Na stránkách SOS (www.spotrebitele.cz) se množí dotazy k jednání stavebních spořitelen - poplatky za "správu úrokového zvýhodnění", jiné ceny za správu účtu pro "staré" a "nové" klienty atd. Bohužel, odpovědi "nemastné, neslané"... - toto je část jedné z nich:
"Obecně záleží na tom, na jakých podmínkách se domluví podnikatel se spotřebitelem a obchody tak můžou prodávat ve slevě za polovinu stejné zboží, které dříve prodávaly za plnou částku. V tomto případě je to však z hlediska spotřebitele poněkud jiné, protože spotřebitel vzhledem k riziku ztráty státní podpory nemůže přejít ke konkurenci. Je otázkou, zda se nezkusit obrátit na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (www.compet.cz), zda zde není zneužíváno tržní postavení v neprospěch spotřebitelů."
Takže vzhůru, obraťme se všichni na Úřad (když nás budou milióny - stav. spoření má přece 6 mil. obyvatel, ne?)!
Tak se pojďme nějak organizovat, abychom zajistili, že podávané podněty budou mít všechny náležitosti, abychom je poslali na správné místo. Je řada informací, které k tomu člověk potřebuje a jelikož je od přírody líný, vykašle se na to. Když kolem toho uděláme třeba web se všemi informacemi (web mohu zajistit), je větší šance, že se do toho někdo zapojí.
Možná by nám v tom mohl pomoci i Měšec, když jde o peníze, ne ;-)? Pokusím se dát dohromady nějaký návrh dopisu na onen orgán (tedy Úřad), třeba to společně vylepšíme.