Vlákno názorů k článku Stavební spoření je zase dražší od daemon, daemon(zavinac)svoboda(tecka)cz - :-), tak to bude legrace. Nevim jak kdo,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 1. 2004 11:54

    daemon, daemon(zavinac)svoboda(tecka)cz (neregistrovaný)
    :-), tak to bude legrace. Nevim jak kdo, ja jsem koncem roku 2003 uzavrel smlouvu o stavebnim sporeni s Wustenrotem. V obchodnich podminkach je napsano, ze jsem povinen platit poplatky za sluzby podle platneho sazebniku. I precetl jsem si platny sazebnik a jsem spokojen (konec roku 2003). Jestlize v roce 2004 "se zmeni" sazebnik, v podstate me to nezajima. Uzaviral jsem smlouvu za urcitych podminek a nikde neni ani slovo o tom, ze by stavebni sporitelna mohla v prubehu trvani smlouvy jednostranne menit ceny. Takto hovori i zakon o cenach - jak se stanovuji ceny. Ceny se stanovuji dohodou mezi odberatelem a dodavatelem. Nehodlam pristoupit na zadnou dohodu o zvyseni ceny za vedeni uctu, nejspis se tedy budu i soudit, ovsem az v roce 2005, pote, co mi strhnou zvyseny poplatek. Platnym sazebnikem ja rozumim sazebnik vyhlaseny v dobe uzavreni smlouvy. Veskere zmeny cen musi byt dle zakona o cenach odsouhlaseny obema stranami, ledaze by stanoveni cen bylo urceno ve smlouve jinak. OK, mluvi se o "platnem sazebniku", otazka je, co je to platny sazebnik. Jelikoz nikde v obchodnich podminkach neni napsano, ze sporitelna muze "platny sazebnik" jednostranne menit, myslim, ze pravo je na me strane.
    Podobnym zpusobem jsem valci i s firmou SPT^H^H^HCesky Telecom. Telecom zdrazil, ja jsem napsal, ze s navrhovanym zdrazenim nesouhlasim, oni me ignorovali. Platil jsem tedy jen tolik, kolik jsem uznal za vhodne. Vypovedeli mi linku a zahajili spravni rizeni pres CTU. Prednesl jsem CTU sve argumenty a CTU uznal, ze mam pravdu a tedy mi nenaridil zaplatit Telecomu vse, co po me Telecom chtel. Vzhledem k personalnimu a politickemu propojeni SPT a CTU vsak CTU nerozhodl ani opacne - tedy - do dneska (2 roky uz tomu je) nevydal zadne rozhodnuti, takze to dopadlo tak, ze linku mi sice zrusili, ale ani jsem nic nedoplacel.
    Omlouvam se za trochu zmateny popis, ale chci rict - NEDEJTE SE a JDETE DO BOJE s temito gaunerskymi praktikami, nenechte si to libit!
  • 8. 1. 2004 12:21

    LK (neregistrovaný)
    No, nevím. Ačkoliv na tyto gaunerské praktiky (oni mohou všechno, měnit podmínky, ceny, smlouvy, cokoliv a my (klienti) nemůžeme nic) často poukazuji, obávám se, že to mají vychytané. Minimálně tím, že u ceníku většinou vídám něco ve stylu "tento ceník nabývá platnosti od xxx a ruší se tím platnost všech předchozí ceníků), takže vám nejspíš budou tvrdit, že platný je pouze a jedině ten nový.
    Ale držím Vám palce, to jo.
  • 8. 1. 2004 12:59

    daemon, daemon(zavinac)svoboda(tecka)cz (neregistrovaný)
    To je presne ta situace, kdy je porusovan zakon o cenach!!! Vubec me nezajima, co si napisou do nejakeho ceniku, ktery zverejni az po uzavreni smlouvy. Cenik je proste cenik - nabidka sluzeb za konkretni ceny. Jedine co mohou je zmenit obchodni podminky a to pouze se souhlasem MFCR. Navic, ty nove obchodni podminky budou platit jen pro nove uzavrene smlouvy.
    Spis by stalo za to zorganizovat kolektivni zalobu, konkretne na Wustenrot.

    Mimochodem - povsiml jsem si, ze prave po mem pripadu s Telecomem Telecom zmenil obchodni podminky a v techto novych obchodnich podminkach uz ma explicitne uvedeno, ze On muze menit jednostranne ceny. Predtim to tam ale nebylo a prave diky tomu, ze to tam nebylo jsem nemusel nic doplacet. Nu, kdybych chtel svuj pripad s Telecomem dotahnout do konce, musel bych podat spravni zalobu na CTU pro necinnost, ale na Telecom kaslu, nikdy uz nechci mit nic spolecneho s touto firmou.

  • 8. 1. 2004 14:28

    Xaver (neregistrovaný)
    Asi by to opravdu chtělo dát se dohromady a dotáhnout to až k soudu. Protože takhle, jak to ti gauneři předvádějí, není daleko doba, kdy bude v ceníku poplatků napsáno "Poplatek tvoří 90% z ročně uspořené částky". Jsou lidi, kteří spoří vnoučatům třeba stovku měsíčně, protože jednoduše na víc nemají - a spořitelna jim z toho sprostě 390,- ročně urve :-(. BTW můžem uzavírat sázky, že zde vychvalovaný přístup k účtu Raiffeisen SS z netu bude do roka a do dne zpoplatněn...
  • 9. 1. 2004 21:55

    Míra (neregistrovaný)
    Průšvih je, že Ti peníze strhnou z Tvého vkladu, takže se musíš soudit pro nějakých pár stovek.

    Telecom se soudil už jen z principu, i kdyby to bylo 50 Kč ( stejně jako to dělá dopravní podnik hl.města Prahy ).

    Čekám na lednový výpis a obratem jej budu reklamovat, že jsem se zavázal k placení aktuálního ceníku, tudíž nějakých 120 Kč / rok a žádné úrokové zvýhodnění...

    Uvidíme. Myslím, že by bylo dobře zorganizovat prostest nebo bojkot a upozornit stát, že jejich státní podpora je tunelována a mizí v bankovních poplatcích .....

    Míra
  • 12. 1. 2004 5:28

    LK (neregistrovaný)
    S tím souhlasím. Kdyby se to nějak zorganizovalo (= někdo věděl, co je třeba udělat a dal lidi dohromady), bylo by to IMHO podstatně lepší než individuální.
    Ohledně "upozorňování státu, že je podpora tunelována", jsem velmi skeptický, protože kdo není úplně blbej, tak to ví a jak tu již bylo zmíněno, je pravděpodobné, že jde o tichou dohodu mezi státem a finančními ústavy (protože jinak si to moc nedokážu vysvětlit).
  • 12. 1. 2004 8:03

    Xaver (neregistrovaný)
    BTW platit "poplatek za správu úrokového zvýhodnění" v době, kdy ani nemám splněny podmínky pro přidělení toho úrokového zvýhodnění (50% cílové částky - Raiffeisen) a už vůbec netuším, jestli si za 3 roky budu brát úvěr, mně připadá stejně "logické" jako kdyby všechny osoby mužského pohlaví musely od 18 let platit alimenty (samozřejmě nejlépe do státní pokladny) s odůvodněním, že jednou nejspíš budou mít děti :-(.

    A mám dojem, že spořitelny mívaly v obchodních podmínkách obdobné ustanovení (tohle je od ČMSS): "Při podstatné změně správních nákladů nebo výdajů za poštovné je stavební spořitelna oprávněna změnit částky za poskytované služby." Takže já osobně se obracím na MFČR, aby zkontrolovalo oprávněnost nových položek v ceníku. Pochybuju sice, že to pomůže, ale alespoň budou mít úředníci chvíli co dělat :-).
  • 12. 1. 2004 10:16

    LK (neregistrovaný)
    Chlapi jsou plodní už asi od čtrnácti, ne?

    Jinak by mě zajímalo, co na to MF posíláte, poslal bych to taky.
  • 13. 1. 2004 22:34

    Xaver (neregistrovaný)
    Žádost o vyjádření, zda je konání stavebních spořitelen (u mne konkrétně ČMSS a Raiffeisen) v souladu s jejich vlastními obchodními podmínkami, a pokud ne, aby bylo se spořitelnami zahájeno správní řízení. V r. 1998 jsem zaplatil za vedení účtu v ČMSS 100,- Kč za rok, vloni už 390,-. Nějak jsem si nevšiml, že by inflace nebo to, co by se nechalo zahrnout pod pojem "správní náklady" (nájmy, energie, mzdy, kancelářské potřeby, mzdy...) vzrostly za 5 let 3,9x. BTW povšimněte si, že v nových OP už spořitelny ono ustanovení o oprávněnosti zvyšování poplatků nemají. Takže zřejmě mohou vydat ceník poplatků s rubrikou "Vedení účtu ročně - 90% z uspořené částky + 100% státní podpory" a vše je OK.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).