jejich věčnou hladovost signalizovanou termínem účetní položka. A protože je patrně stále dost těch co jim jejich placení nevadí, existují. O jakémsi pofidérním pocitu rádoby stability diskutovat nehodlám.
To jste udělal dobře.
Taky jsem od ČS odešel, nicméně mne stále překvapuje brblání lidí ve frontách na dlouhé čekací doby na obsloužení, na drahotu, na neznalost atd. Když někomu řeknu, že může jít, že už se dneska dá vybírat, tak stejně jinam nejde s tím, že jinde to bude stejné. Tak hold dál lidi nadávejte a radujte se z tiskových zpráv, jak spořitelně meziročně vzrostl 2ciferně zisk.
Je fakt, že určitá část lidí je velice konzervativní a neochotná či neschopná cokoliv změnit. Další část lidí pobočky nutně potřebuje, protože vše se nedá řešit přes net či telefén a další část lidí /zejména na venkově/ nemá možnost kvůli absenci konkurence jít jinam - zvláště pokud vám banka něco zvojtí a musíte se dohadovat osobně v bance, což právě u spořky není nic zvláštního. Je ale s podivem, že spořka jako soukromý subjekt na zvýšený zájem klientů o pobočky reaguje zcela opačně - uzavíráním stávajících a redukcí otevírací doby. To bylo keců, kdo je tady pro koho - jestli banka pro klienta nebo klient pro banku. Dnes je to snad zcela jasné. A otevření 1-2 poboček v nějakém hyper super s přehnanou publicitou nevykompenzuje stovky poboček uzavřených v nedávné době.
Poplatek za účetní položku je poplatek za každý účetní pohyb na účtu. Stejně jako regulační poplatek 30Kč je poplatek za každé vyšetření lékařem.
A stejně jako lékař si vlastní další práci za vyšetření a léčení účtuje zdravotní pojištovně, tak stejně si banka účtuje další činnosti, které s danou položkou provádí - jako třeba práce s hotovostním vyplacení peněz, vyplacení z automatu, poslání peněz na jiný účet ,, atd atd...
S potěšením lze konstatovat že zde vládne konkurence, stejně jako jsou některé banky které si žádné poplatky, ani za účetní položku neúčtují, jsou i některé nemocnice, které si neúčtují regulační poplatky za vyšetření pacienta... Nebo je v tom něco ekonomicky špatně????
S tím, že "Poplatek za účetní položku je poplatek za každý účetní pohyb na účtu.Stejně jako regulační poplatek 30Kč je poplatek za každé vyšetření lékařem." nemáte tak docela pravdu. Ještě před několika lety měla KB sazebník, kde byly poplatky jednak za službu a pak za účetní položku takto vznikou, jenže vtip byl v tom, že ten poplatek za účetní položku byl pro každou službu jiný. Ale hlavně, že ty účetní položky byly schované až na konci sazebníku v kapitole s nicneříkajícím názvem, kterou méně zkušení čtenáři sazebníků nečetli. Jiný cil než znepřehlednit sazebník to očividně nemělo.
Co je na tom propagačního? Diskuze o poplatcích? Je dnes otázkou, na kolik má tato diskuze další smysl a to i popisuji. Ale Patrik Nacher ji vyvolal. Nic víc, nic míň.
Zajíčku, raději zůstaň ve své jamce a nekritizuj všechno za každou cenu. To, že Patrik Nacher nebo server www.bankovnipoplatky.com u nás rozjeli debatu o bankovních poplatcích je fakt, na to se zeptejte i v bankách samotných. Já jsem naopak příjemně překvapen, že to napíše konkureční server, klobouk dolů.
No, on to právě asi až tak moc konkurenční server není (stačí zadat do vyhledávače jméno pana Nachera a projít přehled jeho textů pro Měšec, nebo se podívat na baner v záhlaví myslím, že právě tohoto článku - on se průběžně objevuje na různých místec Měšce). Pro mně za mně ať si bouří debatu o čemkoli (nedávno jsem se taky rád pobavil nad jeho "bravurní argumentací" v Radiofóru na Radiožurnálu), jenom si prostě o tom a "nezaujatých odborných článcích" (nejenom P.Nachera) na Měšci myslím své. No a teď zalézám na Tvé doporučení do své jamky a nechám Vás tu jásat... ;c)
Ale notak nebuďte na pana Nachera vošklivý. Každý se musí nějak živit, a jeho zcela zbytečná kampaň, z které mají banky jenom legraci a nikdy žádné poplatky nezrušily, potřebuje občas přiživit.
Ale koukněme, tady někdo závidí. Čekala jsem, kdy se to tu objeví jako typická česká vlastnost. Vy samozřejmě víte, čím se žíví pan Nacher a že z něho mají banky srandu. Pro mě jste, milý jezevče, jen ubožák. Tečka.
to mi prijde jako nejvetsi hnusarna. Mam bance zaplatit za to, ze mi nekdo poslal penize. Pripadam si jak v dobe zacinajicich mobilu, kde se platilo za prichozi hovory. A) clovek to nemuze ovlivnit, b) banka je rada, ze ma vic penez. Nechapu, proc ma takovouhle transakci zpoplatnovat. Krome situace, kdy se ji zacina hroutit transakcni system a potrebuje omezit pocet pohybu na uctech.